donderdag 2 mei 2013

Kringwinkel-blitsbezoek.....




Deze middag nog maar eens snel even bij de kringloopwinkel binnengewipt
( O&Co Duffel)
...en toch weeral vanalles gevonden!


Een dekentje....
....door iemand met veel zorg gemaakt!
Dit past perfect bij het antieke bedje dat ik zo'n 6 maanden geleden kocht....
...en dat Mr Pateeke voor mij gaat opknappen
( alleen zal't niet meer voor 1van onze eigen kinders zijn....
misschien ooit voor kleinkinderen?)
:)





Weeral een hele voorraad nostalgische spelletjes!
....Spel zonder grenzen 
.....een memo-spelletje van 'kleine beer' 
( niet oud, maar o zo leuke prentjes!)
.....nog een memospelletje 
....en een Lotto-spel MET HOUTEN CIJFERRONDJES
( jaaaaa....gevonden!)
Ik heb nog steeds een leuk plan met die Lotto- kaarten....
'k moet er alleen nog een hele hoop bijeen verzamelen vooraleer ik mijn plan uit de doeken kan doen!
;)





...zie je dit spelletje?
Dat is een memospelletje met bijbelteksten.....
Wij moesten vroeger in de zondagsschool de teksten droog uit ons hoofd leren...
...ik denk dat dit spelletje mijn kinders gaat helpen om hun teksten op een leukere manier te memoriseren.....
( ja....wij zijn Protestantse Christenen, zo...nu weten jullie dat ook weeral!)
:)




...en dan mijn topvondst van de dag!
...een retro-speelkassa!
GEWELDIG

Ik moest deze foto echt supersnel trekken...
Want ziet ge dat handje daar op de foto?
Toertje 1 plukte de kassa zo uit mijn geïmproviseerde fotostudio!
:)



Wat is het toch fijn dat mensen zo'n toffe spulletjes zomaar wegdoen....
....zodat wij ze kunnen vinden!
:)

15 opmerkingen:

  1. Absoluut!! Lang leve de kringwinkel, wat zouden we zonder al dat geweldig spul doen, waar o waar in de wereld kan je nog voor zo weinig geld zoveel leuks kopen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dat zo snel even bij elkaar verzameld... Goed bezig! Fijne spulletjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zondagsschool, nu dacht ik echt dat ge van nederland afkomstig waart !
    Ik weet niet veel van protestanten, christen ben ik zelf ook
    Ik bewonder wel mensen die nog echt gelovig zijn en ernaar leven !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We streven er toch naar om dat zo goed mogelijk te doen!
      :)

      En...mijn moeder is van Nederland, en mijn grootvader langs vaderszijde ook ( ik heb hem wel nooit gekend!)
      Dus ge had toch wel redelijk goed gedacht.....

      Verwijderen
  4. leuke vondsten en zondagsschool ken ik eigenlijk niet. is dat zoiets als catechese?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het!
      Elke zondag krijgen de kinderen een uurtje les ( ook tekenen, spelletjes en liedjes zingen) terwijl de ouders naar de preek luisteren.
      Een kerkdienst op kindermaat zeg maar!

      Verwijderen
  5. prachtig dekentje!!! ben al benieuwd naar het bedje ook!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lekker late reactie maar nu pas u blog ontdekt. Toen je begon over de schoendozenactie bedacht ik me al dat de kans groot is dat jullie Christen waren. Niet dat dit van belang is (ik ben fan van u blog zowiezo) maar altijd leuk om gelijk te krijgen .

    Wauw seg wat hebben we veel gemeen/
    Ik ben ook Christen, had ook een pleegkindje (nu jammer genoeg maar enkel bezoek 1 weekend per maand), en ik ben ook helemaal gek van men naaimachine.

    Het grote verschil is dat ik niet zoveel talent en ervaring heb als jij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom op mijn blogje!
      En met dat talent en die ervaring valt het wel mee hoor.....ik heb nog VEEL te leren.....:)

      Verwijderen
    2. als ik ooit zo ver kom als jij nu dan zou ik al heeel dankbaar zijn ;)
      ik woon ook in edegem mss kan je u talent verder stralen tot bij mij thuis ;)

      Verwijderen