donderdag 22 januari 2015

...over mailtjes waar we GEEN NEE op zeggen!














Katelijne van Mondepot stuurde me vorige week een mailtje....
...er zouden nieuwe stofjes binnenkomen van het kwaliteits-kinderkledingmerk  Max&Lola
....en of ik geen zin had om daar enkele van te verwerken als voorbeeldmateriaal.

Uiteraard zeg ik geen nee tegen mooie kwaliteitsstoffen!
( wie zou dat wel doen?)

De keuze was groot, de naaitijd iets beperkter...
....dus keuzes moesten gemaakt worden!

Een steviger groen katoentje ( gabardine?) trok meteen mijn aandacht,
vooral dan door zijn intense kleur!
De stof leent zich niet voor de gewoonlijke rimpeltoestanden,
dus tekende ik zelf een nieuw modelletje uit.
Een hoog bovenlijfje en een rokdeel met GROTE stolplooien.
Toerje1 staat beeldig met dit model, 
er gaan er ZEKER nog volgen!
:)






Ook het rugpand werd van dezelfde plooien voorzien....






Deze keer geen rits, maar een sluiting met kamsnaps...







Het rokje kreeg een biezeke in zalm-oranje stretch-jeans...
....ook van Mondepot.







Toertje 1 staat met veel kledingstijlen...
...en de klassieke is daar ZEKER eentje van.
Een wit hemdje mag dus zeker niet ontbreken in haar garderobe.
Dit uberschattige modelletje kocht ik online bij Next ( Engeland)
voor een luttele €5,00
( vanaf €25,00 is de verzending gratis, levering binnen de drie werkdagen)
Het geeft elk kleedje een extra dosis schattigheid!
:)






ge kent mij ondertussen al een beetje...
...ik ben een vestjes ( cardigan, golfje, gillet...) madam,
dus ook bij deze outfit mocht er geen ontbreken!
:)






Er werd NOG iets gemaakt met een ANDER stofje van Mondepot
...een zomerwolletje van Max&Lola.
Aangezien Toertje uit haar eerder gemaakte Jackies was gegroeid...
...en het modelletje haar echt wel flatteert,
besloot ik om er opnieuw eentje te maken in een grotere maat.
( nog ietsje te groot, maar aan haar huidige groeitempo gaat die snel genoeg perfect passen)

Het wolletje leent zich perfect voor dit soort naaisels...
....en het was dan ook een plezier om het te verwerken!






Voor al diegenen die nu ook een stukje van deze mooie kwalitatieve stof willen bemachtigen....
...vanaf 20u vanavond wordt deze stof ( en nog vele andere beauties) online gezet bij Mondepot.
De voorraad is beperkt, dus rap zijn is de boodschap!







De ROZE-fan in Toertje is erg content...
....en Juffra Toertjes kan met deze variant erg goed leven!
:)






Aangezien toertje 1 van DIEPE zakken houdt....
...opteerde ik ervoor om de zakjes in de naad te vervangen door opgestikte exemplaren.
Het idee leende ik op Pinterest!







Ook voor de voering koos ik een Max en Lola stofje van Mondepot,
dat ik eerst voorzag van een laagje katoenvlieseline om het wat werkbaarder te maken.
( lees: minder glibberig en beweeglijk)






Een fel-fluo-oranje-rozig bloemetje geeft net dat tikkeltje extra aan de outfit
...kwestie van d puntjes op de 'i' te zetten!









Alle stofjes komen van Mondepot 
(vanaf 20u vanavond zijn ze online te koop!)
Hemdje komt van next
Gele cardigan van Ten ( zomer 2014 bij Banana kid te Wilrijk )
Bloemetje komt van Zeeman

Patroon jurk...zelf getekend
Patroon Jackie-jas van Ienemiene en Emma en Mona

35 opmerkingen:

  1. Wat een leuk patroon! Staat erg schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fan van het geheel, het staat haar inderdaad beeldig! Ik ben hélemaal weg van dat biezeke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gij blijft het toch doen hoor, of het nu kringloop stofkes zijn, of de schone Mon Depot stofkes. Elke keer tovert gij er pareltjes van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zooooo mooi he, helemaal verliefd op het jasje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi gemaakt.Katelijne heeft groot gelijk dat ze zulke dingen aan jou vraagt ;-) De tekst bij de laatste foto vind ik top.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh wow! die kleur groen is erg mooi inderdaad en ohja nog even een jas erbij genaaid ook... petje af hoor, erg inspiratievol weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WoW, wat een knappe outfit, helemaal af tot in de puntjes! <3 het jasje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. amai, das een knap geheel! Dat jasje, love it! Ik ging niet naar de mon depot site surfen straks, maar ik begin me te bedenken...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zei het al op Instagram en de liefde is nog altijd niet bekoeld - integendeel: héél knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ni normaal, alweer zo knap! Hebben uw toertjes weer geluk zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is dit toch weer een zalige outfit !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ongelooflijk wat jij weer uit je hoge hoed tovert!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zo mooi allemaal... zalige stofjes bij mondepot!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je maakt alles met passie, dat is te zien.
    Superschattig en mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig schoon! Helemaal verliefd op die jas!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fan van de groene jurk. Dat zalmroze biesje maakt het helemaal af. En nu maar uitkijken naar lenteweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo mooi allemaal. Knap gemaakt en wat staan de kleurtjes goed.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat groene jurkje springt onmiddellijk in het oog! Heel mooi.
    Jouw toertje staat beeldig in haar outfit. Schoon hoe ze poseert met dat voetje, ze krijgt al echte model allures!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi! De kleuren, de combinaties en de jurk met die stopplooien, de jaszakken. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig! Zowel de jurk en de jas als de dochter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw, ik ben echt fan van die jas! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig!! Ik ben vooral fan van het jasje, prachtige stof ook! Het Jackie patroon ligt hier ook te wachten maar ik ga waarschijnlijk weeeeeeeken over het manteltje doen. Waar haal jij de tijd vandaan met zo'n druk gezinsleven? Nachtwerk? Petje af, hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. love dat jasje! De jurk is qua model minder mijn ding maar staat jouw meisje erg mooi! en die kleur! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Supermooie jas! Ik zal er mij toch ook eens aan moeten wagen... En jouw meisje staat echt met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. super combinatie met al die kleuren! Ik zou er niet opgekomen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen