zondag 5 mei 2013

Jurk wordt top.....



Het mislukte jurkje van gisteren werd dan maar verwerkt tot een topje.....
( misschien een vreemd modelleke, maar bon....!)

Toen ik het stofje kocht, zei de verkoopster dat het katoen is....
...ik heb er natuurlijk totaal geen verstand van, maar het stofje lijkt toch eerder synthetisch
( of misschien een mengeling?)
Het verwerkt niet zo mooi als gewone katoen....
( maar dat kan natuurlijk ook aan mijn onkunde liggen!)
;)
.....

'k Weet dus ook niet direct wat ik met mijn nieuwe stofjes kan maken....
De verkoopster/eigenares had van deze zelfde stofjes prachtige hemdjes gemaakt,....
....dus misschien, als ik wat meer ervaring heb,
kan ik deze stof wel deftig verwerken!

Maar het blijven natuurlijk prachtige printjes!
:)







Stof en paspel......Miss Daisy
Blauwe katoen....Stoffenspectakel 

14 opmerkingen:

  1. Ik ben niet blij dat ge er zoveel last mee hebt, maar toch een beetje opgelucht want nu is die drang om die winkel ook te zoeken gelukkig voorbij
    Ik ga me zelfs inhouden voor maastricht ! Stof heb ik eigenlijk nietnodig, maar ritskes wel.....en toen berekende ik.....voor twintig éuro met de trein naar maastricht , daar kan ik online veel ritskes voor bestellen......én ik heb een hele dag naaitijd gewonnen !
    Dus maastricht zal voor de grote vakantie nog wel eens zijn
    Benik nu geen verstandig mens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel verstandig!
      Ik wou dat ik dat ook een beetje meer was....;)

      Verwijderen
    2. Wijsheid komt met de jaren, ik heb er al wat meer dan u' ;-)

      Verwijderen
  2. printje is echt super hoor, het gaat vast goedkomen met het volgende projectje.
    Mijn jurk.... werd een tas (zie blog)... kon ik verder niks meer mee hahahahahaha keep smiling. Gewoon doorgaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lol, ik vermoed dat het polyesterkatoen is - ik herken het groene met de ruitjes... Helemaal ongelijk had ze dus niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En wat kan ik allemaal met dat polyesterkatoen doen?
      :)

      Verwijderen
    2. Bij mij ligt het vooral in de kast voor probeer versies voor jurkjes voor mijnenzelven :).
      Simpele rokjes voor dochterlief met een paspelke of een boordje vanonder (= geen zoom strijken)?

      Verwijderen
    3. Ja...inderdaad....simpele rokkes moet ge daar wel van kunnen maken!
      :)

      Verwijderen
    4. Ja,De marktkramer had dezelfde stoffen bij.
      80% katoen en 20 % polyester

      Verwijderen
  4. 'k vind het resultaat toch nog mooi hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hier ook al van dat katoen liggen. Het verwerkt inderdaad niet zo gemakkelijk, het slibbert nogal vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat 'slibberen' valt bij mij wel mee.....het 'trekt' een beetje vind ik. En omdat ge't niet heet moogt strijken, lukt het me precies ook niet om het 'strak' af te werken!

      Verwijderen