woensdag 22 mei 2013

Zieken-zorg....




Mijn jongste Toertje ziet af!
( met haar waterpokken...)
....heel erg af..  .
Veel jeuk ( daar krijgt ze zalfkes en druppeltjes voor...)
Veel koorts ( leve de uitvinders van Neurofen siroop....)
Geen eetlust ( alleen maar brikjes chocomelk...)


Zie ze daar nu zielig liggen wezen.....
En ziet ge dat mooie stofke waar ze zich onder genesteld heeft?
( ja, ik weet het....past totaal niet bij het kussen waar haar hoofdeke op rust!)





AWEL,
....dat is mijn Toertje haar nieuwe, superzachte dekentje
Speciaal gemaakt om haar pijntjes te verlichten!
Met superzachte fleece ...
....om ook de nattigheid die dezer dagen door't land raast....
een beetje te vergeten!
( alleen helpt het nog niet echt!)




Een dikke zelfgemaakte paspel voor dat beetje extra....
En uiteraard een labelke!
:)


Stof
Vintage by Poppy...( lapjeskraam Maastricht)
Fleece .....(stockverkoop Strass)
Paspel.....zelfgemaakt

46 opmerkingen:

  1. onder dat dekentje zal ze zich snel beter voelen! veel beterschap gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon dekentje! Ons khadetje ligt hier ook af te zien... Wat voor een druppelkes geef je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fenistil
      Wel pas te gebruiken vanaf 1 jaar!

      Verwijderen
    2. Ze is 2,5, sebiet eens naar de apotheker gaan. Zal nog van pas komen bij de oudste ook, vermoed dat hij ze ook wel zal vangen?

      Verwijderen
    3. Hoe onbeleefd van me... dank je wel voor de tip!

      Verwijderen
  3. maar prutske toch!
    bij ons Elena was't gelukkig vals alarm
    onverklaarbare koorts voor twee en enkele nepblaasjes (ales, ik denk toch nep, want maandag was ze er alweer door)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, soms krijgen ze maar enkele blaasjes .....maar dan kunnen ze't later nog eens krijgen!
      Bij mijn oudste zoon was dat toch zo...

      Verwijderen
    2. lap, dat zal er nog wel aankomen dan...
      merci voor de info, na 8 kids weet jij wel waar je mee bezig bent ;)
      veel beterschap voor je kleintje!

      Verwijderen
    3. Bij ons had de oudste waterpokken toen de 2e zoon 6 weken was. Baby kreeg ook een paar spikkels maar heeft toch nooit meer de waterpokken gehad. Terwijl het in huis en op peuterspeelzaal genoeg was.

      Verwijderen
  4. Och, heel veel beterschap voor de kleine meid... Wel fijn dat ze lekker warm ligt onder die mooie deken. Dan is ze hopelijk snel weer jeuk- en koortsvrij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige deken!
    Wat vervelend zijn die waterpokken toch.....en als ze dan ook nog jeuken :-((
    Beterschap voor je meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah is altijd zo zielig als de kleintjes ziek zijn. (De grote lummels ook hoor, want mijn zestienjarig heb ik toch ook vertroeteld toen hij ziek was). Wat lekker ligt ze onder het zachte dekentje. Mooi stofje zeg.

    Doe je er nog iets tussen/ tussen de laag katoen en fleece, of is dat voldoende voor een lekker dekentje...

    Héél veel beterschap voor je meisje.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe er niets meer tussen.....het is goeie dikke, zachte fleece!
      Maar uiteraard kan je er altijd nog een extra laag tussenstikken voor extra warmte!
      :)

      Verwijderen
    2. Dank je wel! Ik ga eens kijken of ik nog dikke, zachte fleece in mijn voorraad heb liggen :)

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  7. Wat ligt ze heerlijk onder het mooie dekentje. Hopelijk gaat de jeuk snel weg en voelt ze zich gauw beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ocharme,hopelijk heeft nu iedereen het gehad.
    Hopelijk is de koorts snel weg , onder z´n mooi dekentje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het arm dutske!
    De goede zorgen van de mama en een prachtig dekentje zullen het leed wel verzachten...
    Hopelijk is ze er snel weer bovenop!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Arm meisje! Hopelijk gaat het snel beter. Het dekentje is wel prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een gezellig dekentje dat nog even troost kan bieden, hoe leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ocharme zo zielig.
    Verzorg ze maar goed :-) en die brikjes chocomelk is absoluut een voltreffer hé :-) hier is dat ook.
    schoon stofke trouwens.
    Wel ik heb eens een vraagje, welk koordje gebruik jij om dikke paspel te maken? (en waar haal jij het? welke dikte,.... blablabla) ;-)

    grtjs Daisy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik een soort van macramé-touw....verkrijgbaar bij LucazCreativ, en waarschijnlijk ook wel bij de banier of een andere hobby-winkel.
      Dikte?
      Ik heb twee diktes, maar vraag me nu niet hoe dik die juist zijn...?
      :)

      Verwijderen
    2. Ah hier in de buurt (Meerhout) is er ook ne Lucazcreativ :-) Merci, ga daar is ne keer langs.
      Ik ga dat ook moeten doen, heb hier wel leuk stofje voor dekentje maar zo'n dun paspelleke is ook maar niks.

      Verwijderen
    3. Vind ik ook.....en naar't schijnt krimpt de paspel van de Veritas ook nog eens heel erg hard!
      Zo'n macrametouw krimpt niet!
      :)

      Verwijderen
  13. wat een mooi dekentje en een zielig ziekje. x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oooh mijn harteke breekt bijna van haar te zien! gelukkig heeft ze een mama die goed voor haar zorgt en zelfs nieuwe dekentjes maakt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo een gezellig dekentje! k durf te wedden dat ze zich nu toch al ietske beter voelt ;-)
    Waterpokken zijn idd niét leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een heel mooi dekentje. Veel beterschap voor het zieke prutske!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi dekentje! En wat een schatteke, hier hielp een badje met havermout ook goed tegen de jeuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het....maar mijn kind heeft denkelijk een trauma opgelopen in de baarmoeder, want ze heeft een panische angst voor badjes!
      Ze gaat altijd in den douche ( en dat begint sinds kort al te lukken zonder hysterisch gekrijs!
      ;)

      Verwijderen
  18. Daar wil ik ook wel eens onder kruipen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ochere toch, soigneer haar maar goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Veel beterschap voor het kleinste toertje, maar onder zo'n schoon dekentje zal ze snel genezen! Liefs, Charon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ow ook al zo super mooi dat dekentje! Het printje lijkt op het tasje en stofje wat jij mij toestuurde. Mooi mooi. Hopelijk voelt ze zich snel wat beter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. T is alleszins al in dezelfde kleurencombinatie!
      :)

      Dit stofje zit trouwens ook in de prijzenpot van den BINGO!

      Verwijderen
  22. Een dekentje gemaakt door mama ... het gaat vast al weer beter met haar. Veel beterschap in de ziekenboeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi dekentje!! Die lekkere warte zal haar goed doen.
    Veel betershap!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Tegelijk zielig en gezellig. Je hebt dat mooi op beeld vastgelegd.

    Waar ligt de lapjeskraam in Maastricht? Ik kom daar regelmatig maar ken het niet.
    Is dat een bestaande winkel of een internetwinkel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een kraam op de vrijdagse stoffenmarkt....
      Allemaal voorgesneden couponnetje van 1,5 meter voor €6,00 tot €7,50/ coupon
      Die hebben echt hele mooie stofjes bij....maar pas op, VERSLAVEND!
      ;)

      Verwijderen
    2. Die vrijdagmarkt in Maastricht staat hoog op mijn verlanglijstje :-)
      Ben al eens in Maastricht geweest,maar toen naaide ik nog niet....

      Als je gaat....bestel dan van tevoren bij deze bakker een vlaai. In de middag is nl alles al op. Niet duur en ongelooflijk lekker!
      http://www.bakkerijhermans.nl/brood-en-vlaai

      Verwijderen
  25. mooi labelke! en schoon stofje ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Veel beterschap gewenst. Het dekentje is heel mooi geworden daardoor zal ze zich vast iets beter voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ah ze ziet er ook echt ziekjes uit, veel beterschap!
    Wel weer een prachtig dekentje!

    BeantwoordenVerwijderen