zondag 13 oktober 2013

Liever naaien dan wassen.....



Straks gaan we naar  mijn ouders op den boerenbuiten....
en natuurlijk willen de kinderen dan buiten ravotten!
Dus warme en comfortabele kleding is dan aangewezen...
:)

Nu wil het toeval toch wel dat toertje1 haar comfy trui in de was ligt zeker!
Raprap een nieuw exemplaar naaien dan maar....
En rap ging het wel,
dit truitje nam nog geen 30 minuten van mijn tijd in beslag!


...mede dankzij de stofsoort...
Het is een fleece-achtig-stofke dat er langs een zijde uitziet alsof het gebreid is...
DAT RAFELT DUS NIET!
:)
Ik zette de boordekes af met koraal-kleurige dikke tricot...



Op model....
( met sjaal aan, want het is erg winderig buiten en ze heeft al een snotvalling!)




Nog eens doorstikt aan de mouw met koraal-kleurig garen voor een speels detail ...
maar dat kleurtje zie je helaas niet op de foto




Voldoende bewegingsvrijheid..CHECK!




Warm, zacht en comfy....CHECK!




Stofkes van't stoffenspectacel

39 opmerkingen:

  1. Zo... instant aanvulling voor de herfst! Knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, en dat in een half uurtje...
    Ziet er heerlijk warm uit, en zo leuk die gekleurde boordjes...

    Fijne zondag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n geweldige trui en dat in een half uur? Ik blijf erbij dat jij 'een rappe' bent ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat zalig in de herfst. Wat is t voor patroontje? Veel plezier in de buitenlucht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een zelfgetekend patroontje...
      Iets simpels met aangetekende vlindermouwen...
      :)

      Verwijderen
  5. Tof gedaan, ziet er super confortabel uit.Ik vermoed dat jullie vandaag niet buiten kunnen, hier regent het pijpestelen. Hopelijk hebben jullie daar beter weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel eventjes buiten geweest tussen de regendruppels door ....

      Verwijderen
  6. Wat een mooie meisje en dan ook zoń gave trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Topsport ;-)
    Dat heb je weer mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een snoetje! ze ziet er uit als een echt model met die trui, echt mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk! En een ooohhh zo schattig model!
    Een eigen ontwerpje? Ben wel geinteresseerd!
    Zou dit wel in het groot willen maken voor mezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is echt heel simpel hoor!
      Neem gewoon een trui die je past, plooi die dubbel en teken over.....maar dan met een doorlopende neklijn en vlindermouwen.....teken op de gewenste lengte.
      Ik knipte de stof op de juiste maat , armlengte zodat die zonder boordeke erbij al goed past...en op't einde voegde ik er nog de extra boorden aan voor het poeffie-effect!

      De grote dochters hebben hem ook al besteld.
      ;)

      Verwijderen
    2. Patroon uiteraard op de stofvouw leggen....

      Verwijderen
  10. super gezellig zicht dat meisje in die warme trui, 30 min... ik bewonder dat echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel knap!
    Uw toertje heeft hem precies toch ook goedgekeurd?!
    Dat is toch echt een schattig kind!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Eigenlijk ben je niet alleen goed in kleertjes maken.....je kinderen zijn ook bijzonder goed gelukt! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  13. whaw op 30' dat is echt wel een topprestatie! heel mooie stof. waar gevonden??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niks topprestatie.....das gewoon een supersimpel naaiwerkske!
      De stof komt van't Stoffenspectakel en was redelijk goedkoop geloof ik .....
      Op 1 november ga ik nog eens naar't SS, en dan ga ik zeker nog een lappeke van die stof kopen....
      :)

      Verwijderen
  14. Mijn kind draagt helaas zelden tot nooit truien! Mag blij zijn als ze haar t-shirt of jurkje aanhoudt... Zat vanavond weer met een kind in onderbroekje in een restaurant.... Maar zo'n trui zou ik zelf anders best willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gewoon super! Ik denk altijd om veel te naaien, maar als puntje bij paaltje komt, heb ik niets gedaan... Heeft dat een naam dat stofje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ?
      Gewoon.....goedkoop fleece-achtig stofke van't stoffenspectacel!
      ;)

      Als ik het op 1 november nog eens vind, dan zal ik het aan de verkoper vragen!

      Verwijderen
    2. Euhm, was waarschijnlijk niet helemaal wakker, amai, ik praatte eventjes van de hak op de tak hierboven... Soms zeg ik teveel wat ik denk (of door elkaar) maar blijkbaar heeft dit mijn schrijven ook al besmet ;-)

      Verwijderen
  16. Dat kind is gewoon schoon met alles dat ge haar aandoet. Het kan aan dat snoetje liggen, of aan uw naaiskills, of beide ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldig mooi poppetje is het toch! Nu ik haar live gezien heb, vind ik dat nog meer ;-)
    Hele mooie lekker warme trui heb je gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohh, zo wil ik er ook wel eentje. Zalig met dit weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik wil die ook, zoals velen denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw !! Top trui, ook voor grote meisjes van 46 ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ontzettend leuk! Wat een aparte stof, nog nooit gezien! Zo'n trui zou ik zelf ook wel willen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi hoor! En ziet er inderdaad heerlijk comfy uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ziet er een erg gemakkelijke trui uit om te dragen! Zo simpel, maar o zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen