zondag 29 juni 2014

GRASGROEN...




Gisteren namen Mr Pateeke en ikzelf onze tuin  ( lees wildernis) eens onder handen.
Gras werd gemaaid, onkruid gewied , planten en hagen gesnoeid.....
DRIEËNTWINTIG vuilniszakken werden gevuld met groenafval!

Tussen al die bedrijvigheid door holden kleine blote kindervoetjes binnen en buiten
( de helft van mijn gemaaid gazon ligt nu binnen!)
....werd er een heus slakkenhotel gebouwd
....en werd er gepicknickt in de tuin.

's Avonds werden de kinderen een voor een onder de douche gezet,
en werd er gras van achter de oren en tussen de tenen geplukt!
Vooral pleegtoertje 1 zag nogal groen, GRASGROEN
het lieve kind weet het altijd te presteren om er het smoezeligst uit te zien van de bende!

Met dat gegeven in mijn achterhoofd,
koos ik voor haar een stofje uit waar ge niet zo snel 'vuil' op ziet
....en naaide wat nieuwe aanvulling voor haar kleerkast,
GRASGROENE aanvulling!






Een gele blinde rits en gestreept katoentje als voering/onderjurk














Ik weet niet meer waar ik het stofje kocht en ook niet meer hoe het heet
...maar ik weet wel dat ik het heel MOOI vind!
:)


Patroontje is de LOUISA van CompagnieM
de grote voorzak liet ik achterwege.




Nu ga ik eerst wat gras buitenkeren en daarna hup, 
terug achter mijn naaimachine...
....ik vond nog wat 'geschikte' stofjes voor pleegtoertje 1
:)

Prettige zondag!


24 opmerkingen:

  1. Ik houd van de jurk en van het stofje... Is er eentje van Moda ;-) Geheel niet toevallig hebben we dat ook in de shop en nog minder toevallig heb ik daar een stuk van aan de kant gelegd voor mezelf (allé voor ukkie eigenlijk hé)... ge zijt weer goed bezig... al dat schoons ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo schoon! Daar zou ik uw kapoentje toch niet mee in de tuin laten ravotten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een naarstigheid! Ben benieuwd of het werkt, dan neem ik dat principe over voor onze jongste twee ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind het ook een heel mooi stofje!! Na een dag tuinieren nog een jurkje naaien, chapeau :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, schoon! Als je haar hiermee loslaat in jullie tuin vind je ze vast niet meer terug :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. helemaal druk bezig daar bij jullie. :-) mooie jurk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lol... 23 zakken uit dat tuintje van jullie?
    Schoon kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi en blij dat het overal soms een beetje rommelig ligt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superschoon as usual! Wij hebben in den tijd toen we ons tuintje voor het eerst leegmaakten wel een stuk of 50 zakken er uit gehaald en ons tuintje is begot maar 75 vierkante metertjes, zoooo blij met ons kunstgras en onderhoudsvrije tuintje nu :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi! Ik maakte vorig jaar voor mila ook zo een gelijkaardige jurk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wonderful as always! love your dresses!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat doet me denken aan het grasgroene stofje dat ik van jou kocht tijdens onze stoffenverkoop (naai@eLier): resultaat op bakkefietjes.blogspot.be! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie aangepaste versie van de louisadress.
    Het stofje vind ik supermooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt een stofje voor zo'n jurkje!Amaai dat je nog energie had om een kleedje te naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Na een hele dag in de tuin werken nog een kleedje naaien? Jij hebt duidelijk meer energie dan ik!
    Heel mooi kleedje is het geworden, ik vraag me af of het zal helpen om wat "minder vuil" te zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, met dat groen kleedje kan ze naar hartenlust in jullie groene tuin gaan rondhuppelen zonder al te zichtbare vlekken te maken. ;-)
    Heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen