woensdag 12 maart 2014

Primeur nummer 2



Nog eens een inkijkje in de SOFT CACTUS-collectie!
Ik mocht van Naomi namelijk NOG een stofke uittesten.....
:)

Over de kwaliteit ga ik niet teveel uitwijden.....die is voor mij nog steedsTOP
( zie vorige blogpost)

Maar deze print......ooooh!
Zo stijlvol, zo ideaal voor stolplooikes...
.....en dat maakte ik dan ook...

Een jurkje met STOLPLOOIEN!
:)








Voor het kraagje deed ik iets simpels....
Ik nam gewoon een stukje broderie
( ooit eens meegenomen uit de kringloopwinkel)
...en naaide dat tussen voorpand en beleg!
Een sneller kraagje kan haast niet!
( misschien naai ik er ook nog een knoopje op...maar ik twijfel nog)
:)






Ik deed een poging om de print en de plooien overal mooi te laten doorlopen....
....als ik er al niet perfect in slaagde, dan lag dat zeker niet aan de stof!
:)











De onderrok maakte ik van een lichtblauw voile-gordijntje
( een staaltje dat ik kreeg van een lieve dame, dankjewel Greet!)

Omdat zo'n gordijntje nu niet het gemakkelijkste stofje is om te naaien....
...stikte ik aan de zijkanten een Engelse naad,
...en werkte de onderste rand af met een biais van Veritas











Stof....Lasting Leaves in Army Blue Geen
van SOFT CACTUS

Ook deze beautie zal vanaf half april verkrijgbaar zijn...
:)

47 opmerkingen:

  1. Ook al zo schoon... die witte kraagjes zijn zo tof, maar daar wacht ik zelf mee tot ze hier wat properder eten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel schoon! Zo'n kantje geeft meteen een extraatje. Knap! Ik vond onlangs ook leuke en mooie kantjes voor o.a. onderaan rokjes en kleedjes bij Clayre & Eef, een merk dat vooral interieur- en decoratiespulletjes verkoopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi kleedje en prachtig stofke!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een zaligheid om mee werken, die stofjes van soft cactus ! En zoals je zegt, ideaal om printjes te laten doorlopen !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh, wat mooi! En super netjes gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat maken jullie ons nieuwsgierig naar die stoffencollectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi, en ja dat plooitje in het broderiekraagje vraagt een groen of blauw knoopje om het kraagje meer accent te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Awel nog schoner! Dit is helemaal mijn kleur! En die broderie? Prachtig!
    Voor dit stofke begin ik alvast plaats te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit mooie motief is ook nog verkrijgbaar in twee andere kleurcombinaties!

      En de Army Blue Green reeks bestaat uit 6 mooie motieven!
      Maak maar VEEL plaats!

      Verwijderen
  9. ga je voor mijn verjaardag ook zo'n mooi kleedje maken voor mij aub ;)

    groetjes sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! En wat heb je die tekening goed laten doorlopen. Super werk! Ik zou er geen knoopje meer aan toevoegen. De broderie volstaat en anders komt daar te veel nadruk op misschien. Nu gaat alle aandacht naar de mooie stof en het eenvoudige patroon en de doorlopende tekening! Houden zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja super echt, ik ben superkerieus naar d volledige soft cactuscollectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. 't is hier weer van de mooi, mooier, mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 13 april ben ik jarig, en ik weet zeker wat ik mijzelf kado ga doen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En ik heb die andere stofjes ook al gezien (wel op papier) en dit is prachtig en was niet eens mijn favoriet. Vanaf nu alleen bokes met choco eten om wat besparingen te doen tegen volgende maand...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik denk dat ik nu al een voorliefde heb voor de stofjes van Soft Cactus... heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik denk dat er weer een stoffenverkoop zit aan te komen op het naai@eLier :) en ik denk dat ik mij dan ni ga kunnen inhouden..
    ik denk trouwens dat ik mij maandag eens ga wagen aan een kleedje met een rits vanachter. en ik hoop dat er wat hulplijnen gaan zijn.. Gij kunt da volgens mij heel goe uitleggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal er maandag zeker zijn en natuurlijk wil ik u wel van een woordje uitleg voorzien....:)

      Verwijderen
    2. nu al merci dan! en tot maandag!

      Verwijderen
  17. Wat een beauty met die mooie doorlopende plooitjes met het stofje van het bovenlijfje. Je kraagje is subliem bedacht, uitgevoerd en het is snoepig aan het jurkje!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nog een sjans dat jij verschillende toertjes hebt lopen om er van deze pareltjes voor te maken. ;-)
    Weeral heel erg knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi zeg! Mijn dochter heeft volume nodig aan de rokdelen van een kleedje, en ik val bijna altijd terug op rimpelrokjes daarvoor. Deze stolpplooien lijken me wel een goed alternatief! Hoe bereken je dan de breedte van het rokdeel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij dit stofje kwam daar GEEN rekenwerk aan te pas....ik maakte eerst de plooien op een grote lap....en knipte het rokdeel dan pas op maat!
      Het voordeel van een erg geometrische print....:)

      Anders: te kiest het aantal plooien en de breedte van de plooien ( hangt vaak van het motief af) per rokdeel....dat vermenigvuldig je met elkaar en tel je bij de nodige breedte op ( = breedte van je bovenstukje) naadwaarde erbij en je weet de totale lengte van je lap stof.
      Best wel een beetje reserve bijtellen....afknippen gaat makkelijker dan bijplakken nietwaar?
      ;)

      Verwijderen
  20. Waauw, weer een prachtexemplaar
    Maar waarom een onderrok? Doe je dat alrtijd?
    Gr,
    Friekel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor...ik doe dat zeker niet altijd!
      Maar wanneer een stof heel soepelvallend is, dan geeft een onderrok een beetje meer 'poef' en volume...
      :)

      Verwijderen
  21. Pronkstuk!
    Och, ik heb hier nog van die borderie liggen. Ge brengt mij altijd op ideeën. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig stofje (en jurkje) ben benieuwd naar de rest van de collectie!

    BeantwoordenVerwijderen