woensdag 26 maart 2014

Als de handen jeuken......




De laatste dagen was ik op naaivlak wat doelloos.
Plannen genoeg, daar niet van ...
...maar die plannen hebben voor hun uitvoering allemaal Soft Cactus-stofkes vandoen!


Aangezien ik daar nog enkele weken op zal moeten wachten,
...en mijn handen echt wel jeukten om iets te creëeren ....
besloot ik mijn schaar te zetten in een ander mooi stukje katoen.
Een retro-stofke waar ik toevallig niet zo'n klein beetje verliefd op ben!
:)

Het werd ' nog maar eens' wat vestimentair aanvulsel voor mijn jongste toertje haar kleerkast.
Niet omdat die zo armzalig leeg is hoor...integendeel
...nee, gewoon omdat het zo fijn is om een kind te kleden dat met alles prachtig staat!
( maar waarschijnlijk vinden alle moeders dat van hun kroost?)


Ik nam weeral het basispatroon van de LOUISA ,
zonder voorzak maar met zakken in de zijnaad,
en voegde daar deze keer een kraagje aan toe.






Aangezien het stofje vrij donker is van kleur,
zette ik er een wit kraagje aan om het geheel wat op te frissen.
Alleen....ze ' wipt' een klein beetje



Voor het bovenste deel van de onderjurk koos ik een restje vintage Poppy-stof
Een rode ( blinde) rits voor dat extra tikkeltje kleur....
...al is het natuurlijk de eigenschap van een deftig ingezette blinde rits...
...dat je ze NIET ziet!






Het poseren verliep vandaag zonder tegenstribbelingen ...
( de belofte van een snoepje bij deftig poseerwerk zal zeker wel meegespeeld hebben!)

Ik hoefde deze keer zelfs niets te zeggen,
ze stak meteen de handen in haar zakken en nam een pose aan...
ZO professioneel!
( gelukkig beperkt de betaling zich tot wat zoetigheid...)
;)







Dit modelleke flatteert mijn toertje echt wel...
...daarom grijp ik er ook steeds naar terug!
Bovendien zit het erg snel in elkaar...
...en laat ik nu toevallig wel van snelle naaisels houden!
:)







Knietjes!!!
:)






Voor de zakken gebruikte ik een restje vintage poppy-stof






Een groen biezeke aan de onderjurk...












Retro stofje van Mon Depot
Beleg en zakken....vintage Poppy ( Maastricht markt)
Stof kraagje...Anzegem


Gelukkig duwden mijn kleuters mij gisteren 1 voor 1 een briefje van't school in de handen...
...en daarop stond

" op 4 april mogen alle kleuters op hun paasbest naar school komen,
geen chique kleding maar paas-achtige outfit of accessoires"

Voilà se...ik weet weer wat te dien de komende dagen...
...nu nog inspiratie zoeken op het www
( mss hebben jullie wel ideetjes of links voor mij?)
:)


40 opmerkingen:

  1. Oe schoon kan het wee zijn seg, gij mut nogal mouwen hebbe..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!!!! En die knietjes... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. voor paasdingen zou ik zelf een op het www moeten kijken, en je jurkje is echt knap. hier is het voorlopig veel te druk om nog te naaien, en als ik dit zie...kriebelt het erg bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een topcombinatie en topmodel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor en inderdaad... die knietjes, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig! En ook weer zo tof gecombineerd, ge hebt echt talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love knietjes ;). Enne, als die kasten echt niet meer dicht willen, mag er best een jurkje naar hier hoor ;). Tis maar dat u het weet he.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb hier een ineen geknutsels eendenpakje liggen van in een pre-naaitijdperk ... ik weet nu al dat dat nooit zal kunnen tippen aan dat prachtpaasnaaisel dat jij tevoorschijn zal toveren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen te hoge verwachtingen hebben zene .....dat geeft alleen maar extra druk op mijn schoudertjes!
      ;)

      Verwijderen
  9. Wat doe jij eigenlijk met de kleedjes die te klein zijn voor uw toertje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een deel heb ik bewaard.....moeilijk om afscheid van te nemen!
      Een deel heb ik verkocht op de rommelmarkt vorig jaar....
      En nog een ander deel hangt nu rond de lijvekes van Afrikaanse kindertjes.....want dat ging mee in de schoendozen !
      :)

      Verwijderen
  10. Het is weer een plaatje, kind en kleedje!
    en wat een lekker uitdaging, paasbest!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. awel ik vind ook dat uw toertje er weer prachtig uitziet met uw nieuw maaksel!!! Heeel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtig kleedje!!
    en zeker het stofje niet te vergeten, echt een mooike :)

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt heel mooi. De combinatie van stofjes, rits en boordje is super goed gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De zin in kleerkastvulsel voor de kleinste, die snap ik volledig. Wat een dotje! Al zou het waarschijnlijk meer economisch zijn om iets hoger op de leeftijdsladder te beginnen en van doordragerij te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleerkast van mijn 5 en 6-jarige is ook al overvol.....en er liggen nog twee VOLLE dozen doordragerij te wachten op mijn toertje!

      Verwijderen
  15. Uw Toertjes en Pateekes zullen wel erg fier zijn met zo'n creatieve naaimama. Je mag terecht trots zijn op al je 'prachtige' maaksels!
    Elke keer ben ik verrast hoe jij van soms een eenvoudig stofje iedere keer weer een juweeltje maakt.
    Dikke proficiat!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik heb gisteren nog op internet zitten zoeken naar een goeie uitleg over het maken van zijzakjes in een kleedje, maar niks gevonden. niet erg dacht ik, die lieve Deborah zal mij dat wel eens uitleggen in Lier :)
    voor de paasideetjes: ik heb vorige week voor mijn klein meisje nog een late carnavalsoutfit 'gemaakt', die even goed een paasoutfit kan zijn: aan een jasje met kap van de zeeman (toch bijna te klein, dus ik dierf er wel iets mee te doen) heb ik 2 lange konijnenoortjes genaaid (met ijzerdraad erin, zodat ze mooi recht blijven staan en je ze ook nog wat kan plooien) en aan een broek heb ik een pomponnetje in dezelfde harige stof genaaid. suuupercute! en een kwartiertje werk aan gehad. nu hopen dat het binnen een paar weken ni te warm is, want dan zit ik daar met mijn fleece konijnenkostuumke.. Maar jij zoekt misschien een uitdagender projectje ;) veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik leg je dat met veel plezier uit op naai@eLier....:)

      En oren aan een hoofddeksel zitten al in de planning....maar dan wel voor mijn Pateeke !
      :)

      Verwijderen
  17. Prachtig! Voor een paasoutfit zou ik al vooral denken aan een kapsel met een "nestje" in de haartjes, nepeitjes, stro en kuikentjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Weer een heel mooi kleedje!
    Vraagje: als ik voor mezelf een katoenen (zomer)-rok maak, voer ik die dan ook best met zo'n dun katoentje? De synthetische voeringen zijn toch wel warm in de zomer, niwaar? Of gewoon niet voeren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of je dat voert, dat hangt een beetje af van de dikte van je stof natuurlijk. Een dun katoenen buitenstofje zou ik steeds voeren met een ander dun katoentje ( anders schijnt dat mss door!)
      Voor niet doorschijnende stoffen is het zeker geen must hoor....
      Synthetische voering zou ik proberen te vermijden in de zomer....
      :)

      Verwijderen
    2. Prachtig!
      Gebruik je dan nooit speciale voeringstof?
      Gewoon een eenvoudig dun katoentje?

      Verwijderen
    3. Ja hoor...altijd een dun katoentje!
      En meestal gewoon een ledikant-lakentje uit de kringloopwinkel....superzacht en heerlijk tegen de benen!
      :)

      Verwijderen
    4. Bedankt voor de tip!
      Ook voor de voering van je eigen rokjes? Kleeft het katoentje dan niet tegen nylonkousen?

      Verwijderen
    5. Ik maak eigenlijk nooit rokjes voor mezelf.....;)

      Verwijderen
    6. Mercikes voor de tip!
      Katoentje zal idd wel tegen nylon kousen kleven, maar in de zomer hoeven we die niet te dragen, he! Voor winter-rokken durf ik wel synthetische voering gebruiken.

      Verwijderen
  19. mss moet jij zo een kledijbilbiotheek beginnen lieve debora.
    Dan komen mensen bij jou kleedjes huren voor een prijsje en kunnen heeel wat kindertjes genieten van al u schoons!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Schoontje! En ze staat er zo schattig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh, wat een prachtig jurkje. Wat een stofje wel geen effect heeft hè en ook zo leuk dat stofje van het beleg en de zakjes en het groene kantje aan de onderrok. Je ukkepuk staat prachtig te poseren, helemaal profi en het staat snoezig!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ze staat idd wel echt met alles ... ze poseert ook wel en dat is leuk! weeral ...mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind die onderrokjes steeds zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Weer een plaatje! En wat ik me steeds weer afvraag ... hoe hou jij die botjes zo mooi? Of koop je die wekelijks nieuw ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik koop altijd lederen laarzen....die kunt ge goed proper houden ( schoenpoets!)
      Bovendien hebben mijn kinders veel schoenen dus die slijten niet zo rap he...;)

      Verwijderen
    2. Schoenpoets ... ik gebruik de mijne niet regelmatig genoeg, denk ik ...

      Verwijderen