zondag 3 augustus 2014

Zeeman-hack....




Enkele weken geleden kocht ik in Zeeman een prachtig mooi dekbed voor maar €9,99
4 meter stof EN een kussensloop....waar vind je dat nog voor die prijs?

Toen ik gisterenavond nog een last-minute-kadootje moest maken,
zette ik mijn stofschaar in het mooie dekbed.
Een dekentje werd het...
....als bedankje voor mijn schoonzus
omdat ze vandaag de ganse familie Toertjes&Pateekes uitnodigde voor een heerlijke barbecue.
( de schoonbroer werd voorzien van een meer alcoholhoudend presentje!)

Ondertussen zijn we terug thuis,
en liggen de uitgetelde moe-gespeelde kinderen al allemaal in hun warme bedje.
En mijn schoonzus.... .die ligt nu misschien uitgeteld op haar zetel onder dit zachte dekentje!
( bekomen van zoveel Toertjes&Pateekes geweld!)
;)





Voor de achterzijde gebruikte ik een superzachte langharige fleece...
.....gewoon een kant-en-klaar dekentje van Action.
( afgelopen winter aangekocht)
Om toch een beetje extra kleur te voorzien,
werd er een oranje paspel tussen beide stofjes gestikt....
.......een label werd deze keer niet vergeten!








Stofje Zeeman-dekbedovertrek
fleece...Action
paspel....zelfgemaakt met Veritas-biais op rol




37 opmerkingen:

  1. Ik ga morgen naar de Zeeman :-)
    Gebruik je eigenlijk gewone paspel voor die dekentjes of van die dikkere?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maakte de paspel zelf met touw van 2mm dik....komt denk ik wel overeen met de dikkere paspel die je in de winkel kan kopen!

      Verwijderen
  2. Waarom vind ik nu nooit van die mooie vondsten in de zeeman... Het is een heel mooi dekentje geworden zo met dat oranje accentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet dringend ook meer op jacht gaan .... Super mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig tof met die oranje paspel daartussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Ik kocht toevallig gisteren dezelfde bedovertrek! Weet nog niet wat ermee te maken maar veel te mooi om te laten liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vond ik dus ook!
      Benieuwd wat voor moois jij er mee gaat maken...:)

      Verwijderen
  6. Zoveel mooie prints bij Zeeman! Maar deze heb ik nog niet gezien, hij is prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, da's een mooi stofje! Toen ik het gisteren op Instagram zag passeren dacht ik dat de fleece van Zeeman kwam en dat het een designerstofje was. Heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooi! Ik zou beter ook nog eens bij de zeeman binnendringen precies!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super wat een gaaf dekentje en verdikke weer niet goed rond gekeken bij de Zeeman;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk ik zoek ook al even zo langharige fleece moet dus de action in het oog houden :-) Maar echt heel leuk gedaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk! Jammer genoeg geen Zeeman in de buurt...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. die creativiteit van u prachtig om te zien
    en dat oranje biesje maakt het helemaal af!
    (als ik iets pin van u wordt het ontzettend veel gerepind)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De Zeeman heeft tegenwoordig schoon gerief precies. ;-)
    Dat dekentje vraagt echt om lekker in weg te kruipen, heel knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg knap dekentje en het feit dat het zo budgetvriendelijk gemaakt is, maakt het er alleen maar leuker op!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat oranje past er perfect bij! Voor die prijs kan je écht niet sukkelen, zoals ze zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik heb net hetzelfde idee gehad - vorige week ook de zeeman leeggehaald!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb het Zeeman tafellaken gekocht! Nog even nadenken wat ik ermee ga maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. beste mevrouw toertjes, je hebt ooit eens vermeld in een post waar ge online uw ritsen besteld. Zou je dat nog eens kunnen doorgeven? Ik vind de post bij god niet meer terug. Bedankt!

    sewbidoo.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor ritsen groot of klein...moet je bij ZIPIT uit Amerika zijn!
      😉

      Verwijderen
    2. haha, gij kunt ook schoon rijmen zeg! Of wordt ge betaald in ritsen voor de reclame? Merciekes he!

      Verwijderen
  19. Mooi!
    Ik maakte een mand met een Zeeman tafelkleed!

    http://zowiezohandmade.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een bijzonder goed idee om een dekbedovertrek te gebruiken! Heb al eerder 'oude' overtrekken gebruikt en verknipt maar voor die prijs kun je inderdaad zonder probleem in een nieuwe knippen!
    Vind trouwens dat je de stoffen en kleuren erg smaakvol gecombineerd hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Keimooi ! Je zou al naar de herfst verlangen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen