maandag 19 januari 2015

...over tegenslag en geluk




Ik ben van nature een optimistisch mens...
...in elke kleine tegenslag zoek ik iets dat me weer gelukkig maakt.
Zo had ik afgelopen week vele kleine ( en iets grotere) tegenslagen...
....en evenveel (en nog meer) geluksmomenten.
:)

Het hemd dat ik vandaag presenteer....
...past wel in dat rijtje.
...


Ik maakte nog eens een Theo-hemd
...een zomerse versie deze keer.
Zoonlief mocht zelf een stofje kiezen.....en koos er prompt 5 uit!
( ik weet weer wat te doen de komende weken/maanden!)

Mijn absolute favoriete stofje is deze zwart-wit print van Anne Kurris...
....een dino-stofje dat ik vorig jaar bij Mondepot kocht,
en waar ik heel zuinig op ben!
( jaja....ik heb nog een deftig stuk over)
:)











Aangezien ik wel van een streepje kleur hou....
.....besloot ik om de kleurrijke zelfkant van de stof te gebruiken als extraatje aan de knopenpat en staander.
Heel content ben ik er van...
.....al bleek dat gekleurde streepje ook voor een dilemma te zorgen!


Zoonlief verkiest kamsnaps...puur voor't gemak,
en ik ben stiekem blij met zijn voorkeur
( heb een hekel aan knoopsgaten maken!)
Kamsnaps werden het dus....maar dan....welke kleur?
Aan één kant zwarte...dat stond al snel vast.
Maar dan.....het DILEMMA!
Om de gekleurde streepjes-knopenpat het meest tot z'n recht te laten komen....
...dacht ik ' ik gebruik daar doorschijnende snaps!'
SLECHT IDEE DUS!
Die snaps pasten helemaal niet op mijn pers....
....en dat pinnetje bleek veel te dik!
GEVOLG....stof scheurde door!
( ik kon wel janken)

Zwarte garen, vlieseline, priegelwerk en veel geduld later...
....was de schade enigszins hersteld
( al moet ge niet van te dichtbij gaan kijken)

Maar wacht.....de miserie was hiermee nog niet gedaan!
Ik dook dus in mijn snap-bakske op zoek naar een passend kleurtje...
....van de gele bleek ik er net voldoende te hebben,
en de kleur paste enigszins.....breekt mijn laatste snapke toch niet zeker!!!
( de stoom kwam zowat uit mijn oren...)


GELUKKIG 
bleek mijn oplossing mooier dan verwacht
( twee kleurtjes samen gebruiken...ik ga dat zeker vaker doen!)











Stofje van Anne Kurris ( Mondepot)



30 opmerkingen:

  1. En wat een schoontje is het geworden! Prachtige stof. en heel leuk met die kleurtjes er bij. Eind goed al goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooh, mijn zoons zouden jaloers zijn als ze dat hemd zien! Ze keken zaterdag naar Jurassic Parc en zijn helemaal into dino's momenteel! Supermooi hemd, je zoon mag van GELUK spreken met zo'n mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw ! Schitterend met dat streepje kleur !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk! heb ik ook nog gedaan 2 kleuren bij elkaar gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh herkenbaar, ik krijg het er spontaan warm van... gelukkig alles weer netjes opgelost. Het is een schitterend hemd geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Brr, ik mag er niet aan denken, maar ik heb er ook al mee gesukkeld. Zijn die doorschijnende snaps dan van een ander merk of zo? Kwestie van niet dezelfde fouten te maken ;-) Prachtige combinatie trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht ze alvast bij dezelfde webwinkel als mijn andere ( kleine) kamsnaps....dus je zou denken dat het van dezelfde makelij is.....maar helaas pindakaas, niet hetzelfde dus!

      Verwijderen
  7. ik had vandaag ook zoveel geluk! ik was boodschappen gaan doen en de zak ( propvol) was in de koffer omver gevallen, dus toen ik de kofferklep openmaakte, viel alles op ons oprit, GELUKKIG het doosje eieren niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een speciale gave om in alle tegenslag toch een beetje geluk te vinden! Ik benijd je... (vanaf nu ga ik er toch ook maar mee beginnen :-p )
    Het hemdje is weer schitterend, ik kan niet wachten om de volgende 5 te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je maakt echt het verschil met de gekleurde streepjes! Prachtig! Zou dat niet gezien hebben in het stofje op zich.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mja ik begrijp je zuinigheid met dat stofke seg, schoon!!! En die extra kleur maakt het af he!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi hemdje en je vertelt toch gewoon dat zoonlief de kleurtjes van de kamsnaps zelf heeft gekozen. Voila, tegenslag is zogezegd niet voorgevallen. Een leugentje om bestwil ;o)

    groetjes,
    Sonja van scrapadoe

    BeantwoordenVerwijderen
  12. stoom zou ook uit mijn oren komen, maar ach, er zijn ergere dingen en je tegenslag leek dan toch nog een meevaller. Ik werk liever met knoopsgaten hihi. En blijven positief zijn is de boodschap. Ik heb dat vermogen niet om in alles wat positief te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt dat super goed op gelost en eens goed vl..ken helpt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een verhaal ... gelukkig heb je het weer op kunnen lossen, want het is een prachtig (lees: Stoer;) hemdje geworden! Erg leuk zo met de kleurijke accenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De sjieke merken doen fat toch ook? Een knop of het garen van die knop in een andere kleur. Eigenlijk is dat hemd er dus nog een pak exclusiever door geworden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi hemdje!
    Midden in je verhaal dacht ik al: neem toch gewoon één van elke kleur! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Everything will be ok in the end... If it's not ok, it's not the end ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oh kind toch, ik zou zooo met je meevloeken :D maar het ziet er allemaal dik ok uit, echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De dino's spraken mij eigenlijk totaal niet aan, maar door jouw kleurtoevoeging vind ik dit echt zo'n hip hemdje geworden ! Je bent gewoon de max !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hier ook niet zo'n dino fan, maar dat kleuraccent is echt wel de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ai ik kan het mij zo voorstellen!
    Maar knap resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Verschrikkelijk als de stof op het laatste moment scheurt. 'k Heb het ook al eens voorgehad toen ik de knoopsgaten openmaakte met mijn tornmesje.
    Maar zie, het doet een mens eens uit de band springen. Ik vind die kleurtjes erin zo tof he.

    BeantwoordenVerwijderen