donderdag 24 oktober 2013

KCW dag 4.......de kap-jurk


Ik ben precies in de ban van de kaptrui uit SVDHZ!
Maar ja.....
...ge kunt met dit toppatroontje dan ook alle kanten op!
:)

Vandaag presenteer ik u 
DE KAP-JURK



Voor deze testversie dook ik in mijn restjesbak...
..en toverde een winters jurkje tevoorschijn

Zoals de opmerkzame kijker wel gezien zal hebben...
...staat de kraag er niet helemaal recht in!
Bij de aangepaste versie zal ik er beter op letten!
;)




Zowel de gekleurde strook in't midden van de jurk
als se mouwboordekes bestaan uit boordstof...



Stof ( grijs en koraal)...stoffenspektakel
Boordstof....bambiblauw

21 opmerkingen:

  1. De kaptruijurk is een geweldige vondst, ideaal als restjesverwerking op deze manier! Goe bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat voor een stofke is dat grijs? precies iets gebreid?
    mooie combo :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha...dat LIJKT maar zo!
      Dat is ne fleece aan de ene kant en aan de andere kant heeft dat de structuur van breisel.....maar dat is het dus niet!
      In de blogpost ' liever naaien dan wassen' staat een trui int zelfde stofke....
      :)

      Verwijderen
  3. niet slecht voor een restjeskleedje... heel leuk zelfs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dat ga ik ooit ook nog eens uitproberen! Tof, en mooie stoffencombinatie ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De mijne is nog te klein voor zo een kaptrui maar ik kijk er naar uit om dat ook te maken en wie weet maak ik dan ook zo een kleedje ;) mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad, een toppatroontje! Ik was ook al van plan om eens een 'kapjurk' te maken, dus nu ga ik dat zeker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. knap seg. Is alleen de kap gevoerd? of heel de jurk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen de kap.....de stof is redelijk dik ( fleece aan de binnenkant he...)
      :)

      Verwijderen
    2. da grijs stofke hoop ik op de stoffenspektakel te vinden ;-)
      kun je daar ook broeken uitmaken? of is dat te soepel?
      (zo een bompabroek voor sietse) ;-)

      Verwijderen
    3. Ik zou het niet weten....das eigenlijk fleece he!
      Voor een bompabroek zou ik een kostuumvest uit de kringloopwinkel nemen.....
      :)

      Verwijderen
  8. Oh, die is tof! Een kousenbroek en schoenen en het kind kan de deur uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk! En zou je het niet zeggen,ik zou het nooit gezien hebben, zo miniscuul is het. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo leuk!!! Een winters jurkje met toffe kleurtjes, want in de winter moet het niet allemaal zwart en bruin zijn hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk hoor, hier zou ik mijn dochter ook graag in zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kaptrui-hacks, ik deed er ook al verschillende. Dit is er eentje om te onthouden, zo lekker cozy dat dat eruit ziet.

    BeantwoordenVerwijderen