zondag 19 mei 2013

FEESTJE IN 'T GROEN





Gisteren gingen we naar een feestje ter ere van mijn vaders 72ste verjaardag!
Mijn ouders wonen in een prachtig groene omgeving.....
grote tuin, bossen en weilanden zo ver het oog kan zien,
...en al dat groens is vrij te betreden!
:)

Heel leuk, en de kinderen vinden naar Bomma&Bompa gaan dan ook GE-WEL-DIG!
Maar....al dat groens blijft wel eens aan de kleding van mijn kroost hangen...
Menig kledingstuk werd dan ook al verbannen naar de speelkleren-kast!
(De kast waar de kleding in zit voor als we naar 't groen trekken!)

Maar...
Als je naar een feestje gaat wil je dat je kind iets feestelijks aanheeft, toch?
Dus maakte ik een GROENE jurk voor het 4,5-jarig pleegtoertje....
( daar ziet ge de vlekken niet op he?)
Jammer genoeg geeft de foto de ware kleur van de stof niet weer....
...die is in't echt veel feller groen!
Een geel lintje in de taille als kleurig accent....






Een gewone ( gele) rits....
weggewerkt weliswaar!






Op een paspop....




Stof
Birds van Timeless Treasures


Ik kocht maar 1 meter en knipte zeer zuinig....
...zo zuinig, dat ik van de overschot zelfs nog een rokje kan maken....
En dat ga ik nu meteen doen se!
:)

22 opmerkingen:

  1. Heel mooi!!
    Ik heb lang getwijfeld over dat stofje en als ik het nu zie, heb ik wel spijt!! Veel succes met het rokje , maar dat kan voor jou geen probleem zijn hé!
    X
    Laura
    http://querida-jotixa.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat vind ik ook elke keer opnieuw weer een zalig stofje als ik het zie he! Een heel mooi kleedje zulle! En met een rits! jeej!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whoeeee... ze zal gestraald hebben, daar in 't groen. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We kennen dat stofke. hebben we hier ook liggen. Prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw knap. Welk patroon heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het bovenstukje is van de rechte jurk uit SVDHZ....en het rokje tekende ik zelf.
      :)

      Verwijderen
  6. En weer een heel schoontje.Dat stofje ligt hier ook in de kast maar ik wil er nog niet in knippen,vind het te mooi :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zonde om dat in je kast te laten liggen!
      Veel mooier aan't lijfje van je kinders.....
      :)

      Verwijderen
  7. Mooi!
    Ik heb dat stofje ook in mijn kast liggen,
    maar vond nog geen patroontje om er iets mee te doen.
    Eigenlijk wil ik het verknippen nog wat uitstellen, want het is zo mooi en zie dat ik verkeerd knip ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja...ik durf dat ook al eens te doen!
      ;)
      Knippen als ge goed wakker bent en genoeg licht hebt!
      ....

      Verwijderen
  8. Ik bedacht me onlangs, volgens mij is het bij jullie elke dag feest. Hoe veel schoon rokjes en kleedjes er hier passeren, het kan niet anders of uw kinders lopen er elke dag feestelijk bij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ferm!
    Uw kinderen zullen er wel allemaal piekfijn uitzien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. amaai , je moet wel veeeel energie hebben , zoveel kindjes in huis en dan nog de tijd hebben om zoveel te maken ! Het kleedje is tof , veel plezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig jurkje in een vrolijk stofje !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend stofje en het jurkje is prachtig. Leuk dat knalgele ceintuurtje als accent.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig jurkje weer, mooi zo met het gele lint al accent!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is zo'n schone stof eh! Nu twijfel ik weer om het toch nog te kopen...

    BeantwoordenVerwijderen