zaterdag 26 oktober 2013

KCW dag 6........ De KROKO-PJ's



Pateeke 1 koos de stof voor het  maaksel van de dag helemaal zelf!
'Krokodillen zijn ZO cool'
( zijn woorden...)
:)

Het werd een snel-klaar-projectje,
want het is weekend en de kinderen ( en de husband) eisen dan al mijn aandacht op!
Hopelijk kan ik nog 1 naaisel fabriceren om de KCW af te sluiten...
vanavond....?
misschien.....?
?

Maar nu eerst dit...
DE KROKO-PJ's!





Deze keer met raglanmouwen.....
Patroontje ' short sleeve raglan t-shirt komt uit Ottobre 3/2013
...een lange mouw werd bijgetekend





Aan het lijfje van Pateeke 1

Al dat foto-getrek is hij ondertussen al een beetje beu,
maar de belofte dat hij deze nieuwe PJ mocht aanhouden voor zijn middagdut
(Moe, want  't was gisteren nogal laat....cinemaatje 'Turbo' voor de jongens!)
...toverde meteen een dromerige, gelukzalige blik in zijn ogen!
En KLIK....de foto werd getrokken!
;)




Krokodillentricot van Lillestof ( Kersenpitje)
Groene tricot...vriendelijke inwijkeling


Waar voor veel mensen de weekends en vakanties extra naai-tijd betekent,
....is dat voor mij net het tegenovergestelde!
De komende week zal het hier naais-gewijs dan ook een pak rustiger worden.....
HERFSTVAKANTIE!
...maar daarna vliegen we er terug in!
:)


Maar eerst vanavond nog de winnaarvan de herfstige stofkes give-away trekken
...en op 1 November naar het stoffenspektakel in Mechelen
( warme en zachte stofkes inslaan!)

Nog een prettig weekend!
:)
...

30 opmerkingen:

  1. Leuke pyjama. Geniet van je vakantie! En misschien wel tot in Mechelen vrijdag. Ik vermoed dat het daar zowat een ongeplande bloggersmeeting wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schone pyjama! Daar zou ik ook zo gelukzalig bij lachen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi! zeker met die raglanmouwkes.
    En mooie foto van u pateeke :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een stoere leuke pyjama! Ik bewonder elke keer je werken weer! Zo knap hoe je dat allemaal voor elkaar kunt krijgen naast alle zorgen voor die lieve kindjes van je! Petje af.... geniet in de herfstvakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw het gaat goed met de tricot zeg! Een fijne vakantie en hopelijk veel moois op het stoffenspektakel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie combinatie! Ik denk zelfs dat ik dat stofje ook nog liggen heb... Je brengt me op ideeën!
    Prettige vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke combinatie van stoffen en kleur weer.
    Ik ga woensdag ook voor de 2e keer naar het stoffen spektakel, deze keer in Den Bosch. Tja een mens kan nooit genoeg stofjes hebben he...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. staat hem geweldig! en tot vrijdag waarschijnlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jawadde , je tricot-angst is nu wel duidelijk overwonnen hé ?!
    Héél tof en rap in elkaar hé ... gelijk we weer gewoon zijn van u , nie te doen :-)
    Hier trek ik vrijdag ook richting Mechelen ... herkennen ... misschien moeten we een ´dresscode´ afspreken , hahaha !
    Normaal doe ik die in Gent alleen ( om mijn portemonee te sparen ) , maar heb opdrachtje gekregen en dus Mechelen ook dit seizoen .
    Tips wanneer het iets minder over de koppen lopen is ?
    Want denk dat die nóg groter is dan die in Gent ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tips.....niet meteen 's morgens vroeg...ik ga pas NA de middag ( tussen 14:00 en 15:00 denk ik?)
      Een dresscode....haha, dat wordt moeilijk....ik draag altijd een gewone jeans en een blouseke of truitje met vestje erop ( en cirkelsjaal!)...ik ben een saaie!
      Maar....ik sleur steeds een gele roeten tas mee naar't stoffenspektakel, daar passen VEEL stofkes in!
      ;)

      Verwijderen
    2. Hahaha , hier ook de saaie jeans met trui of vestje erop :D !
      Een rieten tas of zo echt een mand ?
      Ik zie u al lopen gelijk roodkapke door het bos van mensen <3
      Hmm , al lijkt een mand wel nogal een bumper voor duwers , ha !
      Ik sleur altijd mijn grote zak van ´t spektakel zelf mee , maar heel herkenbaar is dat nu wel niet daar ...
      Ik ga toch eens zien wat ik hier liggen heb dat nog als bruikbaar herkenningsmiddel kan dienen;) ´k Laat ´t u nog weten

      Verwijderen
    3. Neenee......gewoon een rieten tas voor aan de schouder!
      Ge kent dat wel......een boodschappentas gelijk de Bomma vroeger had!
      ;)

      Verwijderen
    4. Heb het ideale accessoire gevonden als herkenningsmateriaal : ik zal mijn appelsientjes-tas meenemen !
      Ze is wel niet zo heel groot , dus een extra zak zal er ook wel bijkomen vrees ik ;)

      Verwijderen
    5. Appelsientjestas...oke!
      Btw...ik ben groot en heb kort geblondeerd haar...
      ;)

      Verwijderen
    6. Aha , ik ben een brunetteke met lang haar ... en zelf ook niet zo erg klein ( 1.74m ) . Grote blauwe ogen zijn nog wel opvallender dan haar/lengte , zegt mijn ventje hier -bloos- .
      Woehaha ! Da begint hier op een blind date te lijken .
      Maakt dat mee , zeg ... nu nog zien dat we elkaar wel durven aanspreken als we dénken dat we de juiste zien ;D

      Verwijderen
    7. Hihi....ik ga diep in de ogen kijken van elke langharige brunette....die gaan allemaal denken dat ik avances maak!
      :)
      Maar goed dat ge ook uw appelsientjestas meeneemt, dat maakt het zoeken al iets gemakkelijker!
      Ik ben trouwens in compagnie van een andere madam met kort donkerbruin haar...kleiner dan mezelve...;)
      Ik ben 1.78m

      Verwijderen
  10. Leuk geworden hoor! En ik ben onder de indruk van je productie hoor... Hier was het afgelopen week al herfstvakantie (en komende week ook nog), dus het was een magere KCW...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke pyjama! Hij heeft toffe stoffen/kleuren gekozen!
    Wij gaan deze vakantie ook naar 'Turbo' kijken.
    Een fijne vakantie!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie pyjama! En een mooie foto van je zoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Niet te zot ! Maar mooi echt ! Leuk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Knappe pyama, en die effen kleur is precies zo'n mosterdkleur.
    Jaja Mechelen komt eraan! I <3 it, mijne portemonnee iets minder.

    BeantwoordenVerwijderen