woensdag 7 januari 2015

Een nieuwe start......in 2015







Eerst en vooral voor iedereen een GELUKKIG NIEUWJAAR!

Het nieuwe jaar brengt vaak goede voornemens met zich mee,
en ook ten huize Toertjes&Pateekes is dat niet anders

Mijn voornemens op een rijtje:
Gezonder leven....
Bewuster/zuiniger leven....
Meer tijd met mijn geliefde man en kinderen doorbrengen.....
Meer tijd maken voor mijn vrienden....
Minder tijd verspillen op sociale media....
Mijn ' eigen' tijd creatief doorbrengen....
:)


Na enkele weken inactiviteit
( ziekte en vakantie)
kreeg ik eindelijk nog eens ' eigen tijd' ,
en ik besloot om m'n laatste voornemen al meteen om te zetten in daden!

Het leek me verstandig om in het nieuwe jaar te starten met een vertrouwd recept
Een jurkje....
meer bepaald ' mijn geliefde SVDHZ-jurkje'
Deze keer eentje voor mijn oudste pleegtoertje!
Onlangs besloot ze om vestimentair het roer volledig om te gooien....
.....en alleen nog maar monochrome kleding te dragen 
( lees:zwart-wit)
Nu hou ik wel van kinderen met een eigen smaak hoor,
en in het nieuwe kleurenpalet kon ik me wel vinden....
....mits hier en daar een klein vleugje kleur!

Aangezien ze zich in de winkel alleen maar op broeken, truien en vesten stortte......
....besloot Juffra Toertjes om daar enkele zelfgemaakte jurken aan toe te voegen.
Uiteraard kreeg het ( nogal) kritische pleegtoertje inspraak in model en stofkeuze!

Ziehier, de optelsom van haar nieuwe stijl..... en mijn naaimachine
jurk NR 1








De mosterd voor het ' bavetje' haalde ik bij het leuke kinderkledingmerk MISS CHIPS
...al gaf ik er wel een eigen twist aan.
Ipv een los flapje ( bij Miss Chips) 
koos ik ervoor om de stof maar enkel te nemen en deze rechtstreeks op het voorpand te naaien
...dit geeft mijns inziens een strakker effect
( en pleegtoertje houdt wel van strak)







We deden nog eens een poging om een doorlopende print te verkrijgen.....
...wat niet helemaal lukte helaas!
Hoe fijner de print, hoe moeilijker...
gelukkig valt het net door die fijne print ook minder op
...










Aangezien pleegtoertje-lief mij verzocht om een wijde rok
....nam ik twee keer de volledige stofbreedte als rokdeel ( 2x110cm)
Hoewel ze van zichzelf vindt dat ze al de zwier-leeftijd al lang ontgroeit is....
....vermoed ik dat ze stiekem gaat rondzwieren als niemand het ziet!
Heerlijk toch, die leeftijd tussen kind en puber in!
;)






een zwarte gerimpelde onderrok ( 2x110cm) 
om NOG MEER volume te creëeren 





Stof
Jet Setter van Marcus' fabrics ( fabric.com)
zwarte katoen...,.Kapellen
paspel en knoopjes....Veritas



de laatste maanden was het hier blogsgewijs wat stiller,
beetje ziek geweest.....
beetje familiale zaken die mijn volle aandacht nodig hadden.....
misschien zelfs een beetje......moe

MAAR
het snel stijgende volgersaantal is me niet ontgaan hoor!
Dus....binnenkort weer een give-away....
HOU HET IN DE GATEN!!!
:)

48 opmerkingen:

  1. Helemaal geslaagd! Het kindje gaat blij zijn! Die slogan is trouwens ook heel geslaagd..;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie jurk in prachtige stof! Goede goede voornemens trouwens! Die van mij zien er niet anders uit, alleen ... zit ik toch weer een creatief project van jou te bekijken, terwijl ik nu zelf ook ... (ha, ha, nee, lukt aardig hoor ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier in blogland is het ont-moeten op alle vlakken. Vooral het niet moeten bloggen of naaien, moet kunnen. En ik lees graag mee. Ben blij dat je terug in actie bent! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes ont-moeten it is en gewoon doen waar je lekker zin in hebt :-) dit is alvast gigantisch geslaagd :-)

      Verwijderen
  4. een fantastisch start!
    ik zou in dat stofje ook wel een jurk willen ... super mooi!

    zeg kan de reportage over jullie pleegouderschap nog ergens bekeken worden, de digibox had die dag zin in een panne grrrr....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vermoed dat je het over de panorama-reportage hebt?
      .... wij komen daar niet in voor hoor...☺️

      Verwijderen
  5. Super dat je er weer bent, ik begon me stilletjes aan al af te vragen of er iets zou gebeurd zijn.

    natuurlijk voor jou ook alles wat je maar wensen kan
    en wat een spetterende herstart wat je maakt, ongelooflijk mooi kleedje!
    heel leuke stijl. En heel leuk detail :)
    Hopelijk zal ze veel van het kleedje kunnen genieten.
    en stiekem, heel stiekem... zijn wij niet allemaal 'zwier'meisjes? ;)

    Grtjs
    CreAnka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ....er gebeurt ook altijd vanalles.....blij dat ik terug ben ☺️

      Verwijderen
  6. Wondermooi, vind ik het! Maar dat wist je al he.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje wat is dit ook weer mooi geworden zeg...
    Toverwerk... dat is het, super!
    Jouw pleegdochter zal hier heel blij mee zijn...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooie nieuwe start! Tof monochroom stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Welkom terug :)
    En wat geestig dat je voor haar mag in actie schieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu dacht ik dat de creatieve eigen tijd voor jezelf gebruikt was ... Ik geniet enorm van je schrijfsels maar ik wens je dit jaar toch eens zo een mooi jurkje voor jezelf ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jurken vallen vreemd rond mijn knokige lijf.....maar mss wring ik er dit jaar wel een t-shirt of blouseke voor mezelf uit...:)

      Verwijderen
  11. knap! Mooie combinatie van strak met zwierig! En inderdaad, blij om je nog eens te lezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knappe jurk en heeeel schoon stofke, zo eentje zou ik voor mezelf houden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat je er weer bent! En mooie jurk voor een tienermeisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Knap! En super dat je de de tijd neemt als je die nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jouw oudste pleegtoertje heeft smaak (en dat is een understatement)! Magnifieke jurk! Welcome back!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I love black&white!! Je pleegtoertje heeft smaak! En jij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige jurk en wat een schitterend stofje weeral!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat moet zowat het mooiste zwart-wit stofje zijn dat ik ooit heb gezien! En je hebt er iets prachtig van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oww oww weer een beauty van onder je machine gerold love it !
    En nu kijk ik ook uit naar een eigen maksel voor je zelf ben beniuwd ;-)........

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Trouwens, een happy blog day enkele dagen geleden! Al 2volle jaren mogen wij genieten van al jou maaksels.. :D
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik stelde laatst ook al vast dat het zo stil was, waar normaal wekelijks berichtjes verschenen. Soms loopt het even anders, maar als je dan weer terugkomt met zulke creaties klaag ik niet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Voor jullie ook de beste wensen Juffra Toertjes!
    Dit is echt wel een pareltje, ik ben zwaar onder de indruk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook voor jullie een gelukkig nieuwjaar, een goede gezondheid en veel tijd voor datgene wat je wilt.
    Prachtig jurkje weer trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een schoontje! En wat mij betreft loopt die print door jom :D

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zeer stijlvol met dat accent op het voorpand, hoedje af!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen