donderdag 13 maart 2014

SOFT CACTUS restjesverwerking....




Naomi gaf mij 1,2 meter van elke stof om te testen....
....en aangezien er in deze kleedjes niet zoveel stof kroop,
zijn er RESTJES over!
:)







...en van (een stukje van) die restjes maakte ik nog maar eens een koffertje...





Ik gebruikte deze keer een andere tussenvoering...
....iets stevigers waarvan ik de naam niet ken!
Het is een dikke geweven stof die je tegen je stof naait ( niet strijkt!)
....voor mijn eigen gemak deed ik dat met de overlock.
Bovendien is het een pak goedkoper dan vlieseline of wattine,
ze kost slechts €3,00/meter ( ik denk wel 1.4m breed!)

Voor de lange strook nam ik een lappeke uit mijn restjesbak
( restje van een babydekentje dat ik onlangs maakte...)

Aangezien ik geen matching tassenband voorhanden had...
...werd een stukje bijpassende zigzagband op een bruine ondergrond genaaid...
( bruin past altijd he...;)






Voor de binnenkant gebruikte ik hetzelfde stofke als de lange strook






Lasting Leaves ( Army Blue Green)...SOFT CACTUS
Toddler Ivy Large ( Army Blue Green)....SOFT CACTUS
...beiden verkrijgbaar vanaf half april....

Tussenvoering ( die ziet ge niet!)....Miss Daisy
Witte stofje....Kapellen
Tassenband en paspel...Stoffenspectakel
Ritsen....Zipit

Hert....IKEA



En nu ga ik mijn naaimachine een paar dagen niet bekijken....
.....en van het zonnetje genieten!
....een beetje in de tuin scharrelen!
:)

22 opmerkingen:

  1. Mohmohmohmohmoh! Zo schoon weeral!!!
    En dat maak jij zo efkes tussendoor? Zo'n valieske waar ik nog altijd niet aan durven beginnen ben!
    Maar rap naar buiten voor dat zonneke! Binnenkort is 't weer op! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat koffertje een pláátje... schitterend gemaakt en dat zigzagje op bruine ondergrond voor het handvat... inderdaad altijd goed :D

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ferm restje... en je rits zit zo schoon verstopt tussen die dikke paspel... helemaal af !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw, mooi,
    geniet van het zonnetje
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weeral een super restjesverwerking! Doe zo voort..:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. weer zo'n leuk koffertje. Laat op tijd weten wat ik allemaal nodig heb om dit op weekend te maken hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gij zijt toch wel echt een naaiwondertje ze! Zo schoooon! En zo'n schoooooooon stofjes! Goe bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig koffertje! Ik ben alweer onder de indruk van het moois wat ik hier zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En kunt gij dat wel uw naaimachine enkele dagen niet aanraken?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een beetje in de tuin scharrelen.....aan uw werktempo betekent dat waarschijnlijk: heel den hof is gesnoeid, gras afgereden, al het onkruid weg, bloembollen en dergelijke in de grond, planten gedeeld en verplant, potten in orde gebracht en prachtig geschikt, gazon geverticuteerd, gekalkt, bemest, compost verspreid,, zaadjes gezaaid, en waarschijnlijk heb je maandag een tuin in volle bloei voor in de boekskes :-)
    wij hebben schoolrestaurant, betekent dus een weekend opdienen en afwassen, bweikes ;-)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha! Ik ben er ook bang voor!!! ;). ;)

      Verwijderen
    2. Mijnen hof vraagt alleen wat snoeiwerk en gras afrijden.....
      Onkruid wieden mogen de kinders doen en buiten een witte klimhortensia en enkele groene helleborussen heb ik niets dat bloemen geeft in mijnen hof.....easy!

      Oh jawel...in mijn voortuintje staan ook twee hortensia's....maar c'est tout!
      :)

      Verwijderen
    3. Zie ! Wedden dat het in al zijn eenvoud een tuin voor de boekskes is...en ik bedoel echte tuinboekskes.....genen dag allemaal of zo....

      Verwijderen
    4. Mor nee gij.,,,ik heb gewoon een basic tuintje!
      Een gazonnetje van een zakdoek groot, een terrasje en een paadje...,,typisch Belgisch verkavelingstuintje dus!

      Beeld u daarbij nog in dat er overal kleurig plastic kinderspeelgoed en fietskes in verspreid liggen en ge hebt een beeld van mijnen hof.....
      :)

      Verwijderen
  11. Toveren noemen ze dat ! (maar volgens mij zei ik dat al eerder)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige kleedjes, en dat valiesje, man man man, zo schoon !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig die kraagjes van de jurkjes! En wat een toffe stof, komt echt tot zijn recht als koffertje!

    BeantwoordenVerwijderen