donderdag 16 mei 2013

PECHDAG....



....een donkere, regenachtige dag
....stroompanne sinds deze morgen
( nog maar net terug in orde...)
.....stofje slecht geknipt en geen reserve stof !
( ah ja, weinig licht hebben is niet bevorderlijk voor't knippen!)
.....opgestaan met een stijve nek
....mijn 'nog redelijk nieuw wasmachien' heeft kuren, ik wilde een nieuwe lap stof wassen op 30 graden met een kort wasprogramma....maar mijn machien besliste helemaal autonoom dat het toch maar het langste wasprogramma moest zijn ( katoen) en op 60 graden.....ik krijg mijn machien niet gecorrigeerd, dus die stof is waarschijnlijk straks naar de knoppen.....

Ik kon dus nog niets naaien....
dus toon ik maar de maaksels van gisteren op de naaibijeenkomst....
Twee nog maar eens simpele rimpelrokskes met elastiek....een derde is nog niet af!







...met een geel paspel afgewerkt






....en nog eentje





....ook met een paspel afwerking




Stofjes....Miss Daisy
Zelfgemaakte paspel

23 opmerkingen:

  1. Balen!
    Hopelijk brengt de post een beetje blijheid ;)
    'k ben erg benieuwd of er iets bijzit wat je nog niet hebt... :o

    (kweetniet hoe hard de postbode rent, t is hier gister op de post gegaan)
    Grtz!
    Arike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. netjes!
    en ik vond al dat het lang duurde voor ik een blogbericht zag verschijnen ;)
    Hopelijk is je wasmachine (en je stofje) nog te redden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van de wasmachine weet ik het niet...maar het stofje heeft de wame temperaturen wonderwel overleefd ( 't was ook weeral zo'n synthetisch stofke!)

      Verwijderen
  3. Ondanks de pechdag heb jij het de smaak van het rokje maken goed te pakken, erg leuk allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jemig wat balen zeg! Maar je rokjes zijn weer erg mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vervelend allemaal! Hopelijk is alles snel weer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar gij hebt toch ne neus voor toffe stofkes !
    Succes met uw machien........

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rokjes zien er weer super uit
    Oei ,dat is vast aanstekelijk...sinds gisteren is mijn jurk af,maar totaal mislukt.Het lag niet aan mijn naaikunsten(dat was dik inorde),het ligt aan de stof.Ik probeer er dan maar een rok van temaken.Balen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lopende bandwerk zeg.... Misschien valt het mee met het wasavontuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. baaldag... hmmm niet leuk. maar die twee rokjes wel leuk. en al mijn kaartnummertjes zitten nog in uw zakske. misschien straks meer geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dan kon je alleen op de bank liggen met een boek. Nog niet zooo verkeerd! ;-)
    Hopelijk is je stofje nog te redden...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Rotdag! Morgen beter! De rokjes zijn prachtig, vooral de blauwe <3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heh wat balen zeg, hopelijk is het stofje nog te redden en gaat de machine weer volgens het programma draaien! De rokjes zijn wel weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer van de rotdag, maar morgen is er weer een nieuwe dag. Gelukkig is je stofje niet naar de knopen gegaan, en hopelijk kan je de wasmachine bedwingen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik zag die stofjes daarnet ook liggen bij miss daisy, stikken die vlot? leken mij nog glibberig precies :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerst wassen, dan worden ze een pak zachter!
      En voor rimpelrokskes vind ik ze heel geschikt....
      Mijn naaiskills zijn nog niet zo gevorderd dat ik daar al ingewikkelde naaisels mee kan fabriceren...
      :)

      Verwijderen
    2. o, das meteen een goed excuus om nog eens terug te gaan :-)

      Verwijderen
  15. Snoezen van rokjes heb je gemaakt. Ik las ergens hierboven dat het stofje de temp verhoging goed heeft doorstaan gelukkig.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. o jee... al wat kon misgaan is dus misgegaan. morgen is er een nieuwe dag! :)))

    http://mamajulesbrussels.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Er zijn zo van die dagen...
    Maar wel weer hele leuke rokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wel héle leuke rokjes :) trouwens bedankt voor de magneetjes, ze zijn heel mooi. Ik schrijf er nog een blogbericht over!

    BeantwoordenVerwijderen