vrijdag 3 mei 2013

Oud&nieuw gerief....




Vandaag moest ik veel rondrijden!

Eerst de kinderen naar school gebracht
....dan naar Mr Pateeke zijn werk
( hij was iets thuis vergeten!)
...vervolgens een gezelligheidsbezoekske aan een zus
.....daarna een bezoekske aan een andere zus
( ik moest daar mijn kratjes en paspoppen terug gaan halenn die ik uitgeleend had!)

...en toen was't dus al 11 uur
En vermits ze op 5 minuutjes van de kringloopwinkel woont...
:)

.....ik sprong er dus NOG MAAR EENS binnen!
Ge weet maar nooit of ze gerief hebben bijgevuld?!
...en ja hoor, ik vond weeral spullen die ik niet kon laten liggen!

...

Een grote sakosj
Ideaal voor mij, want ik zeul altijd mijn halve inboedel mee!
:)








Een setje leuke oude Tupperwaredozekes...
€0,25/ stuk en levenslange garantie....niet gek he?
:)






...nog een setje Tupperware



...een oud blikken dozeke,
...gevuld met allerhande ijzerwerk
( schroeven, veertjes, moertjes,.....)
Leuk spul voor Pateeke 2, die constant mechanische constructies wil bouwen!
:)





Het ligt vast aan mijn roots,
...want dit fel-oranje gordijn en typisch Nederlands blikken dozeke wilden ook mee!
;)




...nog maar eens een oud domino-spelletje





....en twee houten kinderstoeltjes...

...beetje opschuren
....laagje verf er op
....retro kussentje met paspel
( ik zie het al helemaal voor mij!)





Na de kringloopwinkel ...
...besloot ik om eventjes binnen te springen bij een onlangs geopende concept store.
( vlakbij de kringloopwinkel, dus twee vliegen in 1 klap!)
Ze verkopen prachtige spulletjes...
...zowel materiaal om zelf aan de slag te gaan,
...als reeds gemaakte creaties!
Uiteraard moest ik eventjes naar de stofjes kijken....
Ze hebben een mooi assortiment voor ieders budget!
EN WAT NAM IK ALLEMAAL MEE?





Vele meters mooie stofjes
( tikkeltje retro.....mooi hemdjes en rokjes materiaal!)
En enkele metertjes paspel







Geweldig toch, zo alles tesamen!
:)




52 opmerkingen:

  1. jeetje wat een hoeveelheid. En die oude tupperware doosjes zien er leuker uit dan de tegenwoordige.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha dat is meer dan geweldig !!
    kei leuk !!

    liefs, Ellen
    http://ietsiepietsiekitschie.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon gerief!
    Da's volgens mij geen sakosj maar een valies ;-)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een geweldige stoffen! En wat een vondsten... Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lap, nog een adresje waar ik van mijne man niet meer naartoe mag :)
    zijne frank is net gevallen dat het volgende week weer stoffenspektakel is haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ge moet dat niet zeggen he!
      Die hebben echt hele leuke stofjes, zowel dure als goedkope ( ik kocht deze keer alleen goedkope, gewoon omdat ik die zo mooi vond en die van de winkel zei dat die waarschijnlijk niet meer terug binnen kwamen....voorraadje inslaan dus!)
      ;)

      Verwijderen
  6. ik denk dat jij zo iemand ben die met 24u op een dag niet toekomt ;) mooie vondsten, prachtige stofjes... beetje jaloers! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van mij mogen de dagen inderdaad wel wat langer duren....maar met de zomer op komst gaan we dat gevoel al wel een beetje hebben he?!
      :)

      Verwijderen
  7. Geweldig. Zo leuk, de laatste foto. Ze passen eigenlijk allemaal goed samen he, je vondsten van vandaag! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad....maar in de juiste setting past alles samen hoor!
      :)

      Verwijderen
  8. Whaaaaaaaaaaaaaaa wat geweldig zeg !!!
    En die stoffen, allemachtig.... ik zou ook niet kunnen kiezen denk ik, zó mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja watt, jij geraakt ook altijd aan mooie dingen, ik zal er morgen ook is binnen springen en niemand hou mij tegen.
    en die stofje ik kan mij al voor stellen. wat je re gaat uit maken....mooie dingen
    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, geweldig die laatste foto! Wat een pareltjes, die stofjes! Daar wil ik ook wel es naartoe gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, wat een super mega vondst......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohhh, die tupperware dozen, das echt nostalgie, love it :-))))
    Ik durf al de kringwinkel bij ons in de buurt niet binnengaan, ofwel uit schrik dat ik het daar ook al ga meenemen, ofwel uit schrik dat ik bij die van ons zo geen wijze dingen ga vinden :-)
    Héél goeie koop gedaan, ge moogt trots zijn op uweigen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tjeetje wat een lading daar valt mijn kringloopvangst van vandaag bij in het niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een goeie vangst! Ik vind zo'n dingen nooit in onze kringloopwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind ook niet altijd zo veel hoor!
      Maar....wie zoekt, die vindt!
      :)

      Verwijderen
  15. Wow, geweldige vangst zeg!! Veel plezier ermee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een superleuke vangst. En wat een fijne stofjes! Ik kijk nu al uit naar het volgende stoffenspektakel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ga morgen ook langs bij die conceptstore, 1 van de eigenaars is een vriendin van mij. Ben eens benieuwd! Zal maar nen dikke portemonnee meenemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Best wel ja...of een bankkaart met een hoog ' positief' saldo!
      :)

      Verwijderen
  18. jeetje was je met de vrachtwagen?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nog een stoffenwinkel in Mortsel?? Dat had ik nog niet gehoord! Begin april is er ook eentje geopend hè, in één van de 2 gallerijen in de Statiestraat. Ben er nog niet geweest maar ziet er ook super uit (op FB dan toch).

    En wat een geweldige vondsten weeral! Die stoeltjes! Love 'em!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ja, nog eentje erbij in Mortsel!
      Die ene in die gaanderij " Bobby Sewing" verkoopt vooral duurdere stofjes ( petit Pan, Michael Miller,.....) en heeft een klein assortiment!
      Jammer genoeg valt er ook geen daglicht in dat winkeltje, wat het kiezen niet echt bevorderd !
      De nieuwe "Miss Daisy"(aan't ziekenhuis) verkoopt vanalles en nog wat!
      Heeft een ruimer assortiment stoffen, zowel de duurdere ( geen petit pan!) als goedkopere stofkes. En heel belangrijk....er is daar WEL daglicht!

      Maar elke winkel heeft zo z'n troeven hoor.....zeker eens bij allebei gaan kijken!

      Verwijderen
  20. Wow, lucky you!!!
    Die oranje tupperware doosjes vind ik super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waarom woon ik zo ver van Mortsel?
    Enig idee of er ook zo'n concept store in Limburg is?
    Die stoffen zijn schitterend.

    En de stoeltjes zie ik inderdaad nu ook al zoals jij ze beschrijft,

    en van de tas dacht ik bij de eerste foto, bwaah, die grootte valt nog mee

    maar daarna zag ik je laatste foto en dacht ik bij mezelf die noemt ze voortaan beter Tas. (met een hoofdletter dus) Zoals Duif-met-een-hoofdletter.

    Je vindt alles van Duif hier:

    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/05/duif-met-een-hoofdletter.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat deze winkel met zijn assortiment uniek is!
      En wat die stofjes betreft....ze zijn inderdaad heel erg mooi van print, maar ik ontdekte daarstraks dat ze niet tegen een warme strijkbout kunnen....dus kleding ervan maken lijkt me uitgesloten!
      Jammer, maar we vinden er wel een andere functie voor....:)
      ( volgende week ga ik eventjes extra info vragen over die stof....in de winkel verkochten ze immers hemdjes die met deze stof gemaakt waren.....waarschijnlijk deed ik iets verkeerd!)

      En die tas is echt heel GROOT!

      Verwijderen
  22. geweldig! ben jaloers op de twee stoeltjes!!!! :) whaaaaaaa zo mooi!!!! benieuwd ook naar wat je ermee gaat doen, de onderste 15 cm in een pastelkleurke verven is echt heel schoon , dat is wat ik ermee zou doen, hehe

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wilde ze crème-wit schilderen en idd de onderste +/- 15 cm in een ander kleureke.....aangepast aan't stofke dat ik zal kiezen voor de kussentjes!

      Verwijderen
    2. ....en om je nog meer jaloers te maken......ik betaalde die stoeltjes €1,50/stuk
      :)

      Verwijderen
    3. Mss schilder ik ze niet crème-wit, maar laat ik ze wel in houtkleur ( met onderste deel gekeurde pootjes)...lijkt me ook wel mooi!

      Verwijderen
    4. of met vier verschillende pastelkleuren in elk poojte een andere kleur

      Verwijderen
  23. Inderdaad schitterend allemaal ! Die tupperware pottekes in het oranje !!!!
    Die stoffen zijn ook mooi....toch misschien daar ook eens gaan kijken
    En Nederlandse roots jong ! vandaar protestants.....nu kan ik volgen
    En dat ge zo een grote bent !
    Enfin, maar watik wil zeggen : ik ben zoooooooo blij met dat boekjejong ! Dat heb ik vroeger dus versleten
    Die prenten !
    Ik weetnogniet goed wat ik ermeewil doen
    Ofwel hou ik hetvoorin de klas met ons thema theater
    Ofwel maak ik schilderijtjesvan de prenten
    En die knopen: waaaaaauw
    Zo tof
    Uw pakje komt erook aan hoor
    Ik zit in het stadium : heb op school al een grote omslag gevonden
    Adres ernog op
    Naar de post, maar.....ik wist dat gij mij ook met iets extra ging verrassen, dus ik ben voor u ook nog met iets bezig, maar dat komt vandaagin orde
    Dus als depostvolgende week wat meewerkt, met die feestdag, komt uw pakje ook snel toe
    Alhoewel ik mij afvraag.....wat moetgij metnog een lapje stof, ge kunt zelf een winkel beginnen
    Nee, weet ge wat gij zou kunnen doen: workshops organiseren, ritstasjes, pennenzakjes,...... Bijvoorbeeld voor verjaardagsfeestjes ook, en dan zit het materiaal in de prijs die jij aanrekent !
    En nu ga ik kuisen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja maar....dat stofje heb ik nog niet he.....en ik denk ook niet dat ge dat nog ergens kunt kopen, zo mooi!

      Fijn dat ge tevreden bent met den boek en de knopen.....veel plezier ermee!
      :)
      Ik wacht braaf en geduldig op uw pakske.....:)

      Verwijderen
    2. Maarjawel, datiseen petit pan van vorigjaar
      Ofbedoel je toch een ander.....het was dat roze toch met die zeshoekjes hé

      Verwijderen
    3. Ja, die bedoel ik.....zo mooi!
      :)
      Ik heb die nog nergens te koop gezien hoor!

      Verwijderen
    4. Ik wel online
      En vraag mij nu niet waar........
      Dekleuren op de pc waren wel niet zo fel als in het echt, was de bedoeling om voor mezelf iets te maken, daarmee dat ik nogal veel had, maar binnenkort heb je het zelf in je handen !

      Verwijderen
  24. jammer dat alle toffe stoffen winkeltjes zo ver weg zijn..

    Al reuze benieuwd wat je er allemaal van gaat maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. in welke kringwinkel vind jij die spulletjes? in de kringwinkels hier in de buurt liggen de prijzen veel hogen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit vond ik allemaal in Opnieuw&Co in Duffel en Mortsel ( stoeltjes)

      Verwijderen
  26. Ongelooflijk ! 0,25 euro voor een Tupperware-potje ????In de kringwinkel hier in mijn buurt, betaal je hallucinant veel voor Tupperware-potjes,echt belachelijke prijzen van minimum 12 euro voor één potje ! En die stoeltjes, dat zou hier minstens 7 euro per stuk zijn. Dat vind ik dus echt geen kringwinkelprijzen meer :(
    En qua stofjes is het hier ook al een trieste bedoening.
    Soms kun je eens scoren voor allerlei ritsen en knopen, maar stofjes, noppes...
    Wat 'n fantastisch toffe stofjes heb jij gevonden! Maar als het synthetisch is, zal je effectief heel voorzichtig moeten zijn met het strijkijzer, zelfs wassen op 40° is al gewaagd. Ik heb ooit eens zo'n soort stofje in den Beer gekocht, met al die raadgevingen van de verkoopster erbij ;)
    Jammer dat ik zo ver van Mortsel woon, maar ik ben heel blij voor jou, want ik weet dat je vast hele mooie creatieve maaksels ervan zal toveren :) Ik ben al benieuwd om je creaties op je blog te zien verschijnen, da's altijd leuk om inspiratie op te doen. Alleen zou ik nu nog moeten kunnen ontdekken hoe ik zo'n turbo als jij kan worden, want in vergelijking met jou ben ik een heel traag slakje, qua tempo :)
    n' vrolijke groet,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. WABLIEFT....€12,00 voor een potteke uit de kringloop en €7,00 voor een oud kinderstoeltje ?!
      Dat zijn exuberante hoge prijzen....dat zijn gewoon geen kringloopwinkelprijzen meer!
      Blij dat het hier in de buurt anders is....
      :)

      En tja, die stofkes....mss wel leuk voor tasjes of zo, we vinden er wel een functie voor....ik blijf ze heel erg mooi vinden!
      :)

      Verwijderen
  27. echt super, ik ben ook zot van die oude tupperware potjes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een leuks kom je allemaal tegen. Is hier helaas bij de Kringloop niet zo. Wat een leuke stoeltjes en die stapel stofjes, zo snoepig! Daar wordt weer veel moois van gemaakt.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen