woensdag 8 mei 2013

Zetelgarnituur...




Zoals reeds eerder gezegd,
waren mijn buitenzetels dringend toe aan wat kleurig zetelgarnituur!

Geïnspireerd door de kleuren uit den hof zelve,
koos ik voor blauw-groenige tinten
( planten zijn groen, de lucht is blauw...ah ja!)

Ik maakte twee grote kussenslopen(65/65)
Den onderste van blauwe stevige katoen die ik ooit eens kocht in de kringloopwinkel...
...en het stofke RIPPLES AQUA van Patty Sloniger voor Michael Miller.
Het bovenste kussen kreeg als onderkant STAR PODS GREEN 
en als bovenkant TURTLE PARADE AQUA....
Allebei ook van Patty Sloniger voor Michael Miller
(Al deze Amerikaanse stofkes kocht ik bij Lolapink.fabric)







Ziet ge dien paspel?
Die maakte ik zelf met wat dikker touw....
Want zeg nu zelf....zo'n dun paspel in zo'n groot kussen.......
DAT ZIET GE NOG NIET ZITTEN!
:)







Twee groene kussenslopen van den IKEA....
...werden gepimpt met strijkapplicaties uit flexfolie
( een beetje lente-achtig, zo heb ik weer een reden om er in de zomer nieuwe te maken!)
;)






Een raprap-kussentje in zachte blauwe fleece.....
Ik moffelde een gans kussen door een keergat van zo'n 15 cm....
:)
Ongelooflijk ook hoe goed ge nen blinde steek blind kunt maken in fleece!






Een crèmekleurig paspel met een kantje eraan....
...werd er tussen gestikt voor de romantische toets....






Tot slot werd er ook nog een dekentje gefabriceerd....
Gewoon een lap zachte grijze stof van bij de vriendelijke inwijkeling,
...afgeboord met een sierstikseltje (zo werd die steek ook eens gebruikt!)
....een klein stukje stof en een labelke eraan zodat het bij de rest past!
:)




Alles tesamen...



50 opmerkingen:

  1. Heel mooi, knap gedaan. Die pastel met dikkere koord is inderdaad ideaal voor grotere stukken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, da's goed gedaan. Nu op naar een zonnige zomer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi geheel !!
    PS ik kreeg mijn bingokaart al in de bus ...thnx voor de ingesloten attentie !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Kom maar af!
      Maar eerst vanavond samen een hapje eten he Ann?!
      :)

      Verwijderen
  5. Wat mooi allemaal. Zo snel gedaan ook!!! Laat de zomer maar komen zou ik zo zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ge moogt mij dat adreske eens geven van diene inwijkeling ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooi.
    Dien flexfolie daar moet ik mij ook eens aanzetten,tof resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij onze volgende speel-date....;)

      Verwijderen
    2. ok,moeten we alleen nog een moment kiezen ,he.

      Ik zal is proberen kleine ballekes te haken ,heb je een voorkeurskleur?

      Verwijderen
    3. Rode kersjes!
      Ik zag dat ooit op iemands blog ( weet alleen niet meer welke, mss staat het ergens op mijn pinterestbord?!)....die rode balletjes kregen per twee een groen gehaakt steeltje en een blaadje eraan.....en dan aan een oorbelhaakje......heel schoon was dat!
      Ik zal eens zoeken of ik daar nog een foto van heb!
      :)

      Verwijderen
    4. ik zal eens piepen op uw pinterestbord

      Verwijderen
    5. ik zal is piepen op pinterestbord

      Verwijderen
  8. Mooi gedaan! Wat een leuke stofjes heb je toch allemaal in voorraad!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai een mooie verzameling bij elkeer genaaid. Waar haal jij altijd die tijd?

    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nodigt uit tot lekker te gaan zitten..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kussens! Goed idee van die dikkere paspel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi zomers geheel, daar wordt ge toch goe gezind van. Net als van die bingokaart met super schone magneet in mijn brievenbus deze morgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. soms vraag ik mij af... waar haal je toch de tijd vandaan ;-) mooie kleurtjes zo samen! geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. knap zeg, en ik heb je briefje in de bus gevonden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig kussengeheel met passend dekentje voor als het wat frisser is.
    Heb vandaag de bingopost ontvangen, bedankt voor de magneet, vind ik al super !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ooo die zien er gezellig uit
    mooie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zéér schoon. En wat een schoon kleuren allemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Man oh man wat is dat weer super mooi!!Waar haal jij die energie toch om zoveel mooie dingen te maken..jaloers!!!Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Helemaal af! Echt knap! Ik heb ook net de superleuke post ontvangen... Tof na een dag hard werken! En nu uitkijken naar maandag :) Maar we hebben allemaal al gewonnen... Die magneet komt heel goed van pas, merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw knap! Ben vooral fan van uw zelfgemaakte paspel en van het paspel met kantje, dat heb ik precies of nergens gezien :-)
    Bingokaart is hier aangekomen, en bedankt voor de kleine attentie. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die paspel met kant kocht ik ooit op't Stoffenspectakel !

      Verwijderen
  21. Heel knap!
    En alvast bedankt voor de bingokaart met verrassing!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super leuke post in de bus vandaag! mercikes voor het extrake dat er bij zat!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. een stapel prachtige, originele, vrolijke kussens!
    en nu de zon nog terug...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik wil wel eens gezellig op die buitenbank van jou komen hangen zo, mooi!! Ene... de bingokaart is gearriveerd vandaag, inclusief 2 stukjes superstoffe tofkes, euh supertoffe stofkes, thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het zou zo in de etalage kunnen, PRACHTIG!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow, ik kom eens een taske thee drinken in da zetelke :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel mooi !! Pas maar op dat de toertjes en pateekes nu niet massaal ziek gaan worden om in die zithoek een dutje te kunnen doen...
    Mijn bingokaart is ook toegekomen. Merci !!

    http://www.neven-jansen.be/mama

    BeantwoordenVerwijderen
  28. waauw, heel schoon zeg!!! Supertof gedaan allemaal! En dat ene stofje herken ik wel ;-) Mooi!!! die banken worden nu echt wel nog aantrekkelijker met zulke mooie kussens!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie kussens! Ik zou me wel weten te nestelen in jou zetel!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie stofjes en de paspel is met dikker touw goed zichtbaar. Dat zit fantastisch met die mooie kussens om je heen/achter/naast je :)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen