zondag 27 oktober 2013

KCW dag 7.......de in-functie-van-JURK



Er lag een mooi blouseke in mijn Toertje 1 haar kast
....een blouseke dat een EIGEN jurk verdiende,
...helemaal aangepast aan haar model en kleuren!

En toevallig had ik een stofke in de PERFECTE kleur in mijn voorraad....
...en stond er in het boek SVDHZ het ideale modelleke !
Het aller, allersimpelste jurkje....
....want de schoonheid van het blouseke moest versterkt,
en niet verdrongen worden!
( model....de rechte jurk)




Achteraanzicht




Op model
( tegen het huis van de overburen wegens ' beter licht'....ja, ik heb dat eerst beleefd gevraagd !)
:)



Poseren is helemaal NIET leuk!
(Zeker niet als er teveel mensen meekijken!)




Ik wil niet meer op de fotoooooo!!!
( wat doe ik mijn kroost toch aan ?)




Ik draai mij gewoon om...nah!
(En dat vinden wij deze keer helemaal niet erg, want nu kan er een detailfoto van den achterkant 
getrokken worden!)
:)



Maar.....
Wie roept daar naar mij?



PAPAAAAAA!!!


...even gekke bekken trekken naar papa...



...WAT ZEG JE?
Moet ik nog eventjes mooi poseren!?







Zo....
Toertje 1 is weer een herfst-outfit rijker!






De kleur op deze onderstaande foto komt niet overeen met de werkelijke kleur!
( de andere foto's wel....)

Het stofke is heerlijk zacht
Het stofke is lekker warm
Op het gedrukte label staat
CASHMERE TOUCH
.... en het voelt inderdaad echt aan als cashmere!
.....maar dat is het ZEKER niet....dit was een spotgoedkoop stofke!
:)




Stofke van de vriendelijke inwijkeling
:)

Zo, de KCW zit er weeral op....
...het was fijn
...het was soms een uitdaging
.....soms vernieuwend
....en vooral, 
HEEL LEERRIJK!

Prettige vakantie allemaal!


;)

27 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's, van de eerste tot de laatste! Jullie toertje 1 moet zowat iedereen om haar vingertje kunnen winden ...
    En inderdaad, de kleuren staan haar!
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi!
    Is dat een a lijntje of een klokrokje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. A-lijntje....
      Is het patroontje van de rechte jurk uit SVDHZ
      :(

      Verwijderen
  3. Zo mooi ,zo lief ....het staat haar inderdaad geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op model is dat nog zo schoon, helemaal klaar voor de herfst :)
    Voor jullie ook een fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad dat bloeseke vroeg om een jurkje het plaatje klopt helemaal.En tof die fotoreeks.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het jurkje past perfect bij dat schoon bloeseke! En die dochter van u, dat kind trekt schoon - als ze wil ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige combinatie! Mooie jurk, mooie stof, mooi model!!
    Ennuh, dat kraagje van dat blouseje, mogen we dat eens copy-cat-ten?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi! ik maak dat patroontje ook heel veel .. mooi voor slanke modellekes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi kleedje ... en wat een schattige dochter! Welke maat neem jij voor je meisje? Ik heb ook al aan dat jurkje zitten denken maar ik twijfel over de maat... Mijn dochter is twee en zo'n 90 cm groot...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dezelfde maat dus als mijn dochtertje...:)
      Ik tekende een tussenmaat...omdat ik had horen waaien dat de maten uit SVDHZ tamelijk klein uitvallen.
      Alle punten tussen 92 en 98-104 werden met elkaar verbonden, en daar zette ik telkens in het midden een stip...die ik achteraf met elkaar verbond....dat is de maat die ik gebruikte en ze past als gegoten!
      :)

      Verwijderen
    2. Ah super, bedankt voor de tip ( enneuh meisjes van twee zijn toch gewoon geweldig he.... smelt... ;-))

      Verwijderen
  10. Wat een prachtige foto's van je dochtertje... en een prachtig jurkje heb je gemaakt bij het mooie bloesje :-)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. o wat een prachtig kind en dat komt niet alleen door het mooie kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schatje...en zo mooi hoe mama je telkens weer aankleed :)
    Heel mooi gemaakt, heerlijk als het dan allemaal als gegoten zit.

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb jij toch mooie kindjes :) Maak je soms dingen voor de oudsten ook?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meer dan wat pyjamabroeken rolde er voor hen nog niet vanonder mijn machine. Zij willen wel hoor, maar ik durf niet zo goed!
      ;)

      Verwijderen
  14. Wát een schatje in schone kleertjes !
    Haha , ja , peuter-kleuterkuren ... herkenbaar ;)
    Klein schrijffoutje wel daar gevonden : beleeft=beleefd ;)
    Neenee , ik ben geen freak -bloos-

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ah en voor de grote : geen schrik hebben , ge kunt dat wel !
    Vraagt wel iets meer tijd soms ( naden zijn al wat langer ) , maar de 12- en 10-jarige hebben hier ook wel iets minder zelfgemaakts in de kast .
    De oudste begint dat nu zelf op te lossen en kan al aardig wat rokjes maken . Hhhmm , betere tip misschien : leer het hen aan a.h.v. kleine modellekes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee...'t is dat die hier en daar al wat vormen hebben....en ik stikte nog nooit ergens nepen in!
      ;)

      Verwijderen
  16. Amaai!
    Die jurk staat haar echt beeldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Knap jurkje! De kleine meid staat er beeldig mee.

    BeantwoordenVerwijderen