zaterdag 19 oktober 2013

We deden nog eens een poging...


...om een tricot-naaisel te fabriceren
MET boordeke biaisgewijs aanzetten!
Tja, als ik het niet probeer....
...dan zal ik het nooit onder de knie krijgen he?




Het patroon voor dit probeersel
..is de Monster car t-shirt uit Ottobre 3/11
Leuk patroontje, maar de keuze voor mouwen in een andere kleur
...laat ik volgende keer wel achterwege....
is mijns inziens eerder iets voor een meisjes t-shirt,
tenzij het raglan mouwen zijn natuurlijk,
want dan is het cool!
;)


...ik gebruikte voor de allereerste keer een tweelingnaald,
...en dat beviel me wel!
:)
De handigheid en de juiste afwerking....
...daar moet ik duidelijk nog op oefenen.
VEEL OP OEFENENEN!!!



Stof van't stoffenspektakel
Rode tricot...vriendelijke inwijkeling

24 opmerkingen:

  1. Dat ziet er toch heel goed uit hoor !
    En oefening baart kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk. Het heeft iets weg van een pyjama
    Ik zou de mouwen er terug uit halen als het bedoeld is als t shirt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit, kleurencombi kan voor Lexx nog wel toch? Je zou het biaisband nog iets korter kunnen knippen.
    Ipv biais-en kun je ook een lange kant aflocken en aan de binnenkant de laatste vouw van de biais achterwege laten. Makkelijker en minder lubberkans.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad......den biais is iets te lang!
      Ik liet de laatste vouw al achterwege hoor en ik knipte den overschot gewoon weg...;)...zoals bij een coverlock

      Verwijderen
  4. Wat een leuk shirt, en die tweelingnaald is wel fijn, alleen bij mij gaat het dan toch weer verkeerd alles draait en trekt enz...
    Conclusie ben vandaag naar een 2de hands machien gaan zien, hoop hem dinsdag op te kunnen halen...en dan hopen dat het wel beter gaat ;)

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij draaide aanvankelijk ook alles.....en toen heb ik de spanning op '0' gezet en het probleem was opgelost!
      :)

      Verwijderen
  5. vind de combi ook goed kunnen voor een jongen hoor!
    Het boordje aanzetten doe ik wel op een andere manier..
    Verkeerde kanten van het boordje op elkaar.
    Dan de goede kanten van het boordje en shirt op elkaar spelden..met rek he :)
    Dan locken
    En dan doorstikken op de goede kant van het shirt..
    Easy peacy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bedoeld boordstofgewijs aanzetten?
      ...of bedoel je nog iets anders?

      Verwijderen
    2. ja nu je het zo zegt.. hahaha bloos bloos :)
      Maar goed, zo is het wel veel makkelijker toch?
      Vond dat met die tweelingnaald op het boordje niet echt makkelijk, heb ik ook gedaan...in het begin dan.
      Het ging bij mij ook scheef als ik op de dikkere gedeeltes komt
      Dus ja...boordstofgewijs veeeel makkelijker

      Verwijderen
  6. Ik vind het best wel leuk! Ik maakte er nu al een heleboel, maar vind het nog altijd tricky, dat schoon afwerken en biais gedoe (ik neem wel een bredere strook dan 4cm, geeft iets meer speling)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi afgewrkt, een tweelingsnaad werk ik niet graag mee, heb hier altijd voor dat die naad zo gemakkelijk breekt bij de eerste of 2de keer dragen, en heb ook altijd zo'n tunneltje ertussen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij verdween het tunneltje toen ik de spanning op '0' zette.
      Het afgewerkte produkt heb ik nog niet gewassen...oei ik hoop dat dat hier niet gaat breken zene!
      ;)

      Verwijderen
  8. Geslaagde poging wat mij betreft. Heerlijk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. knap gelukt, ik deed het vroeger zo. en nu doe ik het zoals een mouwboord. En dat lukt mij het beste en vind ik het mooiste resultaat. mij lukt het niet properkes om het bias gewijs te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuk geworden. ik vind die rode mouwtjes eigenlijk wel leuk, ook voor een jongen. Maar ik hou wel van dat soort dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tof! Die mouwen passen toch bij de stof?!
    En dat is zeker en vast een jongensstofke ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er dik oké uit hoor! Die tweelingnaald is hier ook nog niet op de machine verschenen, moet ik me dringend ook eens aan wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Erg goed gelukt hoor! De gekleurde mouwen vind ik ook prima kunnen voor een jongen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik vind dat dat er toch heel goed gelukt uitziet hoor, en die mouwtjes zijn voor mij ook mooi zo hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super leuk shirtje, zeker geschikt voor een jongen hoor.
    En netjes met dat bandje langs de hals.
    Ik naai al even tricot, maar die halslijn afwerken blijft een uitdaging.
    Het geheim zit hem in de juiste verhouding lengte van het afwerkbandje en rek op de hals van het shirt. Ik ben tegenwoordig weer over op niet rekbare stoffen meestal.

    BeantwoordenVerwijderen