maandag 21 oktober 2013

KCW.....dag 1, de kaptrui uit SVDHZ



...eigenlijk was ik helemaal vergeten dat vandaag de KCW van start ging.
Ik las het gisterenavond eerder toevallig op een andere blog .....
:p

Gelijk een huisvrouw op speed ben ik patroontjes beginnen overtekenen,
tot 01:30u vannacht was ik aan het werk...
Ah ja, want ik zat opeens zo vol adrenaline dat ik niet kon gaan slapen...
...dus deed ik daarna maar ineens mijne strijk,
(Moest ik daar vandaag al geen tijd aan verspillen!)
;)

Voor mijn eerste projectje koos ik een kaptrui ( SVDHZ)
Nooit eerder gemaakt!
En ik begrijp nog altijd niet wat mij al die tijd heeft tegengehouden?
Zo een tof en GEMAKKELIJK patroon!
( misschien moest ik eerst mijn tricot-vrees overwinnen?!)




Den achterkant....
Ik tornde de onderste boord tot drie keer toe los.
Eerste was em te klein ( dat verfrommelde helemaal!)
Toen was em te groot ( leek wel een uitgelubberde trui!)
En den derde keer was em scheef....
Ik ben nog niet helemaal tevreden ,
de naad zit niet mooi int midden....
...maar mijn andere jobkes ( lees huishoudelijke taken)
vragen met aandrang om wat aandacht...
Dus we laten het maar zo!
:)




Van opzij...



Stof...robotjes van Nosh 
( weet niet meer van waar...mijn hersenen willen vandaag niet mee!)
Oranje tricot...stoffenspektakel 

34 opmerkingen:

  1. Schoon pulleke! Super tof!
    Dat uw hersenen niet mee willen dat kan ik wel verstaan, ge hebt ze tot een kot in de nacht in overdrive gezet... die willen pauze nu!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat mooi!!! Maar ehhh was het met KCW niet de bedoeling 1 uur per dag ipv 1 kledingstuk per dag ;-)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, eigenlijk wel.....maar als ik aan iets begin wil ik dat ook afwerken....
      En het duurde niet zo veel langer dan een uurtje hoor!
      :)

      Verwijderen
  3. "... mijn hersenen willen vandaag niet mee", 'k zou het geloven, zo laat in uw bedje, (en uitslapen zat er ook niet in zeker?). Ik zou voor minder ;)
    Toffe trui, zou hier bij de zoon ook in de smaak vallen!

    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee.....om 7u liep het wekkertje af!
      Maar ik was redelijk uitgeslapen zene....nog steeds die adrenaline he...;)

      Verwijderen
  4. Heel tof,dat staat hier ook op de planning om te doen deze week.
    Heb je hem dubbel gemaakt?of een laag stof?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon zoals de handleiding....1 laag stof.
      Volgende keer probeer ik een gevoerde....das wat warmer voor't komende seizoen he!

      Verwijderen
    2. Ik denk hem dubbel te maken , lijkt mij makkelijker zonder overlocker. Wij doen veel met de fiets en dat is wat warmer,he

      Verwijderen
  5. Mooie trui! Ik heb dat ook soms, zo'n adrenaline om te naaien (of gewoon om bezig te zijn) tot een gat in de nacht... Maar dat moet ik dan altijd de dag(en) erop bekopen :-(
    Ik ben een avondmens maar die toch voldoende slaap nodig heeft. En gelukkig heb ik kindjes die in het weekend nooit voor 9u wakker wakker, me dan happy wi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. - wakker worden - moest het zijn

      Verwijderen
    2. Dan zijn wij hetzelfde...:)
      En onze kroost duidelijk ook!
      ;)

      Verwijderen
    3. Zalig he! Vorig jaar moesten we op nieuwjaarsdag om 11u30 bij mijn schoonzus zijn. De kids zaten pas na middernacht in bed, dus geen haar op hun hoofd die er aan dacht om op hun gewoon uur wakker te worden. We kwamen met driekwart vertraging toe want ik kwam als eerste om 11u15 wakker... 'k Was plots vlug wakker :-)
      En zo slapen ze gelijk met wat er te doen is hun 11 a 12 uurtjes met gemak. Ik zou niet meer samen hangen met kids die gelijk wanneer om 6u aan mijn bed staan... Chapeau voor diegenen die dat wel tegen komen...

      Verwijderen
  6. geweldig... nen huisvrouw op speed ;)
    Ik vind 'm goed gelukt, uw kaptrui - en-zie-de-wel-dat-gij-dat-evengoed-zelf-kunt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. You gotta be kiddin'! In 1 avondje? Ik ben daar wééééken zoet mee geweest met die kaptrui! Ok, telkens in de naailes, onder het alziend oog van de juf, no gesjoemel allowed dus. En ok, mèt zakken erbij en mèt dino-spikes over de kap en mèt duimgaten, maar dan nog... Alweer: paf! Paf zeg ik u.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai....zo'n chique versie dat gij maakte!
      Het zal wel zijn dat ge daar langer over hebt gedaan...ik zou niet eens weren hoe ik daar ne zak in moet zetten!
      ;)

      Verwijderen
    2. Oh, maar ook geen flauw benul hoe zakken erIN zouden moeten, ze stonden nl. erOP, Zowat een cirkel met uitsparingen links & rechts & als je je handen daar in stopt, kan je jezelf een hand geven :-)

      Verwijderen
    3. Ah ja...zo'n zak....dat zijn de leukste!
      :)

      Verwijderen
  8. En dan da zinneke, "dus deed ik daarna maar ineens mijne strijk". Ik heb uwe strijk gezien in een van u vorige post, hebt gij eigenlijk wel geslapen vannacht?!
    Het werd dringend tijd dat ge over uwen tricotvrees geraakte. Nu verwacht ik ook leuke " zoals in de boetiekskes" jongensoutfitjes. Inspiratie kan ik altijd gebruiken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh, my God...zo laat patroontjes tekenen en dan nog strijken. Ik krijg steeds om 10u. zo'n gevoel van vermoeidheid dat ik onmiddellijk ga slapen. Toch wat jaloers op al je energie hoor. Als ik om 11 uur ga slapen ben ik de andere dag een vrak. zoals vandaag dus.
    Knap werk van je. Er komt deze week dus nog meer moois hier op je blog, dat gevoel heb ik nu al.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een stoere trui is dat zeg, met die robots! Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Ik ving het er heel netjes uit zien. Mijn complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja zeg, en dat op dag één van KcW! Ik ben nog niet eens kunnen beginnen.... Toffe trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi! Maarreh... volgens de 'regels' is één uur werken per dag genoeg. Niet TOT één uur... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. man van een duracell konijn gesproken, Stuur maar eens een portie van die energie op naar hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk!

    Ik stik de naad van een boord vaak bij een van de zijnaden eigenlijk, vind het anders zo raar staan midden achter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ge hebt helemaal gelijk!
      Volgende keer maak ik een boord uit twee delen.....in elke zijnaad eentje...:)

      Verwijderen
    2. ik knip het in 1 deel en een naad aan de zijkant. Valt zeer goed! alleen bij rokjes zet je de naad achteraan werd mij geleerd ;)

      Verwijderen
  16. Wauw! en dat voor de eerste keer!!
    Ik gok dat er vele kaptruitjes zullen volgen ten huize Toertjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zou het kunnen dat die hersens niet meewilden ten gevolge van het patroontekenen en strijken tot een kot in de nacht? :-) Ik kan dat ook hebben en dan is er geen houden aan. Schitterend exemplaar heb je voor de dag getoverd! Chapeau! Of kap eerder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen