zaterdag 29 maart 2014

Paas-outfit voor toertje 1




In mijn vorige blogpost werd er al vermeld dat er paasoutfits gemaakt moesten worden 
voor mijn kleutertjes....
Het eerste wat in mijn hoofd opkwam was GEEL
( ook kuikens,pluimen, konijnen, chocolade,eieren,paashazen,paasklokken...)

Aangezien ik iets wilde maken dat achteraf ook nog draagbaar zou zijn...
...werd er een simpel GEEL A-lijntje gemaakt.
( mijn aanvankelijke plan was ambitieuzer en minder draagbaar!)




Met wit kraagje, blinde rits en twee sierknoopjes vooraan...






Op model...








Weeral een katoenen kringwinkellakentje als onderkleedje...







Een gele jurk maakt nog geen PAAS-outfit....
...dus ik maakte er een hoofddeksel bij...






Het is een bonnet!
Een soort van muts-kapje dat vroeger veel gedragen werd als zonnehoedje.
Het is zo'n soort van hoofddeksel waar ik mij steeds een herderinnetje bij inbeeld...
....en schaapjes en lammetjes horen bij Pasen,
dus.....voor mijn gevoel een prima PAAS-accessoire!
:)

Als ik aan Pasen denk...
....dan zie ik ook pastelkleurtjes!
Het stofje is eigenlijk een stukje van een tafelloper,
voor €1,00 gekocht bij de boeketmobiel 
Een roze bloem van Zeeman en een pastelroze lintje van Veritas maken het mutsje af...
:)







Achteraan wordt het mutsje vorm gegeven door een aantrektouwtje












Er werd NOG een accessoire voorzien!
Een klein rieten mandje kreeg een wit kantje
( sierboord van het lakentje dat gebruikt werd voor de onderjurk)
Met Mod Podge werd er nog een pastelroze lintje en een uitgeknipt konijntje opgeplakt.
Een klein strikje werd door middel van een speld bevestigd,
...deze werd aan de binnenkant naar onderen geplooid zodat niemand zich eraan kan prikken!





He?
Wat staat daar zo schattig te wezen?





Even van dichterbij bekijken...





Speelkonijn....




Knuffelkonijn.....




Kuskonijn....





" ik zal de lucht al eens afspeuren haar paasklokken se!"





1 outfit gemaakt
...nog twee te gaan!
:)

38 opmerkingen:

  1. Ooh, schattig die bonnet ! Leuke paasoutfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is alvast geslaagd! Dat bonnetke staat haar superschattig! Op naar de volgende 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superschattig! Die is er helemaal klaar voor! Geel en wit ligt hier ook klaar voor een kleedje. Maar niet bovenaan de stapel ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dit is gewoon te schattig voor woorden! heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer mooi, zeer schattig! Een prachtig setje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ¡Que modelo más maravillosa! El conjunto es precioso, me encanta.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!
    Wat een poppetje, dat toertje van jou! Om op te eten!

    Maar waar haal je die tijd toch vandaan?!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig zowel het kleedje als het kindje. Als je je kleedje voorziet van een voering:maak je dan het kleedje dubbel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad....twee keer dezelfde jurk maar de onderjurk iets korter omzomen...

      Verwijderen
    2. bedankt. Nog één vraagje rimpel je de onderjurk dan ook zoals de bovenjurk?

      Verwijderen
    3. Jazeker...maar wel maar met 1 rimpeldraad....het komt daar onder niet zo nauw he!
      ;)

      Verwijderen
  9. Oh, wauw! dit is gewoon te prachtig. hoe maak je zo'n hoedje? Is er ergens een handleiding van? Dit is echt zo schattig en al die mooie foto's: om bij weg te smelten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is echt kei simpel.....als ge nog eventjes geduld kunt hebben dan leg ik u dat op het weekend gaarne uit!
      Is een supersnel projectje....:)

      Verwijderen
  10. Oe schoon weeral, da is toch nie normaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat schattig en het hoofddeksel maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. gij maakt mij elke keer aan het glimlachen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Uw bonnetje steekt mijn ogen uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dat is echt niet te doen hoe schattig ze is .... fantastisch gewoon ... je denkt echt aan alles!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. bij het zien van het mutsje kwam er een grote glimlach te voorschijn, hoe schattig, hoe retro en hoe mooi alles bij elkaar past.
    Heel toffe outfit, fijn dat je zo meegaat in het thema,
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I love this!! Simple, retro, chic....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh my god, dit is echt immens schattig! Dat hoedje wil ik ook maken voor mijn dochtertje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo tof! Hier word je onmiddellijk vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Te schattig voor woorden! Een pracht van een jurkje en de accessoires maken het echt pasig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Snoezig... zo leuk om naar je ukkepuk te kijken hoe ze kijkt en staat, met haar mooie jurkje aan, bonnet op haar bolletje en tasje in haar handjes... :-)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen