donderdag 21 augustus 2014

De BEAUTIE waar iedereen overheen keek...




Zoals sommigen onder jullie al wel weten,
speelde ik zo'n twee weken geleden winkeltje.
Er werd hier ten huize Toertjes&Pateekes namelijk in een impulsieve bui beslist dat we ons interieur wilden verfraaien ( lees: alles wit schilderen en nieuwe meubels)
....en in een al even impulsieve bui besliste ik om het GROOTSTE deel van mijn stoffenvooraad te verkopen omdat ik ook ' rust' en ' wit' wilde in mijn slaapkamer en dat was ondertussen veranderd in een heus stoffenmagazijn.
De impulsieve beslissing werd voorzichtig op FB gezet, en toen.....
STORMLOOP !!!!
Voor ik het wist waren we enkele dagen verder en waren ALLE stoffen verkocht!
( ik hield uiteraard een deel opzij voor mezelf)
;)

Ik zag al veel naaisels passeren op blogs en Facebook met ex-stofjes van mij...
....heel leuk vind ik dat, nu wordt er tenminste iets mee gedaan...
de voorraad was echt te groot voor mezelf!
Er loopt momenteel zelfs een toffe give-away bij haar met één van mijn ex-beauties, allen daarheen!

Maar dit blogbericht gaat over een andere beautie...
....eentje waar al de ' klanten ' in mijn winkeltje overheen keken.
De allerlaatste dag van de verkoop viste ik het stofje vantussen de stapel ' te verkopen' stofjes
...en legde ik het terug in MIJN voorraad.
( geshopt in mijn eigen shop dus!

Aangezien het hier de komende weken waarschijnlijk wat stiller zal zijn 
op naai- en waarschijnlijk ook blogvlak
( de komende weken zal ik vooral verfrollen en -borstels ter hand nemen)
...besloot ik gisteren dat ik nog één naaisel wilde maken vóór de GROTE werken,
kwestie van me nog één keer volledig te kunnen ontspannen vóór de inspanning.

En dit is het resultaat van die ontspanning







Dochterlief wilde absoluut met losse haren op de foto...
Hoewel ik dat erg mooi vind, oogt dat toch al gauw behoorlijk slordig.
Als compromis mocht ik dan wel een muts op haar hoofd neerplanten,
zij blij....ik blij
:)






Voor de voering verknipte ik een GROOT kringlooplaken
Veel stof voor weinig geld, I like it
( ik heb nog ruim voldoende lakenstof over voor enkele jurken, maar dat zal dan toch voor NA de schilderwerken zijn!)





Ik gebruikte mijn allerlaatste crèmekleurige blinde rits voor deze jurk...
.....als er iemand binnenkort een overzeese bestelling bij ZIPIT plant...
...ge moogt mij altijd contacteren he!






Een zakje toevoegen in de zijnaad vraagt erg weinig extra werk...
...maar ik kan er m'n toertje erg gelukkig mee maken!
:)





Het bovenstukje
( uit het boek ' Stof Voor Durf Het Zelvers')
werd volledig gevoerd.
Ook het rokdeel  ( rimpelrokje van 2x 80 cm stof) kreeg een ' dubbel laagje' in de vorm van een onderrokje.






Het poseren ging vandaag niet van harte...
....mijn kind is duidelijk poseer-moe!
Maar tussen al het lelijke gezichten trekken en pruilmondjes maken...
....kon ik toch ook dit zoenmondje vangen op ' virtueel' papier...






Cutiepie









Kiekeboe!






...en nog een laatste fotootje
( sorry voor de overload!)






Stof kleedje....ooit eens gekocht via marktplaats
Stof voering/onderrok.....laken uit de kringloopwinkel
Vestje...JBC ( collectie 2013)
Kousen en sjaal....Jottum ( DOD-outlet)
Schoentjes...Berlebis
Muts...H&M ( collectie 2013)








43 opmerkingen:

  1. Weeral zo mooi! Uw toertje heeft al heel wat mooie herfstkleedjes in haar kast hangen. Veel succes met de werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi hoor! Inderdaad een beautie, zowel het kleedje als de dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel, had ik geweten van uw verkoop, ik had die beauty zéker gekocht, ik val áltijd op zulke grote, beetje ouderwetse bloemenstoffen. Echt een leuke jurk! Succes met de werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alweer een prachtig setje! Veel succes met verven! (Ik ben er even klaar met verven, hier alles wit en vooralsnog leeg en ruimetijk. Erg fijn hoor ; ) Veel plezier dus ook gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weerom fantastisch! Leuke stof, leuk sjaaltje (!), leuk modelletje en een cutiepie van formaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze hebben inderdaad een heel leuk stofje laten liggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Ik hou van zo een stoffen! En ik ben heel benieuw naar je nieuwe interieur en meubels!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Twee schoontjes! ;o)
    Veel moed en doorzettingsvermogen bij de restyling!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is 't toch een dotje, jouw kleinste! En weeral een heel mooi jurkje. Jij hebt toch echt talent om in elke stof het mooiste te zien! Veel plezier met het schilderen, ik begin ook goesting te krijgen om de leemkleur hier te vervangen door echt wit :-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Te lief , en dank voor je woorden bij mij laatste post

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik HOU van zo'n grote bloemenprints! prachtig stofje, als ik ter plaatse kon komen, had ik die mee voor die terug in je eigen voorraad belandde :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Merci voor de reclame. Ook weer zo een schoontje! Stofje had ik zien liggen, maar mijn buit was al groot genoeg! Dat mooie groene stofje dat je zo moeilijk kon wegdoen is mijn volgend projectje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh hoe schoon zeg! En ik was ook compleeeeeet niet op de hoogte van jouw winkeltje spelen! anders kocht ik waarschijnlijk de hele handel op :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. was ik thuis ik was langs geweest, zo mooie stofjes, ze is er heel maal klaar voor

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, zo schoon! En zelfs pruillipjes trekken kan ze in stijl, die dochter van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mooi! En ze lijkt precies ineens veel groter met die losse haren.
    Veel schilderplezier. Ik ga ook schilderen, maar dan onze caravan vanbinnen het bruine veranderen in fris wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vreemd, alles wat van onder jouw hand komt ziet er altijd zo schoon uit! En niemand die daar dit zalige jurkje in zag tijdens jouw verkoop ... Succes met het verf rollen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel veel succes met je opfris-schilderwerken! Hoop dat het vlot mag gaan! Wij hebben net onze slaapkamer een likje verf gegeven, en ben dolblij met het mooie, afgewerkte resultaat. Slaapt veel beter zo met verf op onze muren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goed dat je dit stofje er tussen uit hebt gehaald, mooi jurkje.
    Veel succes met de verfraaiingen.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Weeral mooi, en wat is het toch een lekker ding ;)
    Succes met het schilderwerk, gaat er zeker lekker fris en rustig uitzien.

    Grtzz

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Over die stofverkoop heb ik dus niets opgevangen, tenzij achteraf. Er is hier dan ook een koopstop en op deze manier houden we die vol ;-)
    Verfborstels en rollen zijn ook leuk! Geniet van de komende periode. And yes she is cute!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik moet nog bestellen bij zipit laat me maar weten wat je wil hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ben fan van het kleurenpalet. Rood, groen, oker doen het hem altijd bij mij! (bij m'n dochters spijtig genoeg niet...)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooooh, prachtig!!! En wat een prachtige dochter!
    Ik vind los haar ook altijd vlug slordig maar helaas wil mijn dochter momenteel niets anders. Dank je voor de muts-tip! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. O zo mooi! Je schattige dochter heeft maar weer geluk. :-)
    Succes met klussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel mooi hoor.En gelukkig lieten ze dit mooi stofje liggen en kon je het zelf mooi verwerken

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gho had ik geweten van die verkoop, dan had ik alleszins mijn best gedaan om langs te komen!
    Nog een chance dat je deze voor jezelf gehouden hebt, PRACHTIG jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Weer enorm mooi! Ik begin jaloers te worden op die schattige meid haar kleerkast!
    Ik hoop dat je kan genieten van de gecreerde rust in de kast. Dit stofje is wel een goede redding. (En geen spijt van het afscheid van de stofjes) Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Keileuk, hoe doe je dat juist die zakjes want ik hier hier ook een fan,maar weet niet juist hoe er aan te beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Twee aparte zakdelen aan beide zijden van het rokpand naaien ( goede kant stof op elkaar)...dan naar buiten strijken. Nu de beide lappen ( rokdelen) met de goede kanten op elkaar leggen...zakdelen komen overeen. Nu stik je de zijkanten dicht...eerst de zakdelen dan de rest van de zijnaad, zigzaggen of overlocken. Als je nu de rok keert dan heb je zakken. Stik deze aan de bovenzijde vast aan het voorpand...nu verwerk je het geheel naar wens ( rimpels, plooien....)

      Verwijderen
    2. ...je hebt 4 zakdelen he...2 voor het voorpand, twee voor het achterpand ( dat vergat ik precies even te vermelden)
      ;)

      Verwijderen
  30. Amai Hoe schoon weer, en wat een schattig dochtertje heb jij, een echt modelleke !

    BeantwoordenVerwijderen