zondag 9 maart 2014

RETROMARKT in de kringloopwinkel




Gisteren was het dan eindelijk zover!
RETROMARKTEN in alle kringwinkels van Belgie...
...een dag waar veel mensen samen met mij naar uitkeken!

Dat was wel duidelijk toen ik 10 minuten voor opening achteraan een rij van wel meer dan 300 mensen moest aanschuiven....en ze bleven maar toestromen!
Ik bezocht twee kringwinkels en toon jullie vandaag mijn buit.

Als eerste mijn top-vondst van de dag
Een ouderwetse poppen-kinderwagen...
....en dat VOOR MAAR €8,00!!!!
( Wrak...Reet)







Detailfotos















Handbeschilderde kapstokjes voor €0,50/stuk
(Opnieuw&Co in Mortsel)






Kapstokjes dienen natuurlijk om kleding aan op te hangen....
...tegen deze twee stuks kon ik GEEN NEE zeggen!
Op de foto staat het broekje nogal ' gevlekt'....
...maar geloof me als ik zeg dat dat int echt niet zo is....
( €3,20/broekje en €4,00/truitje....beiden van Opnieuw&Co in Mortsel)







Drie rollen nostalgisch behangpapier...
....net genoeg om 1 muur van een kleuraccent te voorzien!
(€1,00/rol.....Wrak in Reet)







Lieve prenten op houten ondergrond
(€1,00/stuk....Opnieuw&Co Mortsel)






Gek ben ik van die ouderwetse piep-beestjes...
.....ik kan er dan ook heel moeilijk aan weerstaan!
(€1,00-€1,50.....Opnieuw&Co Mortsel)







...nog enkele nostalgische babyspeeltjes
(€0,50 en €1,00.........Opnieuw&Co in Mortsel)

De lap stof waar de speeltjes op liggen is een gigantische lap
...ik vermoed ikea-stof!
(€1,70....O&Co)
Er werden nog meerdere lappen retro stofkes meegenomen...
.....maar die zitten momenteel in mijn wasmachine
...ze hadden namelijk ook een retro-geurtje als je begrijpt wat ik bedoel!
;)







Aangezien er niet zo veel retro stofjes lagen....
.....en mijn behoefte aan retro naaistuff nog niet volledig bevredigd was....
stortte ik mij dan maar op een grote mand met lintjes en band
(Opnieuw& Co.....Mortsel)





Stevige brede geborduurde banden.....
(€2,50-€4,00/pak)





.....en enkele ouderwetse kantjes
(€0,50/pakje)







Deze blikken auto ontsnapte ook niet aan mijn aandacht.......
hij moet wel nog een sopje krijgen!(€ 9,00....Wrak in Reet)







Tenslotte kon ik ook nog de hand leggen op Sneeuwwitje en haar dwergen....
...vijf dwergen toch, want de twee overige die kocht ik al eens eerder.
Nu is het setje compleet!
(€6,00/dwerg..........€8,00/Sneeuwwitje )
:)





Nog een prettige ZONdag voor iedereen!
Morgen begint de dagelijkse schoolroutine weer....
....en kan ik er naaisgewijs terug invliegen!
JIHAAA 
:)

24 opmerkingen:

  1. Zalig eh, die retrodag :) Ik had weer een super buit, hier in Poperinge stonden we maar met een 15-tal voor de deur, gelukkig maar! Daarna nog naar Ieper geweest, en het leek wel of er nog niemand langs geweest was! Kheb me dus goed kunnen laten gaan :) Wel vergeten foto's te nemen, alles heeft al een plekje gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om zo'n buit te bemachtigen, geniet er van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hele mooi spullen
    vooral die poppekoets
    geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw! Vette buit! Ik kan dat dan weer niet opbrengen, zo met z'n allen staan drummen voor schaarse goederen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goede vondst.... die koets is echt de max! zo eentje had ik ook vroeger als ik klein was

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie vondsten zeg, die poppenwagen wauw en nog zo mooi, en al het speelgoed, maar die bandjes en kantjes ooooooh geweldig daar gaan weer mooie creaties mee gemaakt worden!

    Fijne zondag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een zalige poppenwagen! Hoe blijf je toch zulke vondsten doen?!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, jij vindt toch altijd van die leuke dingen. Dat hebben ze hier in de kringwinkel nooit van die leuke retrospullen. Veel plezier ermee, het zijn echt schatten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauwie, geweldig zeg ! Hier ben ik zulks echt nog nooit tegengekomen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw super leuke spulletjes (en veel ook!). Vorig jaar (?) was er ook zo'n retro aktie bij de kringloop toch? Ik meen me te herinneren dat je toen ook al zoveel leuks had gevonden voor weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. uw buit was groter dan de mijne :-) ik heb het moeten stellen met 2 wereldbollen en een valiesje met borduurgerief

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jawadde, wat een buit! Ik ben nog niet helemaal mee met het concept, want wij gingen dus ook naar de kringloopwinkel, maar pas in de latere namiddag en er was dus niks meer. Absoluut niks. Helaas pindakaas, volgend jaar sta ik dus vroeger op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh toffe buit ! ik probeer de mijne morgen te posten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je een prachtige buit gevonden... Genieten!!!! Prachtige wandelwagen zeg! en die lap stof en bandjes... super!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heel leuk allemaal: vooral de kantjes en de poppenwagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. supervondsten! In de kringwinkels hier in de buurt heb ik dus nooit sjans! echt brol meestal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Moest wel effe schrikken, dacht dat je een grote kinderwagen gekocht had ;o) maar wat is hij prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. WAUW...daar had ik graag een tripje naar België voor over gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige vondsten! Helaas dit jaar weer te laat gehoord dat het was, dus volgend jaar een nieuwe poging ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik denk dat mijn meter nog zo'n 'koets' heeft staan in haar kelder, wij speelden daar vroeger altijd mee.
    <3 die salopette!

    BeantwoordenVerwijderen