woensdag 16 oktober 2013

Mod Podge geknutsel....




Men neme....

1 blikken doos
2 lappekes stof
stukske lint
zelfgemaakte Mod Podge
( 1 deel water, 2 delen gewone witte knutsellijm....ongeveer)
schaar,kwast.....



Ge knipt de stofkes op maat
smeer de blikken doos royaal in met Mod Podge
...stofkes erop
...lintje erop Mod podgen
...goed gladstrijken
.....en nog een laag Mod Podge erop 
(Ja echt....gewoon bovenop uw stof!)


Voilà se.....
....een half uurtje avondlijk geknutsel en geplak
...en een nachtje drogen
De gestoffeerde blikken doos is geboren!




Een echt retro-stofke op't deksel
IK HOU VAN RETRO




Ik zie opeens een leuke stoffencombinatie voor een koffertje!
Alleen.....dat groen stofke is iets synthetisch....
...daar kunt ge uw strijkijzer niet tegen zetten of dat verbrandt!
Hoe krijg ik daar dan versteviging tegen?
Iemand suggesties?
:)


Retro-stofke gekocht via Marktplaza
Groen stofke....Miss Daisy

42 opmerkingen:

  1. GE-WEL-DIG !!!!!
    Dat retrostofje..................ohhhhhh!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gemaakt! Ik heb hier ook nog van die groene koekjesdozen liggen, ik ga er hetzelfde mee doen :o)

    Groetjes
    Miza Vanila

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er verrassend eenvoudig uit! En heb je dan geen rafelende randjes of boord je eerst alles af?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niks afboorden......die Mod podge voorkomt dat het gaat rafelen!
      Je kan je stof ook eerst voorbehandelde met die lijm.....dan kan je het perfect knippen zonder dat het rafelt....
      Maar ik kleefde de stof er ' naturel' op...
      :)

      En...het ziet er niet alleen verassend simpel uit, dat is het ook!

      Ik deed dit nog al eens en wijdde er toen ook een blogpost aan....ergens helemaal op't begin van mijn blogavontuur....
      :)

      Verwijderen
  4. Ertegen plakken met uwe modge podge ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kei toffe doos wel! ik had eens ergens gelezen dat zelfgemaakte mod podge op termijn niet zo goed zou zijn... dat het dan na nen tijd zou los komen... Ik heb hier zelf ook ('echte') mod podge staan maar mijn eerste project moet nog komen... 't zal voor na de verhuis zijn vrees ik want anders creëer ik gewoon nieuwe dingen om in te pakken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn eerder gemaakte dozen zijn nog prima!
      Maar ja...ik weet niet op welke termijn dat die dan uiteen zouden vallen he!

      Mijn eerste zijn ongeveer een jaar geleden gemaakt?!

      En als ze ' lossen' dan heb ik weer een reden om nieuwe te knutselen he...;)

      Verwijderen
    2. 't Is wellicht ook te zien welke vloeibare lijm je gebruikt, ga dat hier ook eens maken. Wat een toffe doos is het geworden!

      Verwijderen
  6. supercool mss moet ik ook ne keer van diene modpodge maken. tips?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spuit een buske goedkope witte knutsellijm uit den Action in een lege en propere bokaal. Giet daar op de gok wat water bij ( 1 deel water op 2 delen lijm ongeveer...)
      Dekselke er op en goed schudden maar!
      Mijn potteke Mod podge maakte ik ergens vorig jaar en dat is nog altijd prima te gebruiken.
      Ik strijk dat op mijn te Modpodgen oppervlakten met een goedkope platte schilderborstel ( ook uit den Action)

      Verwijderen
    2. nu pas gelezen , gisteren 2 dozen gekocht voor kerstcadeau voor de bomma's , dus kan het binnenkort ne keer uittesten se!

      Verwijderen
  7. ik weet weer wat doen met men dozen, wist niet dat stof daar goed op ging plakken..(of dat diene Mod Podge goed hield)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat werkt echt super!
      Maar ge moet er wel altijd een laag mod podge over strijken...dan maakt ge uw stof als het ware een onderdeel van uw lijmlaag.....
      Ge kunt op deze manier zelfs hele kasten met stof bekleden!

      Verwijderen
  8. Super leuk weeral. Ik zou verstevigen door: stof 》 versteviging 》 doek 》 strijkijzer. Afhankelijk van u versteviging kun je uwe doek dat je ertussen legt beetje nat maken. (Zorgt dat versteviging kleeft door warmte stoom) maar op klein stukje proberen want pakt niet altijd.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wonder boven wonder lukte het om mijn vlieseline rechtstreeks op mijn synthetisch stofke te strijken......blijkbaar beschermd die vlieseline voldoende....
      Vanavond ( op de naai-bijeenkomst van Edegem Handgemaakt) ga ik een poging doen om het koffertje te assembleren....
      :)

      Verwijderen
  9. Och, zotjes gewoon, dat ik daar nog niet heb aan gedacht, ik ben ook nooit content met de kant en klare blikken dozen!!
    Gr
    an
    jade-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gepind!!!
    geweldig leuk idee, ga ik zeker in de klas uitproberen met de kinderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zou dat ook lukken met plastieken lelijke ijsdozen bv ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is nog eens een gedacht. (lees goed idee)

      Verwijderen
    2. ...ik denk het wel....die Mod podge plakt zowat alles!
      Misschien eens proberen.....ge kunt er hoogstens een plastieken doos mee verprutsen ....
      ;)

      Verwijderen
    3. Dat doe ik zeker !!! Super merci voor deze tip !

      Verwijderen
  12. Super leuk idee, ga ik ook eens uitproberen!!
    Bedankt voor de heldere uitleg!
    Herfstige groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel tof en mooi ! Bij gelegenheid kunnen we dat ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mo seg amai dat is echt wel supermooi,ga ik ook eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. super knap, misschien met textiellijm....ik weet ni hé.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De vlieseline lukte wonderwel....:)
      Bedankt voor het ' meedenken'

      Verwijderen
  16. Wat een goed idee van je ,ziet er super uit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt een schoon stofke, ik moet het toch ook eens proberen hoor, heb hier nog een lelijke doos liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Daar heb ik nu nog niet van gehoord se. Merci voor het idee! Ideaal als cadeauverpakking denk ik. Ik ga dat pinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een goed idee! Ik weet nooit wat gedaan met die blikken dozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Pfff zeg , jouw blog is echt verslavend !
    Iedere dag kom ik kweetniehoe curieus piepen :-)
    Speciaal voor jou om eens te kunnen reageren , mij geregistreerd zie .

    BeantwoordenVerwijderen