zondag 19 mei 2013

REST-ROKSKE




Na het groene feestjurkje voor pleegtoertje 1,
was er nog een reep stof van zo'n 30cm over......
net genoeg voor een rokske voor toertje 1
:)

Ik maakte een luie-wijven-rokske
Eerst de lap overlocken op de lange zijden....
Dan de stof met de goede kanten op elkaar aan de korte zijden vastsstikken/overlocken
De brede taille-elastiek van't zelfde
4 punten markeren op elastiek en stof.....
Goede kanten op elkaar en markeer-speldjes gelijkhouden....
..stikken terwijl ge den elastiek uitrekt!
(Zowel achter als voor uw transportvoetje recht houden, anders stikt ge weleens scheef!)
Rokske omzomen...
KLAAR!
hooguit 15-20 minuutjes werk!






En zie eens....mijn print loopt door...
:)





Mooi assorti met grote zus....




Stof
Birds van Timeless Treasures

Gele T-shirt....Simply Kids
Cardigan....Bengh par Principesse

21 opmerkingen:

  1. wééral zo ongelooflijk leuk!
    elke keer als ik uw blog bezoek zit ik met open mond en open ogen uw maaksels te bewonderen.
    gij zijt goe bezig mevrouw de buurvrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij jou lijkt alles zo simpel... Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bééld van een stofje voor het jurkje en rokje. De dametjes zullen dat graag aantrekken.

    Mooi dat het stofje zo mooi doorloopt in de naad. Dat zie ik zelf ook graag.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! En nog doorlopend patroon ook nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig. en dat het nog doorloopt ook. En in zo'n korte tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan de naad niet zien. Dus het loopt dan echt wel goed door. De andere kant ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haaaaaaaa, luie wijvenrokskes zijn zo leuk! :) maar seg,MET doorlopende print en al! Ge zijt wel op dreef! Eerst een kleedje met rits en nu een rokske met doorlopende print, goe bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super,zo met t-shirt en vestje erbij ,prachtig.Ik ben toch een beetje jaloers op jou paspopje,zo zou ik ook heel graag eentje willen :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal eens rondhoren voor jou....welke maat heb je nodig?
      Jongen of meisje ( die van mij zijn trouwens jongenspopjes!)? en wat mag het kosten ( tweedehands uiteraard!)

      Verwijderen
  9. Dat is nu eens knap zeg. en weinig werk. tof,tof

    BeantwoordenVerwijderen