vrijdag 25 oktober 2013

KCW dag 5.......het rokje




Klijntje was afgelopen maandag te gast bij naai@eLier...
en ze nam hele mooie stofjes mee....
Vooral deze felgekleurde ( retro-achtige) tricot van Lillestof kon mij wel bekoren...
...ik zag daar meteen een a-lijn rokske in!

Een simpel rokske,
maar meer heeft deze stof dan ook niet nodig!
Aanvankelijk stikte ik er een rode boordband aan,
Maar na drie keer lostornen en opnieuw versmallen.....
gaf ik het op!
Het was precies of die boordstof bleef maar verder uitrekken....
...dat bleef maar lubberen!
Dus stikte ik er in de plaats een taille-elastiek uit mijn voorraad aan.
Een witte ( rood was op!) die er wel uitziet als boordstof....
....en nu ben ik wel tevreden...
:)



Als tenuetje...


...het vestje is in exact hetzelfde groen....
....al is dat op de foto niet te zien,
Gek eigenlijk hoe je camera ( in mijn geval iPad) een onderscheid maakt
...in het weergeven van kleur op verschillende soorten stof?!
...

De foto's zijn waziger dan anders...
maar dat ligt aan het gebrek aan daglicht.....
( en een deftige camera uiteraard!)




Souspulleke....zeeman
Cardigan...Mer du Nord ( zomersolden)




Lillestof ( Klijntje)
...jammer genoeg ( voor jullie toch) is deze stof momenteel uitverkocht
....ik bestelde gisteren het laatste stukske van de rol....:p
Taille-elastiek.....Eclips

30 opmerkingen:

  1. Ik denk dat die kleerkasten van de meisjes bij u juweeltjes zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En toch weet ik vaak niet wat ik ze moet aantrekken....gek he?!
      ;)

      Verwijderen
    2. Grappig dat heb ik precies hetzelfde! Mooie stof voor zo een rokje!

      Verwijderen
    3. Ne keer al uw blog-outfitjes afdrukken en in een doosje naast de kleerkast zetten... bij twijfel eens doorbladeren... kunt ge ook met gerechten doen in de keuken, het werkt =)

      Verwijderen
  2. Mooi stofje idd. Ook leuk voor kerst?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gij rappe! Schoon ze. En lol voor 't bijbestellen :-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat was mijn idee ook. Maandag gekocht en een paar dagen later al verwerkt. Ik doe het je niet na.
      Heel mooi gedaan door de juffra! Evy

      Verwijderen
    2. Zo'n schoon stofke moogt ge niet verstoppen in uw kast.....dat moet gedragen worden!
      :)

      Verwijderen
  4. mooie combi! Ik neem me voor om volgende keer ook deel te nemen aan KCW :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kan het stofje nog kopen bij Kersenpitje :) Bij mij ligt het klaar voor een shirt voor mezelf :)
    Mooi ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Btw, maak jij eigenlijk rokjes al naargelang er een bovenstuk ligt te wachten om te combineren, of zitten die kasten echt zo vol dat er altijd wel iets op past? Het zijn altijd zo'n goede combinaties!

      Verwijderen
    2. Soms het eerste, soms het tweede....deze keer nummerke 2!
      ;)
      Ik dacht...er zal wel iets roods in de kast liggen zeker.....en toevallig had ik ook nog twee vestjes in exact hetzelfde groen, toevallig he?!

      Verwijderen
  7. :-) idd, een hele rappe! 't is een hele mooie outfit (en het laatste stukje ligt klaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke combinatie! Jammer, want hier thuis vinden ze dat een ouderwets stofje :(
    Als ik boordband gebruik dan rek ik die al een 10 tal keer uit voor ik hem eraan zet.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci voor de boordband-tip!
      Ik denk dat ik minder goede kwaliteit had gebruikt....:(

      Verwijderen
  9. Wat een graaf stofke is me dat?!? Nice!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook die is weer prachtig en wat een mooi stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi is het stofje hè!? Hier valt het gelukkig ook in de smaak bij DL, maar ik heb nog te veel liggen, dus mag daarom het stofje niet kopen, want ik weet wel een adresje waar ze het nog wel hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vraagje vooe de rokjes expert. Ik wil dit weekend een rokje geven aan een 1,5jaar oud schatje. Ik weet helaas haar maten niet, kan niet vragen ze op te meten (bij de andere ouder), en heb zelf geen kindjes ervaring om iets van maten in te schatten. Heb jij toevallig een idee wat taille en lengte ik ongeveer kan nemen? Kheb u al veel mooie rokjes zien maken dermee dat ik aan u dacht :)
    AL heel hard merci...

    BeantwoordenVerwijderen