vrijdag 13 juni 2014

We staan in de FEMMA!!!



Deze blogpost heeft eigenlijk NIETS met naaien, knutselen of recycleren te maken....
...maar wel met een ander aspect uit mijn leven
MIJN GEZIN


Een tijdje geleden vroeg Lobke 
van ' Het leuke mamaboek' EN ' Het leuke vakantieboek' 
of ze mij eens mocht interviewen over HET MOEDERSCHAP
...en ik zei ja!
( met een klein hartje hoor.....ben eigenlijk best een verlegen trees)
:)

Zo gezegd, zo gedaan
...het resultaat en nog veel meer zal in het zomernummer van Femma verschijnen
maar ik mag jullie hier nu al een preview laten zien.
( als ge het (nog) niet wilt zien, klik deze post dan onmiddellijk weg!!!)


Op de foto ziet ge mijzelve met mijn kroost
5 eigen kinderen en 5 pleegkinderen
Pleegkinderen mogen niet herkenbaar op een publieke foto staan,
dus ze staan allemaal braaf met hun rug naar de camera!
( de oudste pleegdochter is meerderjarig, dus zij mocht wel met haar mooie snoetje op de foto!)
Vlnr: achteraan ...Lori,Lisa,Leau,ikzelf, pleegdochter 4
vooraan.....Lexx, pleegdochters 3 en 2, Loic, pleegdochter 1 en pleegzoon
( er is uiteraard ook een man des huizes, maar die moest/mocht niet mee op de foto...)



Om de tekst duidelijk te kunnen lezen zult ge de foto moeten aanklikken denk ik!










Voilà....het inkijkje is voorbij!
Ziet ge mij nu volgende keer ergens staan...
...en brandt er een vraag op uw lippen
over pleegzorg
over naaien
over.....weet ik veel wat?

Voel u vrij om mij aan te spreken!
( let wel: ik kan soms moeilijk terug zwijgen dus 't is op eigen risico!)
:)


60 opmerkingen:

  1. Oh, leuk dat je het interview al online hebt staan. Echt een plezier om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nogmaals bedankt voor het interview, je bent een topvrouw! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een interessant artikel! En ik verschoot er van dat gij een blondine zijt! Met al die bruinharige kinders had ik u mij altijd ingebeeld als een brunette :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha....mijn man is donker van haar!
      En ik ben wel wat bijgekleurd hoor....ben int echt een stuk donkerder van haarkleur.....;)

      Verwijderen
  4. ik heb het mits wat moeite kunnen lezen :-) Jij bent echt zo een ongelooflijke supermadam zeg!!! Fantastisch hoe jullie jullie hart en huis openstellen voor kinderen in moeilijkere situaties! Ik heb zelf ook al vaak gedacht om ooit pleegkinderen in ons gezin op te nemen. Nu is het daarvoor niet het juiste moment, althans zo voelt dat niet, maar misschien komt het er ooit wel van. Je bent alleszins een inspirerend voorbeeld! En je hebt by the way allemaal heel mooie kinderen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi artikel! Chapeau hoor, ik heb bewondering voor wat je doet... . Kinderen een kans geven om open te bloeien is zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fantastisch wat jij doet! Daar kan je alleen maar bewondering voor hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het zo ongelooflijk wat jij doet... sjiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blijf veel respect hebben voor wat je doet! Je thuis is echt veeeeeel voor die kids! Ik woundat er meer waren zoals jij! ( ik heb dagelijks het probleem dat ik geen thuis vind voor kindjes die het nodig hebben :-(
    Leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi artikel en respect voor het bolwerken van een groot en buitengewoon gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk interview! Ik wilde zelf ook altijd een groot gezin zoals bij ons thuis, maar drie vind ik toch ook wel schoon..Het heeft zo z'n voor- en z'n nadelen hé met zovelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wow, met tranen in de ogen het artikel gelezen. Inderdaad petje af, onvoorstelbaar wat jij (en je echtgenoot )bewerkstelligt voor die kroost van jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig verhaal! Ik vind het echt super wat je doet. Hier loopt het huishouden met twee kinderen al vaak in het honderd. Dikke duim zou mijn zoontje zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi!!!
    Niet zozeer dit artikel en/of de foto, maar des te meer je eerdere blogberichten over je 10 pareltjes...Hoe je hen voor carnaval een prachtig kostuumpje maakt, hoe je ze onherkenbaar op de foto zet zodat ze ook eens kunnen poseren... Ik ben er van overtuigd dat je op die momenten hun hartjes vult van geluk en dat ze er weer een stukje minder 'gekneusd' uitkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een topwijf! Maar dat wist ik al eigenlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw echt heel bijzonder hoe je dit allemaal doet! Leuk je te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig gezin en fantastisch wat jullie doen !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nogmaals juffra Toertjes, een diepe buiging! X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig gezinneke! Knap!
    Chapeau voor jullie empathie, geduld en liefde... Dat is echt niet zo simpel!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bewondering hoor! Wat fijn dat jullie deze kinderen liefde en een thuis geven, petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amai, hoedje af ! Heel veel respect voor wat je allemaal doet !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Als ik het groot lot van de Lotto win, trakteer ik jouw gezinnetje op een mooie reis! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw zeg, prachtig gezin! Ik vind grote gezinnen echt superfascinerend maar denk dat ik het praktisch niet zou afkunnen.... Petje af voor jullie! (en bijzonder dat jij en je man echt aan hetzelfde touw trekken, anders zou dit vast niet mogelijk zijn!)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook hier petje af voor wat jullie doen voor jullie. Wanneer de femma in de bus valt ga ik het zeker nog een tweede keer lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooooi!! Ik volg je al lang, met veel respect! Leuk om zo een voltallige foto te zien! En ook ik viel van m'n stoel om een blonde Deborah te zien...haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Knap wat je doet! Als ik de plaats zou hebben zou ik ook graag pleegkinderen hebben! Ik vind enkel de foto wel pijnlijk, ik weet dat pleegkinderen omwille van de privacy niet herkenbaar op de foto mogen, maar mss was geen foto dan beter ... Of een illustratie waar er voor elks van de kinderen een plaats was. Nu lijkt het of ze maar half mogen bestaan. Ik werd er echt ongemakkelijk van ... .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze waren juist erg opgetogen over het feit dat ze mee op de foto konden/mochten voor in FEMMA......ook al was het dan op deze manier....ze zijn erg trots op hun foto....:)

      Verwijderen
  26. Amaai, ik had al veel bewondering voor u... En dat is nu nog wat groter geworden ��. Ik had me u wel helemaal anders voorgesteld. Met donker haar. Ga vandaag diene zak van u eens proberen na te maken... Veel succes nog met al je kids en andere avonturen ��

    BeantwoordenVerwijderen
  27. chapeau voor wat jij allemaal doet! Het is echt een mooi artikel, je kan zo jou liefde voor al jou kindjes voelen! petje af!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Amai mijn petje af hoor wat jij allemaal doet voor die kids. Je hebt een echt moederhart

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een standbeeld krijgt ge van mij! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuk artikel! En wauw, wat doe jij dat allemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Omg naai jij nog maar 1 jaar??? Ik moet duidelijk wat meer gaan uitproberen... Broekpakzak is bijna klaar ��

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtig! De foto en je verhaal! Je mag trots zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Af en toe rolt er iets onder de naaimachine uit zeg je?? :-) Heel mooi artikel!! Respect, maar dat had ik al :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtig verhaal en familie, hoed af voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Een heel mooi stuk om te lezen...
    Jullie zijn kanjers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Zo'n super gezin ! Een dikke proficiat aan jullie eigen gezin dat ook zomaar stoeltjes bijzet voor prachtige kindjes met een rugzakje.
    Voor de kleinkinderen hadden wij ook met de regelmaat van een klok een groter gezin dan het onze. Het is super om mee te maken hoe die kinderen aanvaard worden door jouw kinderen, hun liefsten, de familie en de buren. Zomaar... alsof ze er altijd bijgehoord hebben. En zoals jullie zijn er nog. Ze komen niet allemaal in de Femma, in de krant of op de radio, maar stuk voor stuk dragen ze een grote steen bij aan de opvang van jonge mensen die in nood zijn, of van wie de moeders en/of vaders nood hebben aan hulp. Een warm nest is meer dan een dak, las ik ergens in het boek over Jeugdzorg in gezin... En dat bieden jullie, dat zie je, dat voel je... Dikke knuffels aan alle toertjes en pateekes !

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Geweldig nog een naaiende,creatieve pleegmoeder, wij zijn nu 1/7 al 25j pleegouders, nog altijd met hetzelfde enthousiasme als toen. Alleen hebben we nu nog maar 1 pleegdochter en onze zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Super artikel! Hopelijk inspireert het anderen om net als jullie de zorg voor pleegkinderen op te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Vraag zeker het hele nummer op via www.femma.be.
    Dan krijg je het gratis in de bus en op papier: met artikels over vrouwen die geen kinderen willen, grootmoeders, bijzondere moeders (zijn we dat niet allemaal? :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  40. hoe doe je dat, 5 eigen kinderen en dan nog eens 5 pleegkinderen erbij... Hoedje af voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. heel veel bewondering voor jouw en een prachtige artikel

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat leuk om te lezen! En mooi dat je zo ook aandacht vraagt voor de pleegzorg. Ik heb heel veel respect voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen