maandag 12 januari 2015

Een monumentale jurk....


  


om pleegtoertje 1 tegemoet te komen aan haar plotse drang naar veel zwart-witte zwierigheid...
...maakte ik nog een tweede exemplaar.
Het basismodel van SVDHZ1 blijkt perfect te zijn voor mijn smalle kinders....
....maar voor pleegtoertje 1 is zelfs dit model nog steeds VEEL te breed!
Dus.....ik tekende voor mijn 11-jarige een 128-134 over
....en versmalde de taille naar een 98-104
JA! 
....u leest dat goed,
een 98-104 voor een 11-jarige!
( geeft u een idee van haar geringe omvang)

Het is nog steeds te koud voor buiten-foto's,
dus ik presenteer jullie nogmaals ' mevrouw kapstok'




Wat de print van de stof betreft,
...you LOVE IT or you HATE IT!
Monumentale gebouwen en fabrieken met rokende schouwen associeer je niet zo gauw met kinderkleding....maar ik hou wel van ' buiten de lijntjes kleuren'
( wat je trouwens ook kan doen met de stof...het lijkt wel een kleurprent!)

Bij mij was het alvast LOVE, bij pleegtoertje 1 aanvankelijk wat twijfel,
maar nu de jurk af is...een DIKKE LOVE!!!
" de mooiste jurk uit mijn kast" , zo zei ze
En ik dus een smile tot achter mijn oren, 
want ze is niet de gemakkelijkste om tevreden te houden!

:)



Een zwarte kraag als rustpunt op de drukke stof....
....het geeft de jurk iets ' chique' zoals pleegtoertje zelf zegt






Het achteraanzicht....






Zoek de rits....
:)





Deze keer eens geen rimpelrokje....
....maar wel platte plooien.







De rok kreeg een rimpel-onderrokje in zachte witte katoen












Smoke Stack City by Henry Glass ( fabric.com)


55 opmerkingen:

  1. Love it! Jammergenoeg hier geen dochter om zo'n prachtstukken te maken. Super stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!! En die rits, zo knap gedaan! I love it, in elk geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind dat zéér mooie stof en je hebt er een prachtige jurk van gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent wel een echte artiest . Zeer mooi , kan zeker geloven dat de dochter daar zeer tevreden mee is .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt knap....staat de zwarte kraag ook in SVDZ?
    Je hebt echt talent ..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik tekende het kraagje zelf bij......maar volgens mij staan er in SVDHZ 2 wel een heleboel mooie kraagjes
      :)

      Verwijderen
  6. Het jaar is pas begonnen en jij hebt de prijs voor 'beste onzichtbare rits' al gewonnen! Proficiat! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onvoorstelbaar zelfs. Geen enkel kledingsbedrijf doet je na!

      Verwijderen
  7. Hier ook zeker een "love it". wow en ik vind het kraagje ook super chique.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blijf vooral graag buiten de lijntjes kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Je weet wel telkens prachtige stofjes te vinden....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig! jammer dat mijn meisjes niet te vinden zijn voor zwart/wit....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I LOVE it...
    En die rits, die is gewoon stekeblind!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel knap!
    Ik kan hier geen kleedjes maken uit SVDHZ I wegens véél te smal ;).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan is SVDHZ2 vast en zeker wel geschikt voor jouw madammeke....die vallen veel breder ( te breed zelfs voor mijn kinders)

      Verwijderen
  13. Die stof: LOVE! Erg mooi jurkje en super strak zeg, met die rits!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier heb ik maar 1 woord voor...
    wauwmegasuperfantastischkeimooi!!
    Dat stofje, het jurkje, echt wel ĺove!

    Grtjs
    CreAnka

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supermooi weer, ik kan me voorstellen dat het meisje hier heel tevreden mee is...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ze heeft volledig gelijk, het smalle pleegtoertje! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je hebt echt zooooveel talent! Een prachtige jurk, een doorlopende print, een onzichtbare blinde rits! Chapeau! Ik kan alleen maar zeggen: doe zo verder, love it!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou ik moest toch ff mijn brilletje opzetten om de rits te zoeken. Het patroon is mooi doorgelopen. Wat ben je hier toch een krak in ! Ik volg je al een tijdje maar plaats niet gauw een reactie. Ik val onder de noemer "stille genieter", maar daarom niet minder geinteresseerd maar wel geinspireerd. Vooral je recyclage projecten vind ik het einde. Prachtige jurk, alhoewel ik dit stofje nooit als potentieel zou bekijken. Spijtig (alhoewel) dat ik geen kinderen meer thuis heb rondlopen, ik zou direct achter de naaimachine kruipen om ook zoiets te maken (lees naäpen). Ik ga maar eens afsluiten anders krijg ik nog de stempel 'babbelziek' te zijn.

    creatieve groeten,
    Sonja van scrapadoe

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw, die doorlopende print! Knap jurkje...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super mooi. Echt heel knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind het heel mooi ... Duimpje voor de rits

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hola, doorlopende print: check en dubbel en dik geslaagd! Goed gedaan, daar kan ik alleen met open mond naar staan kijken! Prachtige jurk. Misschien wel het motiverende stuk om de zwart-wit-stijl hier aan mijn dames te verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. tof, tof, gewaagd met dat stofje - maar erg geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Idd idd de mooiste uit haar kast. In 1woord, prachtig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben fan van dit kleedje/van al je kleedjes! Ik ben ook een grote fan van de kraagjes ! Prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. LOVE IT!!! Ik zou de stof zelf nooit durven kopen, maar als ik deze prachtige jurk zo zie, denk ik dat ik af en toe eens uit mijn comfortzone zou moeten stappen.

    PS ik heb ook een dochter die niet gauw tevreden is en die vaak veeleisend is.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Love ti! Absoluut :) En schone combi met dat kraagje. Je pleegtoertje zal wel very happy zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Alweer een prachtexpemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig! Inderdaad juist leuk dit soort stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Love it, love it, love it so much! En chapeau, die blinde rits is echt blind... wat een mooie doorlopende print! Zeer herkenbaar die smalle dochters :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zo mooi weer dit! Jij ziet toch altijd meerin een stofje dan de gemiddelde naaister he.
    Ik maakte pas breedte 104- lengte 116 voor mijn 7-jarige en die heeft nog 8 cm omtrek teveel...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Truly inspired by the dress. Tq for sharing. Nice job! :)

    BeantwoordenVerwijderen