maandag 27 mei 2013

Portemonneetjes......



Omdat de kinderen nu wel genoeg voorzien zijn van lente/zomer rokjes....
.....en omdat ik toch goesting had om iets vanonder mijn naaimachine te toveren....
....maakte ik nog maar eens een voorraadje portemonneetjes!
Met geplastificeerde katoentjes van't stoffenspektakel !

Handig als klein presentje
EN
Voorraad voor in mijn kraampje
( van het marktje dat nog georganiseerd moet worden)
;)





Ik vond nog enkele leuke flanellekes in mijn kast....
...en het weer doet mij verlangen naar flanellen pyjamabroeken...
Vreemd?
;)

29 opmerkingen:

  1. Wat een productie!
    En hier geen zin in flanel, het zonnetje schijnt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke portemonneetjes! Genieten dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zin in flanel, volledig begrijpbaar. Hier maak ik een jeansrok en nadien een sweater voor mezelf. Beetje vergelijkbaar dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha,ha jij staat ook op marktjes?
    dat is leuk
    en mooie portemoneetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog niet, maar er zijn wel plannen.......
      Al zijn ze nog niet concreet!
      :)

      Verwijderen
    2. Toffe zakjes ,ik heb er hier de voorbije dagen ook wat gemaakt in stof

      Tip:100 % zelfgemarkt(Mortsel onder de luifels van het Stadsplein)zoekt cretief talent.Ik ben zelf niet van plan om mee te doen,maar misschien wel iets voor jou?
      1 juni
      3 augustus
      7 december
      meer info : www.ccmortsel.be

      Verwijderen
  5. Super gaaf, vooral die gele, wat een leuk stofje! Ik hoop heel erg dat het zonnetje het nu toch iets langer vol gaat houden de komende dagen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk gedaan, komt altijd van pas é

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk! Maak jij ze met een binnenstofje of gewoon enkel tafelzeil zodat je de naad aan de binnenzijde ziet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze zijn enkel met tafelzeil, zonder binnenstofke dus!
      Maar mijn ritstasjes ( grotere) maak ik wel met een binnestofje en weggewerkte stiksels......

      Deze portemonneetjes met een binnenstofke maken, vraagt veel teveel tijd......en voor zo'n €2,50/stuk mag je daar niet teveel tijd insteken he?!

      Verwijderen
  8. Heb je die allemaal ineens gemaakt? Niet te geloven, wat een giga stapel. En 2,5 euro is echt heel goedkoop, laat maar weten waar uw kraampke binnenkort staat.


    En flanel is altijd lekker. Ook met warmer weer zoals vandaag,blijft het gezellig om 's avond voor tv te kruipen, onder een zelfgenaaide quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. T zijn maar simpele hoor.....dat kan je heel erg snel maken!
      En...ik schreef me vanmorgen in voor de Edegemse jaarmarkt/rommelmarkt/braderij......de eerste zondag van September!
      En heel leuke en grote rommelmarkt waar je leuke dingen op de kop kan tikken, een echte aanrader!
      En ik ga daar dus ook tussenstaan 'met mijne rommel.....en wat handgemaakt gerief....:)

      En een quilt.....ik was daar nooit zo'n fan van, maar ik zie steeds weer prachtige lapjesdekens op blogs verschijnen....en nu wil ik mij daar toch ook wel eens aan wagen hoor!
      Alleen niet met van die mini lapjes......lijkt me ontzettend veel werk, en ik ben eerder voor snellere projecten....:)

      Verwijderen
    2. Ge kunt dat ook met de naaimachine, en gelijk gij goed bent in bandwerk......

      Verwijderen
    3. Natuurlijk met de machine!
      Met de hand is niks voor mij zene....
      ;)

      Verwijderen
  9. uw bandwerk is altijd een streling voor het oog!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. woups, flanel, vandaag was het toch mooi weer hé. :-) en leuke portomoneekes. wil ze eigenlijk ook eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dankzij u heb ik ook al zo n portemonneekes geprobeerd, en ik vind ze supertof ! Ik geef nogal gemakkelijk een centje als kadootje, en in zo een tof zakje is dat dubbel plezant.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi gemaakt! Ikzelf kreeg de vraag van een vriend om een klein waterproof zakje te maken die past in zijn achterzak van zijn koerstrui. Zoiets maar misschien gevoerd en wat wattine (ter bescherming van telefoon) zou waarschijnlijk ideaal zijn he?
    Gr!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker.....dat zou een gsm wel moeten beschermen tegen vocht!
      Je moet dan wel je voering doorknippen om de boel nog te kunnen keren.....hetzelfde als een afgewerkt rotstasje dus!
      :)

      Verwijderen
    2. Doorknippen hoeft niet ,ik laat een opening in de zijnaad langs binnen om te keren dat kan ook

      Verwijderen
    3. Ah ja.....maar ik stik mijn buitenstof en binnenstof in een keer door....dat gaat sneller en zonder al teveel gepriegel!
      We gebruiken waarschijnlijk ook een verschillende werkwijze!

      Verwijderen
    4. das waar,uw werkwijze gaat sneller

      Verwijderen