donderdag 8 augustus 2013

Nuttig tijdverdrijf.....




...nu niet dat ik anders alleen maar onnuttige dingen doe hoor!
;)


...ik deed vandaag ( en gisterenavond ) aan restjesverwerking
....en ineens ook aan voorraadje kleine-kraamkadootjes aanleggen!
( geïnspireerd door haar)

Ge weet wel,
 zo voor nieuwbakken ouders die ge zo van een afstandje wel kent
...maar toch niet echt.
Bijvoorbeeld,
Wanneer de dochter van een collega van de wederhelft een kindje krijgt....
Of die van achter den toog van de fijne vleeswaren van de superette om den hoek...
Of een aangetrouwde nicht die ge eens om de twee jaar ziet op een of ander familiefeest...
Mensen aan wie ge wel een kleinigheidje wilt geven,
...maar waarvoor ge niet per se uw beste en schoonste stofke wilt verknippen!
;)

Ik maakte SLABBETJES

Op de simpele manier dan nog!
Gewoon een kartonneke in de vorm van een slabbetje knippen
( das uw patroon)
Dan op een restje stof dat patroontje overtekenen....
( op den achterkant uiteraard!)
Dan uw stof ( met de goede kant naar beneden) op een stukske badstof spelden 
Den boel schoon op't getekende lijntje stikken 
( keergat in't midden van de hals)
Ergens tijdens het stikken een labelke toevoegen....
Uitknippen en keren
Keergat toestikken dicht tegen de rand....
...en dan een biais'ke eraan stikken

Simpel, snel en restjesverwerkend!
:) 










17 opmerkingen:

  1. Schoon!
    Hoe werk jij je biais af aan de uiteinden? Laat je dat gewoon open?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik knip dat in een botte punt en plooi dat naar binnen en dan dubbel!
      Ik stik alleen de rechte zijde vast....
      :)

      Verwijderen
  2. Amai, niet uw beste stofkes verknippen? t Zijn anders héél schoon exemplaren, de rockets koester ik toch als één van mijn toppertjesstoffen!
    Inderdaad ideaal als klein cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die rockets behoren ook absoluut tot mijn favorieten.....maar het stukske dat ik overhad was te klein voor een kledingstuk, dus ik 'pikte' daar een stukske af.....en koester de rest die nu nog overblijf!
      :)

      Verwijderen
  3. Leuk zeg! Ik plan al 2 jaar ne vlaggenslinger met mijn restjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Oh ja...t zijn absoluut schoontjes ( vind ik toch) ....maar het waren maar kleine lappekes he?!

      Verwijderen
  5. super idee. want als een kindje van de klas een babyzusje of broerke bij heeft maak ik ook steeds een kleinigheidje. tof idee voor de restjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi en fantastisch zo'n voorraad! Ik ben stiekem een beetje jaloers...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super! En ook een goede manier om niet te veel biais te moeten stikken :). Ik deed het nu zo, met kamsnaps http://naaistaart.blogspot.be/2013/08/kamsnaps-slabbetjes.html?m=1

    BeantwoordenVerwijderen