maandag 3 maart 2014

Over vernieuwing en kamergarnituur...



De afgelopen dagen was het hier een drukte van jewelste!

Onze oudste pleegdochter gaat het gezin verlaten,
...en dat heeft tot gevolg dat hier wat geschuif met kinderen gaat zijn wat slaapkamers betreft.

Zo verhuist pleegtoertje 3 naar de vrijgekomen slaapkamer...
...en palmt het jongste Pateeke het bed in van pleegtoertje 3 
Pateeke 2 gaat in het voormalige bed van Pateeke 1 slapen...
....en de vrijgekomen plaats op de jongenskamer werd omgetoverd tot een leuke lego speel-hoek!

Tussen al dat verhuizen, tapisseren en schilderen door,
vond ik nog wat tijd om de nieuwe kamer van pleegtoertje 3 van wat kamergarnituur te voorzien.

Een vloerkussen
Gezien haar voorliefde voor flamingo's en felle kleurtjes...
was de stofkeuze evident!
Voor de onderkant koos ik een stevige DONKERE stof
( een lichte zou nogal rap smoezelig worden, ken uw kind!)
Een witte paspel werd er tussen gestikt om het geheel wat te verzachten...







Even terugkomen op dat donkere stofje en de oorsprong ervan!

Op de onderstaande foto zie je de kapotte hoes van een buitenzetelkussen....
...gekregen van een vrijgevige dame op onze naaiclub
( merci Greet!)


Zij werkt op een bedrijf waar men stoffen verkoopt
voor stofferingen en drappages.....
Af en toe brengen klanten stoffen terug omdat er een foutje inzit ofzo...
...en deze hoes was daar dus bij.
Ikke blij
:)


De stof met ruitjesmotief
( die ik dus gebruikte voor het flamingokussen)
....is de onderkant van de hoes...
....de kant die je dus eigenlijk niet ziet...
ZONDE van dat leuke motief dacht ik zo!





Er werd nog een tweede vloerkussen gemaakt.
De ene zijde bestaat uit Petit Pan-stof,
de onderkant uit de eigenlijke stof van het buitenzetelkussen...
...de twee zijden worden gescheiden door een turqoise paspel.









Een hele tijd geleden kocht ik in IKEA een goedkoop stofje waar een grote flamingoprint op stond.
Aangezien de pleegdochter een GROTE flamingo-fan is
...werd er een knuffelkussen van gemaakt....






Voor de achterzijde werd een  geruit tafelkleedje uit de kringloopwinkel gebruikt....








Pleegtoertje 3 is een echte koukleum .....
......en nu ze naar een koudere kamer gaat verhuizen,
vraagt dat om extra warme maatregelen.
Er werd een nieuw dekbedovertrek gemaakt
waarvan 1 zijde bestaat uit fleece....
Eigenlijk maakte ik dus gewoon een dekentje waarvan ik 1 zijde open liet,
met een warme donsdeken er in gemoffeld een zaligheid om onder te liggen!

Bij zomerse temperaturen kan ze het dekbed verwijderen 
.....en gewoon onder de hoes/dekentje slapen...
:)





Omdat mijn stof maar net 2 meter lang was
( iets minder zelfs want scheef geknipt!)
.....stikte ik er een reep bijpassende stof tegen als instopstrook
Enkele kamsnaps zorgen ervoor dat het dekbed niet kan ' ontsnappen'!









Slaap zacht pleegtoertje....
:)

39 opmerkingen:

  1. Als jullie pleegtoertje zich met zoveel liefde omringd voelt, dan zal het zeker goed splapen!
    Slaap zacht in dromenland!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Koukleum of niet, die liefde van mama toert maakt alles warm.
    Wat een prachtige knuffel- en andere kussens!
    Wow! Druk weekend gehad.

    Prettige avond nog,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een reorganisatie, tja, kids hé, we love them! :)
    Wat tof! En dat dekbed is supergoed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw seg, wat een verwennerij!!

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel erg leuk zeg!! ze zal wel super blij zijn

    http://mumendemiekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele reorganisatie met fijne naaicreaties als resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weeral toffe creaties!! Ik lees je blog echt graag! Die toertjes en pateekes hebben toch chance met zo'n lieve en geëngageerde (pleeg)mama!! Soms zou ik eens een vliegje willen zijn en eens komen piepen hoe je dat allemaal zo goed laat draaien :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, maar wij zijn echt een gezin als een ander hoor, het loopt hier heus niet altijd op rolletjes!
      ;)

      Verwijderen
    2. :-) ! Dat geloof ik wel! Kan ook bijna niet anders met zoveel kids, maar toch niet evident! Ik doe het je alleszins niet na, want met twee heb ik mijn handen vol :-) !

      Verwijderen
  8. gezellig, doet mij aan lenteschoonmaak denken zo al dat verhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat je daar nog tijd voor vindt tijdens een vakantie. Hier thuis is lopen er 'slechts' drie dochters rond, maar er is maar één iemand die geen tijd heeft om zich te vervelen.
    De creaties zien er gewoonweg prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. :D Leuk om te zien wat er met de stofjes gedaan wordt :D. Ik was al regelmatig nieuwsgierig op je blog komen kijken wat je ermee ging doen. Mooooiii!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah zo....gij bent ' dekentje'?
      Nog eens nen dikke merci he, en ge ziet...uw stofkes worden verwerkt he!
      :)

      Verwijderen
  11. Wat een heerlijke stapel! En de liefde die tussen de lijnen te lezen valt, maakt het helemaal compleet. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. een stapel liefde :D tof! En applaus voor jou, om zo zorg te dragen van die kinderkes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi allemaal, laat de lente maat komen met die heerlijke kleurtjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige kamervulling, zo mooi echt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Da's om heel vrolijk van te worden. Tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. HayHay!
    Wauw!!! Super mooi allemaal!
    Ik ben ook een flamingo fan :-)
    Waar heb je de flamingo stof vandaan? (1e kussen)
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gekocht bij fabricland.com....in een groepsaankoop die via FB werd georganiseerd....
      :)
      ( heel goedkoop stofke ook!)

      Verwijderen
  17. Wat een heerlijk gezin moet dat toch zijn bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo tof allemaal ! Heerlijke vondst van dat dekbed met fleeceke voor koukleumpjes ! Knap hoor, hoe je dat allemaal voor elkaar speelt !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat super dat er zulke stofjes bestaan voor je flamingo fan. Wat een superidee trouwens om één kant van de hoes van fleece te maken... Die moet ik onthouden!!

    En de freule zal héérlijk slapen mèt de knuffel en de warme dekbedje :D

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Veel tijd om stil te staan bij het afscheid heb je duidelijk niet. Ik zie het zo al voor mij, de verhuis en iedereen die zijn nieuwe kamer inpalmt, net als dat je op weekend gaat met een hele bende. Alleen, in vakantiehuizen hebben ze zo geen prachtige unieke accesoires. Alweer top!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien is dit ook wel een manier om niet te hard te moeten stilstaan bij het vertrek, beetje afleiding voor iedereen!

      Verwijderen
  21. Uw gezin doet mij vaak denken aan de film 'Mine, yours, ours' (de oude versie, die vind ik beter). :)
    Weer een prachtige set!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw, je schrijft hier een bericht over alsof het niets is. Ik zou hier dagen aan bezig zijn :). Leuke combinatie van stofjes. Ook even bij vertellen dat ik best jaloers ben op jou stoffen en knopen collectie (nieuwe lezer en zeker nieuwe volger).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zou mijn bed niet meer uitkomen!! Wat leuk! Een pleegkind dat het huis uit gaat, zal toch wel wennen zijn niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Amai jij hebt de gekregen stof goed verwerkt echt leuke kussens!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Spannend al die veranderingen! Wat een prachtige creaties heb je weer gemaakt, dat worden heerlijke warme nachten!

    BeantwoordenVerwijderen