vrijdag 10 mei 2013

Wat zie ik .....



....daar in't struikgewas?
KABOUTERTJES!!!

Toen ik gisteren dit stofje zag op't Stoffenspectakel...
....werd dat in mijn hoofd meteen verwerkt tot rokje.....
De hoogte van de coupon leent zich perfect voor een rokje voor een 4-5 jarige...
...en toevallig heb ik er zo eentje rondhuppelen,
....eentje die GEK is van kaboutertjes!
:)

Dus gisterenavond werd het idee in realiteit omgezet,
...





Omdat de coupon stof beperkt van hoogte is,
zette ik een paspel onderaan als afwerking!
( dan winnen we weer enkele centimetertjes in de hoogte...)





Aangekleed...




Stof rokje: "gnoom" van Michael Miller
tailleband rood met witte stippen
(Beiden Stoffenspectakel Mechelen)
Paspel....zelfgemaakt

Topje....CKS
Cardigan en bloemcorsage....Zeeman
Schoenen.....Koel

72 opmerkingen:

  1. Amaai, jij bent een ook rappe, gisteren het stof pas gekocht en nu al een rokje klaar. Fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. allee, je heb al iets gemaakt en dan nog bangelijke, mijn dochter zou jaloers zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf ook maken he.....gij kunt supergoed naaien!
      :)

      Verwijderen
    2. heb de stof niet zien voor bij wandelen,
      en rokjes, heb er nog maar 1 gemaakt, zal mijn best is doen voor nog rokje mijn dochter vraagt er wel altijd achter, Sandra, Sandra toch!!!!!

      Verwijderen
    3. Iemand die zulke prachtige boekentassen en hemdjes kan maken, die heeft in een wip een rokje gemaakt!
      :)

      Verwijderen
  3. Mooi!!! En als je in dit tempo door gaat heb je plek zat in je stoffenkast voor nieuwe stofjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gisteren gekocht en nu al iets gemaakt? Jij bent echt superwoman!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He, zo snel en zo mooi, volgens mij ben jij een brokje energie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh I heart dat rokje!!! Michael Miller hè, alles is leuk van hem. Maar deze kabouters had ik nog niet gezien. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 'S avonds nog even een rokje naaien...na het shoppen....ik zou er geen energie meer voor gehad hebben...
    Bij elkaar een ontzettend leuk stelletje! Zo leuk om voor kleintjes te naaien!
    Ik heb ze alleen niet meer....jongste is 16 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog eventjes geduld en ge kunt misschien voor uw kleinkinderen beginnen te naaien!
      ;)

      Verwijderen
    2. :-)
      Wacht nog maar even graag.....ze hebben alledrie nog geen vriendin/vriend...

      Verwijderen
    3. Wat niet is kan nog komen he!
      ;)

      Verwijderen
  8. wauw! nu nog de zon en het plaatje is compleet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maar nu weet ikhoehet komt dat gij zoveel tijd hebt om vanalles te maken !
    Gij hebt zoveel kleren voor uw kinderen dat ge niet moet wassen en strijken !!!.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weeral zo schattig, en in zo een volledige outfit ziet dat er nog eens dubbel zo leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Keek net naar al je nieuwe aanwinsten die je op het stoffenspektakel hebt gekocht en wat schetst mijn verbazing bij het openen van mijn leeslijst...de kaboutertjes zijn al verwerkt tot rokje!! Wat bende gij snel zeg!!! Prachtige combinatie!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. He? Mijn favoriete kabouters van gisteren zijn al een rokje!
    Dat had ik niet voor hen in mijn gedachten.
    Wel superschattig en zo maar vermits ik geen kleine meisjes meer heb, was het in mijn geest al in iets anders aan het verworden.

    Ondertussen heb ik op mijn blog reclame voor je gieva away bingo gemaakt:
    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/05/kringloopgeluk.html
    En vraag ik me af of het wel effectief een bingo is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu ben ik wel benieuwd wat jij daarmee had gemaakt?!

      En ivm den BINGO.....ja hoor, een echte ouderwetse bingo via het www!
      :)

      Verwijderen
    2. Mijn top-drie voor de kabouters:

      1) de kabouters uitgeknipt en tegen elkaar genaaid en opgevuld tot zachte knuffels
      2) zoals (1) maar dan niet opgevuld en samengemaakt in een guirlande
      3) de stof laten als stof en een mooi tuinkussen voor op de lounger
      4) een laptoptas voor mij om mee naar school te nemen

      Verwijderen
    3. oei!
      Ik heb me laten gaan
      (dat overkomt me nu altijd met dwergen, seh):
      ik zie dat het een top-4 werd.

      Verwijderen
    4. Tof!
      Maar....nr 1 kan niet ( had ik nl ook aan gedacht) de kabouterkes raken elkaar ....dus als je knipt heb je altijd een deel van de kabouters ernaast mee....en, je zou ze in spiegelbeeld moeten hebben voor een mooi resultaat!

      Wel goed nieuws....het paneel dat aan de kleine kaboutertjes vasthing, was een grote kabouter die wel tot kussen verwerkt kon worden ....alleen kocht ik dat paneel er niet bij!

      :)

      Verwijderen
    5. Ne mens moet weten waar zijn limiet ligt.:)

      Verwijderen
  13. Super leuk! Toen ik bij het stoffenspektakel was, hadden ze niet zoveel 'merkstofjes' best jammer. Ach wel zo goed voor m'n portemonnee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. en al direct de hele outfit erbij
    mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo een schattig rokske! Da zal ik hier maar ni aan onze kleine meid laten zien....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maar een woord hiervoor: prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Amai, hier ben ik echt zot van!!! Zo'n leuk rokske, ni te doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hierboven heb ik al de juiste omschrijving gelezen: SUPERWOMAN!!
    Heel mooi rokje (zou er zelf niet aan denken, dus bedankt voor de inspiratie) en heel mooie outfit samengesteld!!

    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  19. knap gemaakt en mooi gecombineerd gij snelle madam!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig voor een klein kaboutervrouwtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tof! Helemaal af!
    Paspel heb ik ook al eens op deze manier gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi en heel mooie combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow Debora! Dit is echt een hele mooie combi!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoe speel jij dat toch allemaal klaar? Ik was al blij dat ik al wat gekochte stofjes gewassen had tegen de avond, maar jij tovert zomaar een rokje (en tijd) tevoorschijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet bekennen dat ik mijn stof nooit voorwas ( toch niet voor kindermaaksels!)
      Als het maaksel de eerste keer gewassen moet worden, dan zet ik dat wel altijd eerst een nacht in koud azijnwater....en dan 's morgens in het wasmachien op 30 graden!
      Tot hiertoe geen grootse krimp gehad!
      ( hout vasthouden!)
      :)

      Verwijderen
    2. let vooral op met tricot, krimpt altijd en sommige heel erg. 't is een tip hé.

      Verwijderen
    3. Ja, dat had ik al gehoord....maar ik heb nog niet echt met tricot gewerkt he!
      :)

      Verwijderen
  25. Moh, zo schattig! Ooit een carrière professionele etalage-maakster of modepop-aankleedster overwogen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had dat graag gewild ja!
      Vroeger ( toen ik nog werkte) moest ik altijd de etalage van de bloemenwinkel maken....echt plezant vond ik dat!

      Verwijderen
  26. Supermooi rokje. Helaas heb ik dat stofje niet gezien gisteren :( , maar wel andere mooie 'vangsten' hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Erg mooi! En dan zo als kant en klaar setje op de pop, ik weet waar morgen in zal worden rondgehuppeld.......

    BeantwoordenVerwijderen
  28. o super leuk rokje van een super mooi stofje! Zou het erg stom zijn als iemand van 35 jaar met maat 42 dit zou dragen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stom?
      Helemaal niet!
      Alleen....het zou niet mogelijk zijn met deze stof....het zijn maar couponnetjes van 30cm ....''tenzij je van een minimini-rokje houdt?
      ;)

      Verwijderen
  29. Ha en daar zijn die leukerds al! Ja ja die van 40 jaar zou het ook wel willen dragen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh, wat schattig! Ik heb de stof ook in mijn handen gehad maar de print is niet hoog genoeg voor een dochter van 9...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee inderdaad....voor 9 jaar is de print echt niet hoog genoeg!
      Maar....met een extra stuk eraan in een bijpassend stofke zou het wel weer prima gaan!
      :)

      Verwijderen
  31. Wat een geweldige stof! Ik ben altijd op zoek naar zulk soort printen, die zo groot zijn dat je van 1 baan een rokje bijv kunt maken. Maar dat is zo moeilijk te vinden...Deze is echt prachtig en de combinatie van de hele outfit past goed bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. kabouters zijn de max!!! rokje ook!!!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat heeeeerlijk!! wou dat ik dit bedacht had :-)

    BeantwoordenVerwijderen