zondag 2 november 2014

Nachtelijke Naaisels



De afgelopen vakantie werd er vooral aan laat-avond-naaien gedaan.
Immers, Mr Pateeke zit weer volop in de examens ( ssssst dus!)
en de kinderen eisten overdag al mijn aandacht op.
Op zonnige momenten werd het kroost naar buiten verbannen,
en nam Juffra Toertjes verfkwast ter hand,
want ook de verfraaiingswerken zijn nog volop aan de gang!
De enigste momenten dat mijn naaimachine ratelde....waren dus NA 22u 's avonds

Helaas is dat niet de ideale moment,
want het ene na het andere naaisel mislukten.
Een jas, een jurk, een poging tot een vestje
ALLES VOOR DE VUILNISBAK!!!
:(

Gisterenavond ( laat!) had ik er genoeg van,
Één gelukt kledingstuk moest toch wel lukken!
Dus maakte ik iets dat gewoonweg NIET kan mislukken....
....de rechte jurk uit SVDHZ
( dat boek stelt nooit teleur!)
:)




Veritas-Vogeltjes-Voering




Het kostte me wel drie pogingen om de rits perfect te doen doorlopen......
......geloof me als ik zeg  dat dit om 01u00 's nachts nog meer frustrerend is dan anders!




Op model......met aanvullende kleding




Een roze metallic riempje als mini-dosis blingbling








De knietjes-foto





Aangezien mijn naaimachine en strijkijzer  toch nog opstonden....
Iedereen toch al lang lag te slapen....
Ik in alle rust en stilte ( en ruimte) verder wilde werken.....
En er nog een geknipte Jakob-broek van zonen09 lag te wachten....
( voor pleegtoertje1)

Ratelde mijn naaimachine nog een nachtelijk uurtje door
( eens geknipt is deze broek echt in een wip ineengezet!)




De achterkant




A touch of pink





Het olijke duo












Toertje1

Stofje...water fall Glow by Amy Butler ( fabric.com)
Stofje voering...Veritas
Vestje...JBC
Laarzen...Scapa
Riem...CKS
Kniekousen....Nextdirect

Pleegtoertje1

Jeans....ABL-stoffen ( vriendelijke inwijkeling)
Truitje...Hilde&Co ( tweedehands)
Laarzen......Stones&Bones ( Torfs)
Kniekousen ......Nextdirect
Bloemcorsage.....H&M


35 opmerkingen:

  1. Jouw jurkkes stellen ook SVDHZ nooit teleur! En met zoveel stijl, dat je binnenkort commissie mag gaan vragen ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die laatste foto! zo snoezig! :-D
    En mooie outfits! Het totaalplaatje klopt altijd. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbare frustraties, maar deze twee zijn in ieder geval super geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar ook die derde laatste foto kan mijn hartje bekoren! Respect hoor, Deborah, op dat uur willen mijn hersenen nooit meer mee. Mijn beste momenten situeren zich tussen 20 u en 22 u, nadien is het gene vetten meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zat er deze week ook nooit voor 1 uur in...
    Supertof, dat kleedje & die Jacob!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi kleedje en broek! De laatste foto van toertje 1 is echt zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. chapeau voor je doorzettingsvermogen! Als de rits bij mij om 1 u 's nachts niet lukt, geef ik het op! Mooie outfits alweer! Dat stofje is één van mijn favorieten van het moment, en die veritasvogeltjes passen er perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik zo laat aan het naaien zou zijn denk ik niet dat ik zo iets moois kon maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zowel jurkje als broekje weer helemaal geweldig. Wat een mooie stofjes heb je hiervoor gekozen en de vestjes erbij zijn heel leuk. Ook dat kleine blingblingriempje... enig...!
    En die Leau wordt echt een volleerd model hoor... wat een kanjer...
    Je kunt ook wel zien dat toertje en pleegtoertje het heel goed met elkaar kunnen vinden, zo fijn om te zien...
    De knietjesfoto blijft favoriet hier... Maar die laatste is ook super...
    Ik wens je een fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw... ongelooflijk waar jij al die tijd, inspiratie, zin en dat doorzettingsvermogen haalt. Alweer 2 heel knappe creaties!
    En die foto's... net of ze uit een boekje met kinderkledij komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, zo laat...:-) En knap dat die lijntjes over de rits in de rug doorlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is nochtans niet perfect....maar om 01:00u snachts was het goed genoeg naar mijn goesting!
      ;)

      Verwijderen
  12. Mooi! ik zou hier ook eens aan de jeans willen beginnen, maar ben er wat bang voor, stikt dat wat makkelijk? Heb wel een jeansnaald, maar toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik stikte dat met een gewone naald en dat ging supergemakkelijk!

      Verwijderen
  13. Mooi weer, vooral omdat je dat snachts nog gelukt is :)
    Heerlijke fotos, dat snoetje vd jongedame naar pleegtoertje, lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi, die stof van het jurkje is werkelijk prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw alles is terug heel mooi en die laatste foto van je kleine meid spreekt boekdelen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mooi, da stofke van het jurkje! En zalige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik doe het je niet na hoor, zo midden in de nacht ! Knap !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Reacties
    1. Toch wel....en goed zelfs!
      ( al zou ik inderdaad beter wat vroeger mijn bed in kruipen)

      Verwijderen
  19. Wat prachtig weer! Ik kijk altijd uit naar een blog van jou. Zo mooi gemaakt en gestyled en de foto's... Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. schoon jong! En ja, mislukkingen, ik ken er alles van :D

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Blij te lezen dat ik niet de enige ben waarbij er geregeld mislukkingen de vuilbak in vliegen. Zonde van de stof toch altijd.
    SVDHZ stelt inderdaad nooooooooit teleur. Die patronen zijn precies op maat van mijn dochters getekend. En op die van jou duidelijk ook.
    Mooi alweer, in al z'n eenvoud.
    sonaais.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo ontzettend mooi! En ja hoor, bij mij is het ook gemiddeld 1u 's nachts vooraleer ik er mee stop :-) Hoe deed je de taillerend van de Jacobbroek? Eén uurtje naaien lijkt me precies wel heel snel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Schone combi; bij mij zou dat niet meer lukken op zo'n uur. Ik wordt al moe als ik eraan denk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat maak jij toch mooie dingen en het is zo fijn om dan te zien dat je ook met Zonen 09 materiaal aan de slag ging!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Weeral mooi! wel heel spijtig van de vuilbak, na drie sruks zou ik de moed wel verloren hebben. De Jacob broek past haar echt wel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Op dat uur zou ik het zo mooi niet meer gemaakt krijgen. <3 dat voeringstofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hoedje af rits inzetten om 1 uur 's nachts,
    weer een schitterende combinatie in elkaar gezet en wat een schattige, grappige foto's
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw wat een mooie outfits!
    Knap gedaan.

    Vele creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen