donderdag 10 oktober 2013

RAPPE LAPPEKES




Mijn oudste toertje moet redelijk vaak koken op school...
...en ze neemt dan altijd mijn panlappen mee.
Dringend tijd voor haar eigen setje dacht ik zo!


Het is zo'n simpel werkske dat het eigenlijk geen uitleg nodig heeft,
maar misschien heeft iemand er wel iets aan....
dus hier volgt een SIMPELE handleiding!

WAT HEBT GE NODIG:

Twee vierkante lappekes stof
en een even groot lappeke tussenvoering
( maat kiest ge zelf!)
Ik nam een restje dampkapfilter als tussenvoering,
maar een stukje fleece zal wel even goed zijn vermoed ik?!








De lapjes  stof worden met de goede kanten naar buiten op elkaar gelegd,
...de tussenvoering er uiteraard TUSSEN
( speld vast!)







Het geheel werd doorstikt....
Ge kunt dat op veel verschillende manieren doen,
...maar ik besloot gewoon het patroon te volgen...op de lijntjes dus!
( ge ziet het bijna niet op de foto!)






Rondomrond stikte ik een biais .....
...en uiteraard mocht mijn labelke ook niet ontbreken!






Voilà se....
Zo wordt de kookles weer een stukske kleurrijker!
En ik....ik moet mijn panlappen niet meer delen...
;)



Stof...couponnekeskraam op't Stoffenspectakel 
Biais....Veritas 

37 opmerkingen:

  1. whaaaaaaaaaaa leuk en wat een top stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. keischoon! ik moet dat ook eens voor mezelf maken want in de kookles zoek ik ook altijd naar anderen hun handdoeken. Mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dat is dus echt een werkske van niks om dat te maken.....dat kan gerust nog op uwen to-do-list worden bijgeschreven...
      ;)

      Verwijderen
  3. Tof gedaan en wat een mooi stofje seg! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ahwel zo tof :-) en een schoon stofke
    (heb er hier ook nog ergens zelfgemaakte van in het 1ste middelbaar lol)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh zo leuk en zo een mooi stofje! *als ge over hebt...*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik plan zelfs nog bij te kopen!
      Verkrijgbaar op't Stoffenspectakel aan €7,30/meter ( 1/2 meterkes-kraam)

      Verwijderen
  6. Een perfect stofje voor pannenlappen. Nu nog een bijpassende schort hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. tof idee, maar is dampkapfilter ook geschikt om iets uit de oven te halen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat dat niet meer of minder brandbaar is dan het katoentje dat ik ertegen heb gestikt!
      ;-)

      Verwijderen
    2. Ik bedoel niet brandbestendig, maar hitte bestendig?
      Als je iets heel warm uit de oven wilt halen?

      Verwijderen
    3. Ik denk dat dampkapfilter behoorlijk hittebestendig is.....dat hangt normaalgezien BOVEN een vuur he!
      ;-)

      Verwijderen
  8. Is fleece ook niet superontvlambaar? Is gemaakt van kunststof? Ik weet het niet he.... wel héél mooie lappekes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Katoen is ook superontvlambaar....
      Ge moet dat natuurlijk niet IN de vlam houden he....maar zo'n extra laagske om uw pollekes tegen de hitte te beschermen....dat zal wel uit fleece mogen zeker!?
      Mss moeten we dat gewoon eens uittesten....
      :-)

      Verwijderen
    2. awel ja... maar dan ga ik toch eerst een branddeken halen zenne. ;) Ik weet ook wel dat ge dat niet in de vlam moet houden, maar ik moet toegeven dat mijn ovenwanten en pottenlappen daar toch af en toe moeten tegenkunnen (allemaal gaatjes in gebrand), vooral van tegen de grill van den oven te titsen.

      Verwijderen
  9. Wat een vrolijke pannelapjes!!! Echt supergeslaagd, ik wed dat ze de andere pannelapjes niet meer wil meenemen maar deze verkiest :) !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk en een prachtig stofje!
    Ik ben fan :-)
    Liefs Danielle (DivaDaan)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hopla! Ineens een bestemming voor mijn overschottekes dampkapfilter!
    Dat komt nooit uit hé. ;-)
    Prachtig! Uw toertje zal wel content zijn, de schoonste lapkes van de klas!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie pannenlappen, en dat stofje...wauw ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een GEWELDIG retro-stofje en de biaisband maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. super!!, en alweer het PERFECTE stofje ervoor gekozen. bedankt voor de hulp bij de Tiny. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ga er haken, ik ga er breien, en nu ga ik er ook naaien....maar eerst een nieuw keuken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maar jaaaa gij, die zijn toch zeker zo schoon als die van mij!!! Tis iets heel anders maar ze zijn supertof!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. awel, ik ga het eens volledig namaken si, maar wel met een andere biais, mijn schoonbroer trouwt en ze hadden een "wenslijstje" doorgestuurd en een ervan was een broodbakoven, daar zullen deze dan goed bij passen om het cadeau nog een persoonlijke touch te geven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Madamme Toertjes & Pateekes, zou het kunnen dat ze naar jou op zoek zijn? Die omschrijving klonk mij verdacht bekend in de oren...

    Hierzo: http://kinnekescloots.blogspot.be/2013/11/heeeeelp.html?showComment=1385239391203#c753922145093800564

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd....ik denk dat ze mij zoeken!
      Ik liet daar ook al een berichtje achter....
      Mercikes he!
      :)

      Verwijderen