vrijdag 31 mei 2013

Juffra Toertjes ging eens op schattenjacht....



.....en ze vond

Dit ding....
Het was heel vuil, maar duidelijk nog in goede staat!
Aanvankelijk dacht ze dat het een schoenenrekje was, 
....maar bij nader inzien lijkt het toch eerder op een flessenrek....
Maar eigenlijk weet ze het niet....iemand een idee?

Juffra Toertjes telde hier €2,00 voor neer










Kijk...
Dit kan ze dus ook gebruiken als display voor in haar kraampje





Ze vond ook een voorraadje OUDE Tiny's (1954-1963)
Ze koop ze vooral omdat ze hier inspiratie uit opdoet voor kleedjes!
:)
€1,10/stuk





Ook een educatief boek verdween in haar schattenmandje...
€0,60





....met mooie plaatjes






Een DIK boek vol mooie prenten
€1,10









Naaigerief uit grootmoeders ( of moeders) tijd
€0,50 alles samen










Een borsteltje met een stoffen bovenkant met daar bloemetjes op geborduurd
€0,25










Daar zat dus nog een kleine schat binnenin!
Een oud naaisetje met een heel mooi schaartje....





Beddegoed...
€4,40 alles samen...






Grote dominoschijven en houten scrabbleblokjes
....op pinterest vind ik vast wel een tof knutselideetje!
:)
€0,50





Tot slot kocht ik ook nog 60 paar nieuwe veters
( ze zien er trouwens erg kwalitatief uit!)
€0,05/stuk
ideaal om als touwtje te dienen in een knikkerzakje!






Kijk nu toch eens....
mijn eigen kringloopwinkeltje!
;)




Denkt ge nu....
"Amai, die Juffra Toertjes die vindt altijd zoveel schatten!"
Welnu.....hier is jullie kans om zelf op schattenjacht te gaan!
IK GA ZEKER OOK!
:)




21 opmerkingen:

  1. Huh, maar da's toch al voorbij?

    Maar wat een leuke vondsten weeral zeg :-) ik moet dringend ook eens naar Opnieuw & Co!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. eeuhm, we zijn 31 mei !?
    'k denk dat de kans al gemist is ?
    dat rekske gaat tof zijn in uw kraam!
    Waarschijnlijk is't een oud winkelrekje!
    Wat zijn die twee houten "eieren" bij het naaigerief? Dat ziet er schoon uit maar ik weet begot niet wat het is.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die eieren dienen om sokken te repareren ,ons Bebonne had dat ook

      Verwijderen
  3. Haha, geweldig weer! Die veters, idd super handig. En de rest natuurlijk ook erg leuk, incl je wijnrek (want dat lijkt het mij).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Neen nee t is een oud flessenrek! Maar ik zie dat het super dienst doet als show rekje voor in uw kraampje.
    Awel ja dat was ik nu echt aan het denken se... maar affiche is inderdaad al voorbij. Maar nu het bijna zomer is, zijn er wel veel rommelmarkten!!!
    En Carla, zo van die houten eieren heb ik mijn oma nog weten gebruiken toen ze ons wollen kousen stopte...Ei werd in de kous gestoken en dan kon het gat in de kous gemakkelijker toegenaaid worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij is het een flessenrek voor wijnen maar ook superieur om je zelfgemaakte spullen uit te stallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch onvoorstelbaar welke schatten jij allemaal vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ik eens in de kringloop binnen ga zie ik bijna nooit iets leuks, en al de rest komt met het mooiste eerst... zal wel aan mij liggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. yep flessenrek, maar zo is ie veeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker ! In onze kringloop ook niets van dit al hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vraag mij vooral af' : waar steekt juffra toertjes al die schatten ?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. veel spul bij gekoccht. ik moet hier wegdoen en mag niets bijkopen. dus ik doe niet mee met de schatten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een brabantia wijnrek. Mijn ouders verkochten dit vroeger in hun winkel. Heb er zoveel mogen inpakken voor nieuwjaar en dergelijke ... een hel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. toffe schatten weer, dat rekje ziet er inderdaad een flessenrek uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw wat een geweldige schatten!! Volgens mij is het ook een wijnrek, maar als display rek vind ik het eigenlijk nog veel leuker. Ik zoek ook altijd naar Tiny's, maar zulke oude heb ik nog niet. De plaatjes vind ik altijd zo prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wij hebben hier in de kelder ook zo een oud flessenrekje staan :)

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo ik ben Alan kloppenborg en ik zou graag dat boek van met de titel 1000 vragen 1000 antwoorden van Alain Gree kopen het was vroeger mijn favoriete boek. Dus als u dat boek nog heeft dan wil ik graag langs komen om dat boek te kopen. De groetjes van Alan kloppenborg

    BeantwoordenVerwijderen