donderdag 9 mei 2013

De BUIT






We togen nog maar eens naar't Stoffenspectakel
Mechelen deze keer!
EN WAT NAMEN WE MEE?



.....canvas







.....geplastificeerd katoen






....ne voorraad mooie katoentjes
( allez...ik vind die toch mooi, anders had ik ze natuurlijk niet gekocht he?!)






...nog wat katoentjes






....een stukske kabouter-katoen
( beetje verkreukelt, maar bon...)






......een dun stofke voor een bloezeke of sjaaltje
( en ik zag nog een tof, maar iemand anders kocht het voor mijne neus weg!)







.....en een voorraadje garen




En nu moet ik ECHT stoppen!
( voorlopig toch......;)
...

56 opmerkingen:

  1. Jawadde, da's weeral de moeite! Wat ga je met al die geplastificeerde katoen doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vanalles!
      Tasjes, ritszakskes, portemonnees, den binnenkant van een boekentas ( ja....ik wil ooit een boekentas maken en ge kunt Laar beter voorbereidt zijn he?!
      ;)

      Verwijderen
  2. Wat een buit!!! Ware schatten heb je gevonden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige stofjes weer! Mooi dat dunne stofje voor een sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ok, ik ben ook geweest deze keer. en ik ging tegen 15u. dan is 't meeste volk al weg. en dat gaf rust. rust om te kiezen. Want ik kreeg mijn schoonzus mee die voor mijn verjaardag een zakje met centjes had. en het moest op. eigenlijk ging ik voor een rits en wat lint en ik kwam terug met een rits twee lintjes en heeeeel veeeel stof. Waarvan nu de helft in de wasmachine zit. straks de andere helft. dus ik kan ze niet meer laten zien. en veeeel ideetjes in mijn kopke, en een dikke zucht van mijne man. Want er kan eigenlijk niets meer bij in de stoffenkast. :-( en de commentaar, wanneer ga je eigenlijk al die ideetjes eens verwerken. Madammeke, vergeet niet dat we aan het verbouwen zijn en dat gij voltijds werkt hé. doef der op ...maar ik trek het mij niet aan. mijn exuus voor vandaag, ik kreeg het cadeau en het moest op haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een heerlijk kado!
      Ik ben benieuwd naar jouw aankopen!
      :)

      Verwijderen
    2. als ze terug droog en gestreken zijn, laat ik ze misschien zien, en anders zie je ze in afgewerkte productjes hé. Ik kocht enkele effen katoentjes om mijn drukke stoffen te combineren. en liet mij vandaag vooral gaan in groene en blauwe stoffen. de jongens waren er bij en die kozen voor een apentricot in blauw en robots in blauw.

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Dan hebben wij mekaar misschien wel gezien?
      Misschien waart gij wel die madam die dat schoon stofke voor mijne neus wegkaapte?
      ;)

      En, veel gekocht?

      Verwijderen
  6. Amai, wat een pak stof! Een mooie buit! De eerstkomende Stoffenspektakel in mijn buurt is pas in september:( En je kan geen stof genoeg hebben, hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dat is de moeite weer heel mooie stofjes!!Heb je nog plaats in uw stoffenkast?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk niet nee......en ik weet toevallig dat er binnenkort een prachtige collectie van een brandnew merk aankomt, dus ik moet dringend plaats maken in mijn stoffenkast!

      Verwijderen
    2. Dat zal geen probleem zijn met zo snel tempo!!

      Verwijderen
  8. Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gaaf! Oef ik vind alles mooi wat ik hier zie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja....dan hebben wij dezelfde smaak!

      Verwijderen
    2. echt wel ! ik moet hóógnodig naar een stoffenspektakel... stoffenmarkt Utrecht kan ook... ik wil ik wil!

      Verwijderen
    3. @zaanse zolder...dordrecht is as woensdag :-)
      Utrecht zou ik ook heen kunnen,maar ik heb zo'n hekel aan zaterdags winkelen.....

      Verwijderen
  9. oh jeetje wat een prachtige buit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gewoonweg de max!! Ik kon vandaag niet gaan, maar misschien zondag naar Bergen...

    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een hoeveelheid zeg :-)
    Maar wel erg leuke stofjes! Ben benieuwd wat je er weer allemaal van maakt....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, gij kunt u toch niet inhouden hé
    Zjjn uw armen niet uitgerokken van het zakken dragen........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik dacht net hetzelfde.toffe buit

      Verwijderen
    2. Ja,...ik heb duidelijk last van weinig zelfbeheersing!
      En ik ben tussendoor effekes naar den auto gelopen om vracht te lossen!
      ;)

      Verwijderen
  13. Hé, ik was daar ook en we waren belange niet alleen! Als ik uw stapel zie, ben ik nog braaf geweest. Hihi. Is het opportuun om te melden dat ik al uitkijk naar het volgende Stoffenspektakel?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weet je trouwens hoe de kraam heet waar je de canvas hebt gekocht? Of niet bij 1 kraam?
    Misschien ga ik dan woensdag toch maar even (45 min enkele reis...) naar Dordrecht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gekocht bij die kraam met al die voorgesneden couponnetjes van 0,5m
      ....geen idee hoe die noemt!
      :)

      Verwijderen
    2. Heb ik in ieder geval waar ik naar zou moeten zoeken als hij ook in Dordrecht staat.
      Weet je toevallig nog de prijs per coupon? Bij zoveel aankopen zul je dat wel niet meer weten :-)

      Verwijderen
    3. Ah, maar stoffen en hun prijzen vergeet ik niet zo gauw hoor!
      Het zijn lupinen van 0,50 M en ze kosten €6,5/stuk....je kan er uiteraard ook grote stukken laten snijden van de rol aan€13,00/M!
      Veel plezier in Dordrecht....
      :)

      Verwijderen
    4. Couponnen uiteraard.......autocorrect he?!

      Verwijderen
    5. Bedankt!
      Volgens mij staat trouwens je tijd niet goed ingesteld...zie dat jouw laatste antwoord aan mij geplaatst is om 13:41 uur????

      Heb toch maar al een lijstje in gedachten...canvas voor??, stof voor rokje dochter en mezelf, dik vilt voor verkleinde broodmandjes uit zo geknipt. Dochter wil al haar leraren/leraressen van de afgelopen 5 jaar zo'n mandje geven als ze haar diploma krijgt van de havo. Alleen knippen en kamsnap erin en klaar :-) alleen nog iets verzinnen voor erin....en dat voor ong 20 mensen....

      Verwijderen
  15. Ik was er ook. Het was niet mijn eerste stoffenspektakel maar wel de eerste in Mechelen. Amai veel kramen en veeeeeel volk. Ik had vooral fournituren nodig, ritsen en paspelband maar kon mij natuurlijk niet inhouden en heb ook stofkes gekocht. Teveel eigenlijk want ik heb nog voorraad genoeg, maar ja, het is plezant om voor uw kast te staan en te kunnen kiezen hé, alsof ge in ne winkel bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo, je hebt je niet ingehouden haha, wat heerlijk om zo te kunnen shoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Smelt. Smelt. Ik mag daar niet naar kijken of ik krijg ook weer goesting stofjes te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gij zijt echt niet te doen, maar er zitten wel schoontjes tussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een extreem hoge stapel! En ik altijd maar denken dat ik overdrijf.
    Merci.
    Nu hoef ik me nooit meer schuldig te voelen.
    Die kabouters!

    Ik heb een zwak voor kabouters.
    Altijd gehad.
    Zal altijd blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow, daar worden we hier wel een beetje jaloers van...kijk nu al uit naar al je nieuwe projecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik liep daar ook rond in de late namiddag (rustig dat het er was!) en kwam ook weer met vanalles thuis ... Het is sterker dan onszelf he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wij hebben hier ook buit gemaakt. Mijn schouder doet zelfs zeer van al die zakken te sleuren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb ook veel gekocht! Maar ni zo veel! Wie weet zijn wij mekaar dan gewoon gepasseerd jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw! Wat n prachtige collectie heb je bij elkaar gezocht en gekocht:) Die geplastificeerde katoen, daar ga je veel plezier aan beleven! Erg fijn om te verwerken! Geniet lekker van je prachtige buit:) Als ik wat heb gekocht moet ik er eerst altijd naar blijven kijken en dan inderdaad hup in de wasmachine:)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. amai' ooooooook een dikke buit en ik dacht dat ik alleen verslaaft ben, ik durf mijn stoffenkast niet tonen aan mij man die verklaart mij zot............
    dit is voor de éérst keer dat ik allen ben kunnen gaat naar het stoffenspek.in november 1 denk ik, ga ik terug alleeeeeeeen beter een volle kast wand als je iets nodig het en de winkel is dicht, kan ik altijd in mijn winkel terecht...............

    BeantwoordenVerwijderen
  26. waw, tof, ik ben al benieuwd wat je er allemaal mee gaat maken, ik volg vol nieuwsgierigheid...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. whowha en mijn man vond dat ik al veel meehad...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jouw buit had absoluut ook mijn buit geweest :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. amai, dat is echt wel een fantastische buit! Allemaal superschone stofjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Amai! Daar ben je even zoet mee! en als je teveel stof hebt (of kan men niet teveel stof hebben ;-) , dan kan je ze hier ook nog verpatsen... ik ben kandidaat,ze! Ik geraak nooit op dat spektakel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee....stof kan je gewoonweg nooit teveel hebben!
      En misschien moet je eens kijken bij online winkels ( in Amerika bijvoorbeeld.....goedkoper dan hier en bij de fatquartershop bijvoorbeeld betaal je ook geen extra invoerkosten!)
      ...Maastricht is ook een super-alternatief ( toffe stoffenmarkt op vrijdag en veel bezienswaardigheden!)
      :)

      Verwijderen
  31. Wat een schitterende stofjes zeg!

    Dat is genieten, om te kopen, naar te kijken in de kast en om te naaien!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen