dinsdag 10 juni 2014

FAN van de DOROTHY DAY TRIPPER BAG!



Tel een knap patroon ( Dorothy Day Tripper) ,
 een tassenboek met duidelijke Nederlandstalige uitleg in..MIJN TAS
...een tof retro-stofke ( Decoplus) uit de kringloopwinkel
....en een verlengd weekend bij elkaar op

En ge krijgt dus een TAS
( eindelijk!)





Aangezien het patroon me nogal klein uitviel,
werd het met 145% vergroot
( nu is't meer een WEEKEND-TAS)

Als basis-stof gebruikte ik een gewatteerde en doorstikte nep-leder...
....deze verstevigde ik nog eens met H250 en H640
....geloof me, deze tas staat behoorlijk stevig!
:)




Mijn naaimachine moest op sommige punten door 9 lagen heen stikken
...en deed dat voortreffelijk!
( PFAFF Expression 3.2)


Al gaandeweg bracht ik wel enkele kleine veranderingen aan....
...zo werd de grote voor- en  achterzak verdeeld in compartimenten.
Dit deed ik door de binnenzijde van de zak eerst tegen de tassenband te stikken,
vooraleer ik de buitenstof ertegen plooide.

Ik gebruikte trouwens geen echte tassenband,
maar vond de perfecte kleur en stevigheid in een judogordel...
....die ik ook in de kringloopwinkel vond!
( Bij Decathlon verkopen ze die ook, vrij goedkoop zelfs......dus daar vind ik vanaf nu steeds voorraad!)
:)



Enkele detailfoto's

kamsnap


Ik vond nergens een oranje rits van 1 meter,
dus moest ik het helaas met een witte doen....
( maar't valt wel mee he?)












Om jullie een idee te geven van de grootte van de weekend-tas
.....wilde mijn pleegtoertje van 5 wel even showen.





De Dorothy Day Tripper Bag heeft er een nieuwe FAN bij!
:)







Gewatteerde nep-leer......stoffen Eclips
Retro-stofje.....O&Co Kontich
Stofje met Hexagons.....fabric.com 
Tassenband ( judogordel)....O&Co Mortsel
Rits en biais ( paspel)...Veritas

59 opmerkingen:

  1. Knap en dat stofje is echt een super kringloopvondst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi . Ik denk dat ik naar verkeerde kringloopwinkels ga want zoiets vind ik nooit . Ik zou er ook nooit aan denken om een judogordel te gebruiken maar het is super .
    Groeten
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. schoontje jong! Hoe presteerde jij het die rits zo schoon tussen die voering en de buitenstof te steken? Daar loopt da wa fout bij mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En alles past perfect bij elkaar, héél mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi!
    En GIGANTISCH!
    En dat van die judogordels, datdoe ik ook :)
    Ik heb er zo een stuk of tien liggen van toen onze koodza uitverkocht, 20 cent voor 2m tassenband ofzo :p. Wel allemaal gele, dat is dan weer het nadeel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lekkere grote weekendtas, super en die judoband kijkt nog leuk ook ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, een schoontje Deboor! Ik bestel er eentje voor mijne verjaardag oké!? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gij bent nog bijlange na niet jarig....zo met tips beginnen strooien!
      ( btw....ik ben jarig VOOR u he!)
      ;)

      Verwijderen
    2. Uw zus denk vast,dat ge dan zeker tijd genoeg hebt om er alvast eentje te maken,he.
      Dan hoef je dat niet meer op de laatste minuut te doen.

      Verwijderen
  8. Euh, halookes mega-tas! Prachtig werk, en die witte rits vind ik net een frisse toets, top werk! (en blij dat ik ook zo'n pfaff expression 3.2 bezit, want dit geeft goesting)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw! Die is heel knap. Ik maakte hem ook eerder. Het is inderdaad een heel tof patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalig, dus daar had je die rits voor nodig. ;-)
    De witte rits is ook niet mis!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n geweldig model! Mijn to-do-lijstje wordt hier steeds langer vrees ik...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Volgens mij past u pleegtoerke bijna in die tas!Gij gaat goed op weekend kunnen nu!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mits een beetje plooiwerk zou die daar wel in kunnen passen ja!
      ;)

      Verwijderen
  13. Tegen volgend jaar staan we daar allemaal elkaars weekendtas te keuren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel geslaagd!!
    Waw 9 lagen stof... ik denk niet dat ik mijn simpel Brotherke dat kan aandoen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gigantische tas, maar wel handig lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, super groot, en super schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow!! Zo'n tas wil ik ook wel! En dan ook een weekendje weg om hem mee te nemen vol met badlakens en bikini's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Moh, judoband! Je moet er maar opkomen eh.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie tas zeg! En groot! Handig, dat kan niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amaai de perfecte stoffencombinatie weeral! En nog eens amaai! Hoe groot is die tas wel niet... ge kunt met uw twaalven voor een week weg met die tas! Gelukkig dat pleegtoertje even wou showen want anders had ik het niet door gehad!
    En de hoekjes zijn echt tof! Gij kunt er wat van!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig, een heerlijk patroon. En de dames van "Mijn Tas" hebben inderdaad een duidelijker werkbeschrijving dan de oorspronkelijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie tas, en super groot !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooi! En judogordels... dankjewel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijke stof zeg! En dus ook een heerlijke tas :-) Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. die witte rits trekt op niks....geef deze tas maar gauw aan mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Samen met Vee neem ik Co.-tasschap op je ochhhh zo prachtige tas.

      Verwijderen
    2. haha ik kan maar proberen...ze is wel echt knap zenne....ondanks de rits haha

      Verwijderen
  26. Wohoo! Mega tas, maar mega tof! Echt een uniek exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ohhhhhh dit vind ik met stip het allermooiste maaksel ooit van je!!! Denk ik, er is zoveel moois hier ;-) Maar wat een tas zeg, ge-wel-dig!! Ben helemaal gek van het stofje ook. Dat heb je weer super gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lol, wat voor een tas! Schoon, heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw wederom (ik weet het, ik val in herhaling) :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Die tas is mega! Letterlijk én figuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een super tas! Prachtig! Dat nodigt wel uit voor een weekend weg zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Deze tas is gewoonweg F-A-N-T-A-S-T-I-S-C-H!!! Hoe je het telkens weer klaarspeelt met kringloopstofjes vind ik dus super hé! Ik moet er dringend vaker langs gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik denk dat pateeke 1 er helemaal in past!!! Heel leuk met dat nepleer!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Waaw wat een superexemplaar. Ik moet toegeven ik ben zo een klein beetje ..... jaloers.
    De combinatie van de stofjes met het nepleer, de judoband is TOP. Die witte rits stoort helemaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. geweldige tas;prachtige "stof" en kleur gebruik! Daar zou je dagelijks wel mee rond willen lopen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wauw, en ik ben geweldig fan van de jouwe!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Een super mooi geval!
    En ik heb hier ook een resem judogordels liggen eens in de solden in Decathlon gekocht om als tassenband te gebruiken! Komt hier heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Echt knap! Een supertas. En zo'n mooi stofje! Ik denk dat ik morgen ook nog eens halt hou in de Opnieuw & Co. Wie weet welk superstofje ik daar kan opdiepen....

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Amai, dat kreeg ik niet in mekaar, denk ik. Keileuk met dat nepleder!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. WOW, indrukwekkend!! En heel erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en ik vrees trouwens dat ik je grote give-away ga missen, want heb nu al 3 pogingen ondernomen en zie nooit mijn reactie... Al is het wel raar dat ik zie dat er in de 600 keer gereageerd is, terwijl ik steeds dezelfde reactie als laatste blijf zien... nochtans al vaak vernieuwd en al 2 keer opnieuw gaan kijken... Ik hoop dus dat er niks mis is hier en dat die 3 reacties daar toch ergens tussenstaan en jouw telling bemoeilijken... Sorry dan! En anders: ik heb mezelf wasabi blanc kado gedaan, hihi, dan heb ik mezelf een give-away gegeven ;-)

      Verwijderen
  41. Ik roof ook altijd de judogordels in kring en op rommelmarkten, perfecte tassenbanden. Die tas, dat stofje: hartjes in mijn ogen!

    BeantwoordenVerwijderen