zaterdag 21 juni 2014

In NAAIMODUS dankzij Anne Kurris!





Afgelopen week was ik in een ware NAAIMODUS
De prachtige stofjes van Anne Kurris
die ik maandag al mocht bewonderen ( en kopen) bij Katelijne van Mondepot
gaven me een heuse boost!

De kasten van de kinderen werden eens heel grondig geïnspecteerd op ' te kleine kleding'
Opeens vond ik het grootste deel van de meisjes hun rokjes en kleedjes onzedig kort'
Waarschijnlijk heeft mijn drang naar naaien ( en knippen in die wondermooie stof)
...die visie wat beïnvloed !
;)

Deze week was mijn jongste aan de beurt
( hoe kan het ook anders!)
....en ik naaide een bescheiden mini-collectie bijeen



Maaksel 1

Een rimpelrokje in de prachtige en ' oh zo gegeerde' zwart-wit  dino-stof van Anne Kurris.
Eigenlijk een typisch jongensstofje...
...maar zeker zo leuk aan een kleine-meisjespoep!
( wees gerust, ik kocht voldoende in om ook nog een hemdje te kunnen maken!)
;)

De tailleband is een aparte strook met een elastiek erdoor geregen.
4 lusjes werden voorzien om het roze satijnachtig lint 
voor die ' touch of girliness' op zijn plaats te houden!
Al naargelang de rest van de outfit, kan het lint vervangen worden door een ander kleureke 
:)




Op model












Stofje...Anne Kurris bij Mondepot
Topje...Kidz-Art
Vestje..Limon



Maaksel 2

Een variant op de ally-jumpsuit uit LMV
Geen knoopjes voor mijn jongste toertje 
( krijgt ze niet snel genoeg open bij dringende plas-interventies!)
De broek werd behouden , als bovenstukje een rechte lap met een boordstof band.







Achteraanzicht











De pailettenstof is zo RIJK aan kleur,
dat het geheel nu combineerbaar is met zowat alle bestaande kleuren!
:)









Grijs stofje...vriendelijke inwijkeling 
Pailettenstofje...Anne Kurris ( Mondepot)
( helaas al uitverkocht!)
Gele boordstof.....Bambiblauw
Roze lintje...Hema





Maaksel 3

Rokje nummer twee...ook in een stofje van Anne Kurris!
Een rimpelrokje aan een taille-elastiek deze keer
:)













Grijs topje van Bengh
Geel vestje van Limon
De gouden ' brede' taille-elastiek vond ik twee weken geleden bij de vriendelijke inwijkeling 




Stofje...Anne Kurris bij Mondepot
( helaas ook uitverkocht!)



Maaksel 4

Een rokje met stolplooikes in mijn geliefde Petit Pan







Het turquoise vestje van Limon combineert erg mooi bij de stof







De grotere zussen maakte met loom-bandjes bijpassende armbandjes
...goede bezigheidstherapie voor puberdochters!
;)





De boord werd gemaakt van boordstof waar ik achteraf nog een elastiek door rijgde
...de elastiek werd met enkele steekjes  vastgezet aan de achternaad...
( stof een beetje opentrekken  als je stikt en dat is niet meer zichtbaar!)





Stofje Wasabi  Petit Pan



Maaksel 5

Nog iets met de mooie pailettenstof van Anne Kurris
een wijdvallend topje deze keer!






Het pailettenstofje is erg delicaat....
eventjes omzomen behoort dan ook niet echt tot de mogelijkheden!
De onderkant kreeg een fijne zigzagsteek als afwerking
...de bovenkant werd van een stukje gele boordstof voorzien.
Aan de armsgaten werkte ik af met een okerkleurige biais die naar binnen geplooid werd...
...ik liet ze ook ineens doorlopen als schouderbandjes









Maaksel 6

Het shortje is gemaakt van gele glitterjersey
heel erg simpel, maar met zo'n opzichtig topje erbij leek dat de beste keuze!











Stofjes...Anne Kurris bij Mondepot
( helaas allebei al uitverkocht!)


Maaksel 7

Nog een rokje in een jongensstofje
( ben duidelijk op rokjes-dreef!







Het grijze topje van Bengh kocht ik in de DOD-outlet
het fluo-roze vestje van JBC voor dat vleugje rozigheid
( op haar eigen verzoek wilt ze graag veel 'joze' kleertjes!)










Snorrenstof...Maastricht markt




Maaksel 8
( het laatste!)

Tot slot maakte ik nog een kleedje
( voor zondags naar de kerk?)
Een simpele snit, maar een wonderschoon ' volwassen' stofje
Heel anders dan de kleurige stofjes van de andere naaisels,
maar toch HELEMAAL mijnen dada!

:)








Op model







Een okerkleurige blinde rits als miniem kleuraccent...








Mijn favoriete foto,
...zie dat belletje dat ze blaast!





Stofje van Mondepot
( ik geloof van Stephan Schneider)



De stofjes voor de volgende reeks liggen al klaar
( voor pleegtoertjes 3 en 4)
Jongens, jongens toch.....ik ben in NAAIMODUS!!!
:)

52 opmerkingen:

  1. Wow!!
    Sprakeloos ......
    ..... Volgens mij is je naaimachine weer gerepareerd ; )

    Echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, wat een enorme productie! Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige silhouetten allemaal en zo productief ! Hoe doe je dat toch allemaal ! Super ! Hier ook een bijna puberdochter die verslaafd is aan de loombands. Goede bezigheid, inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In naaimodus? Da's het understatement van 't jaar :-)
    In naaiOVERDRIVE, geloof ik eerder...
    Stuk voor stuk prachtcreaties...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, wat een productie, daar wordt iedereen blij vann...maar dat jurkje..ohhh wat een topper

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oooooooh allemaal mooi, maar dat laatste <3 das echt iets voor mij zooo mooi! Zo'n kleedje zou ik ook wel willen…

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw... Je was idd goed in form. Je Petoetje straalt er echt mee... Duidelijk het zonnetje in huis. Nu ja, ik nog eventjes blokken en daar na kruip ik ook weer achter mijn machinetje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal verliefd op dat laatste kleedje! I like!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige creaties : mooie stofjes, super-schattig model !
    Nog een fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai, wat een naai-tempo! Eén voor één pracht-stuks!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, jij hebt je best gedaan! Ik heb dat gemist, al die mooie nieuwe stofjes bij Mon Depot. Grote spijt als ik die prachtige dinostof zie, maar gelukkig heb ik dankzij jouw post hier ook nog één schoontje kunnen scoren. Heerlijk toch dat je zo'n collectie bij mekaar kan naaien als je weet wat die kleren in de winkel kosten! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat met die lange ruitjes?
      Dat heeft ze er nog maar net bij opgezet volgens mij....bestelde 2 meter ...met een textielstift kunt ge daar originele stof van maken!
      :)

      Verwijderen
    2. Nee, die is leuk, maar is me wat te bleek. En voor meester/juffencadeautjes komt hij net te laat. Ik bestelde nog de Zoo green.

      Verwijderen
    3. O ja.....die is ook heel erg mooi, int echt nog veel mooier dan op de foto!
      :)

      Verwijderen
    4. Oh, jij bent live gaan spotten! Gelukzak ;-)

      Verwijderen
  12. Allemaal prachtige stukjes dat jij maakt hoor.En zo zie je maar dat we gewoon verslaafd zijn en ja die loomhype is hier ook al toegeslagen hoor bij mijn tiener

    BeantwoordenVerwijderen
  13. goed bezig ... ben dol op dat laatste jurkje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amaaaaai, hier word ik stil van...:-) Prachtig allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jouw kinderen vinden het vast super leuk dat jij zo in de naaimodus staat. Ze hebben vast geen bezwaar tegen al die mooie rokjes, jurkjes, broekjes. Knap gemaakt.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh tofferdetof weer!! Ben helemaal weg van gekleurde top met gele broekje!!! En wat een topmodel is je dochtertje weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Onder de indruk van deze productie, wauw! Ik ben grote fan van het dinostofje, zo leuk met dat fluo accent

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Amai, waar blijf je de tijd halen?
    En dat zal wel dat al die stofjes al uitverkocht zijn, als jij langsgeweest bent :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  19. niet alleen zeer mooie stiksels, maar ook erg mooie foto's! het paillettentopje met glittershortje zijn mijn favo's !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. amaai, serieuze naaimodus... *respect* ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja wat een ijver! En allemaal zo mooi gemaakt. Hier doe ik mijn petje voor af!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Amai! Dat is echt allemaal prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook nog wat geslapen de laatste dagen? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. oh, ik wil die dino stof ook! Niet eerlijk om de schaarse mooie jongensstofjes ook nog voor meisjes te gebruiken, hihi :). Maar allee, ik geef toe, het is heel mooi! Toevallig niet zodanig veel ingekocht dat je een metertje kan missen? Indien wel, dan weet je me wel te vinden he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schuif maar aan in de rij van dino-stof-vragende naaisters....;)
      Ik ga mijn lappeke toch nog eventjes zelf koesteren...:)

      Verwijderen
  25. Waaw, stuk voor stuk pareltjes! Zo'n naai-modus zie ik ook wel zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauwie! Dat gouden shortje zou ik zelf ook nog willen :-) Dat laatste jurkje is waanzinnig!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je hebt je dochter weer eens goed verwend met leuke combinatie's.Dat shortje en paillettenbloesje vind ik geweldig en het laatste kleedje de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jawadde! Recordpoging voor het wereldrecord snelnaaien?? Allemaal heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Amai, naaimodus in 6de versnelling, een hele garderobe heb je gemaakt! Grote fan van de dinostof, maar helaas uitverkocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat prachtig allemaal, en dat jurkje tot slot wauw... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Knap! Heb je voor het wijdvallend topje een bepaald patroon gebruikt of zelf getekend?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een zelfgetekend patroontje, maar ik maakte er vandaag een tweede met een patroontje uit de Knippie juni-juli '14...en dat heeft er wel iets van weg ( is met een tunneltje en rijgkoordje, maar de vorm is vrij gelijkend!)
      :)

      Verwijderen
    2. Ok, bedankt!
      Echt heel mooi!

      Verwijderen
  32. Keitof allemaal, maar vooral dat eerste rokje met dino's! Echt geweldig! Heb weer massa's inspiratie opgedaan, al was ik met 2 rokjes en 2 labeldoekjes dit weekend ook al best goed op dreef ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Amai, wat een bedrijvigheid!
    Weeral een kast goed gevuld met veel moois!
    Ik maak ook zonde van het dino stofje. Het was me helemaal ontgaan. Wellicht ook uitverkocht in een wip.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. mooie stofjes jong! Ik moest naar een fotosalon van mijn papa, en kon dus pas om 23u kijken en alels was al uitverkocht! Er werd wat gevloek, dat zeker!
    M

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Aha, daar zijn al die stofjes van Anne Kurris. Terwijl ze op de website verschenen, waren ze inmiddels ook alweer verdwenen. Je moest echt supervlug klikken, anders kon je met iets anders beginnen stikken. Vanaf nu houd ik de website goed in de gaten, omdat ze zaterdag al vlug zonder voorraad zaten. Nu de kast van al die toertjes en pateekes is gevuld, is er misschien nog kans dat mijn kleinkinderen ook in iets nieuws worden gehuld. Proficiat voor al dat moois dat je maakt, het wordt tijd dat ik deze rijmelarij nu maar staak. Jullie zijn, dacht ik, met eentje meer dan elf, en werd het rijmen sterker dan mezelf. Sorry daarvoor, nu ga ik er vandoor.
    Groetjes, Marie-Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een mooie dingen zijn er weer onder je machine vandaag gekomen. Ik krijg gelijk ook weer zin om achter de naaimachine te kruipen.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jeetje, weeral zo mooi allemaal..... Ik vraag mij toch wel iets af hoor .... Wanneer slaap jij eigenlijk ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mag ik weten of je ooit nog slaapt :-)
    wat een mooie aanvulling van haar kleerkast,
    vooral het topje met glittershort :-))
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen