maandag 20 mei 2013

MAATWERK .....



Mijn fijn 10-jarig Aziatisch pleegtoertje
wilde ook wel zo'n groene jurk met vogeltjes...
Maar helaas,
dat metertje van die mooie stof is helemaal op!

Dan maar een andere groene jurk met vogeltjes zeker?!
Omdat ze zo fijn is,
gebruikte ik het bovenlijfke van de rechte jurk uit SVDHZ maat 110-116...
Ik verlengde deze met 3 cm.
Daarna zette ik er een rokje met plooien aan vast,
naar het idee van deze jurk....
lengte maat 122

Nu heeft ze voor de allereerste keer een jurk die haar PERFECT past!
En ze is er heel blij mee!
:)





Een oranje rits.....
ik moest ze tot drie keer toe losmaken, 
waardoor ze nu niet meer helemaal weggewerkt is!
( maar eigenlijk stoort het me niet zo erg!)
:)








Stof
Mies&Moos collectie voor Polytex
(Stoffen Eclips Berchem)


23 opmerkingen:

  1. Schoon jurkje, dat stofje werd passeerde ook al de naaitafel - en 110-116, wat een onwaarschijnlijk smalleke...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja...zeker als ge weet dat de maten uit SVDHZ eigenlijk een maat kleiner zijn ....dus eigenlijk heeft ze een 104-110.... Ti's echt een sprieteke!
      ;)

      Verwijderen
  2. Ik vind het een heel mooi jurkje. Zal ze héél blij mee zijn, dat het op haar lijf gemaakt is :)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel schoon!!!
    Zou ik dat stofke nog ergens kunnen vastkrijgen denkt ge????
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht deze stof niet heel lang geleden....dus misschien hebben ze hem nog bij stoffen Eclips ( die hebben een FB-pagina....mss eens voor bellen of een berichtje sturen?)
      :)

      Verwijderen
  4. Mooi kleedje in een mooi stofje! Staat haar vast prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi ... en die rits ... Ik vind ze alleszins geslaagd hoor !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie jurk! Dat stofje staat hier al lang op de verlanglijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pleegtoertje zal wel blij zijn met haar mooie kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. weer heel mooie gedaan en de rits lukt precies goed
    mooie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi en wat loopt je patroon mooi door!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bwa....dat patroon loopt niet perfect door hoor, al was dat wel de bedoeling!
      Ik knipte1 van de rugpanden een beetje scheef ( ontdekte ik pas toen ik de rits voor de derde keer terug inzette omdat het patroon niet doorliep)
      Daarom zocht ik de gulden middenweg en moest ik hier en daar een beetje foefelen ( waaronder de rits dus...;)!)

      Verwijderen
  10. Wat hebben uw pleegtoertjes toch chance met zo'n mama!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ze zal er in blinken! ongetwijfeld.

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi jurkje! En dat stofje is ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind dit toch ook een prachtig stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. op maat gemaakt voor een knappe meid. hoeveel geluk kan je hebben als kind. tof, tof, en prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat stofje is echt prachtig hé, ik kan het geloven dat ze er content mee is. :-)
    Heel schoon modelleke ook dat kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn rits is ook zichtbaar in mijn rokske hoor, express zelfs, vind het wel een leuk accent. Mooi jurkje, fijn stofje! En mja, krijg je ook iets als je aan het einde van de rit geen enkel cijfertje hebt? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ga ik nog veel kadootjes moeten versturen vrees ik!
      Maar...ik heb nu uw adres ge....;)

      Verwijderen