dinsdag 28 mei 2013

Juffra Toertjes heeft een missie.....




Pateeke 1 groeit als kool, 
...en de eerder gemaakte pyjamabroeken zijn alweer te klein!
( nu waren die eigenlijk al vrij nipt gemaakt hoor....)

Moeder Toertjes heeft dus weer een missie...
PYJAMA'S

Deze keer werd het een maaksel in tricot.....
Met uitzondering van't halsboordeke,
....helemaal ineengestoken met den overlock!
( ik rijgde wel eerst een vierde draad in voor extra stevigheid...)

Zo voor den eerste keer viel het me best mee,
het zat dan ook in een wip in elkaar.....
alleen van de halsboord ben ik echt niet tevreden!
Maar Pateeke 1 is tevreden dus dan is de missie geslaagd he?!
:)





:)




Blauwe sterrentricot....Kapellen
Oranje boordstof.....stoffen Eclips


En omdat eentje geentje is,
....zal ik nog een pyjama moeten maken!
:)

24 opmerkingen:

  1. Wat een fleurige pyjama! Ikzelf maak dat ook graag maar heb altijd moeite met de kraag die na een paar keer doorhangt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook wel benieuwd hoe die kraag er gaat uitzien na een paar wasbeurten!
      :)

      Verwijderen
  2. Klopt mijn geheugen nu als ik denk datgij een goe jaargeleden nog niet gestikt had....of benik mis.......want watgij allemaal kunt.....wow

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt wel ongeveer!
      Dus ge ziet....iedereen kan naaien he......oefening en durf, meer is er echt niet nodig om iets draagbaars te maken!
      :)

      Verwijderen
    2. Echt? Amai dat is hoopgevend :-) Ik ben zelf net gestart en kan alleen maar dromen van 'even snel een pyama in elkaar steken'
      Super!

      Verwijderen
    3. Ja echt.....ga er gewoon voor!
      Veel oefenen, durf advies te vragen en fouten te maken......
      En zo'n pyjamaatje is echt supersimpel ( als ge een overlock hebt toch!)
      :)
      Veel succes met het naaien!

      Verwijderen
  3. dat zal vast heerlijk slapen! (en wederom weer mooi gemaakt en gave stofjes hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie ik dat goed, da's tricot! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja.....ik waagde me ook eens aan een tricot-maaksel....:)
      Uw schone creaties hebben mij ertoe aangezet, waarvoor mijn oprechte DANK!
      :)

      Verwijderen
    2. Graag gedaan :)
      Allé hup, ge zijt ook vertrokken - met wat moet ik nu nog swappen ;)

      Verwijderen
    3. Ik kan wel nog niet zo'n mooie dingen maken als gij zene!
      En....mooie tricots....:)

      Verwijderen
  5. Hey dat stofje ken ik! Maar dit is wél een pyama ;) En een hele schone ook. De tricotangst is overwonnen zie ik, dus binnenkort, t-shirts en kaptruikes voor het pateeke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rokjes en jurkjes genoeg...gelukkig dat er dan pyama's te klein zijn....wat zou je anders moeten gaan doen/naaien :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad.......wat zou ik anders moeten naaien?!
      Gelukkig valt er met 8 kinders altijd wel iets te maken/ repareren ....
      :)

      Verwijderen
  7. Ferm jong!
    Voor een ster in bed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is geweldig goed gelukt hé. awel nu ben je vertrokken met tricot. Koop alvas wat kasten bij voor de tricot stofjes die je gaat aanschaffen hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neeeeeee....ik moet ECHT dringend bezuinigen!
      Eerst wat stofkes uit mijn kasten verwerken....:)

      Verwijderen
  9. Yep, dan is de missie geslaagd :-) Schoon hoor!

    BeantwoordenVerwijderen