maandag 21 april 2014

Wickie Pikes PJ's





Hoewel ik niet zo'n grote fan ben van roze
( pas op...ik ga steeds vaker overstag!)
...zat er in de collectie van Soft Cactus toch een rozig stofje waar ik meteen fan van was!
De Wickie Pikes roze....ontworpen door Pieke Wieke voor Soft Cactus

In dit stofje zag ik meteen babydekentjes, lampenkappen, babyjurkjes...
....en ik kocht meteen een volledige rol om alle toekomstige babymeisjes van kraamkadootjes te voorzien!

Toertje 1 zag er wel een pyjama in...
...dus Juffra Toertjes nam het patroontje uit het grote Femma naaiboek nog eens over
( maatje 2 jaar....volgende keer teken ik wat extra lengte aan de mouwen en broekspijpen)
..knipte in de zachte stof
...en naaide het gevalletje in een wip ineen.





...voor de foto's maakten we slaaphaar
( met natte handen woest door het haar wrijven...toertje vond dit wel leuk!)
:)





Met een afgerond kraagje deze keer





Deze keer geen knietjes...
...maar wel TEENTJES!!!
:)


Om het pyjamaatje iets meer meisjesachtig te maken...
..reeg ik een elastiekje in de zoom van de broekspijpen en mouwen...
:)







Samen met BEER












Wickie Pikes uit de Candy orange Pink reeks

35 opmerkingen:

  1. Top creaties weer! En een top fotomodel !!!
    En een topstofke natuurlijk! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw super!! heeft me eigenlijk wel overtuigd om ook eens een 'piejema' te maken!!
    http://lolomygirl.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook weer een prachtige pyjama!

    Http:/jurkenenshirtjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dat toertje... :-) ik heb dat stofje ook liggen, maar ik ga voor een jurkje, alhoewel ik begin te twijfelen over een pyama als ik dit zie...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarschijnlijk maak ik er ooit ook nog eens een kleedje in hoor....die rol moet op geraken he!
      ;)

      Verwijderen
  5. Och, wat een lief pyjamaatje. Als ze daarin ligt te slapen zul je je vast moeten inhouden om haar niet wakker te knuffelen, zeker? (Dat heb ik sowieso altijd al als ik ze 's nachts een kusje ga geven voor ik slapen ga). Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi !!
    En nu snap ik hoe het komt dat die stofjes overal zo snel uitverkocht zijn, als jij ze met de rol ineens koopt...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super, ik ga dat patroontje ook eens opzoeken! En die teentjes, zo schattig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi stofke,mooie dochter en leuke pyjama!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoeveel meter zit er op zo'n rol? Ja jij zit aan de bron he, ni moeilijk dat jij rap kan zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal 10-11 meter
      ....en ja, ik zit inderdaad aan de bron ( al is die momenteel danig aan't opdrogen...;)

      Verwijderen
  10. Wat een snoepie! En mooie pyjama met super stofje! Het stofje al beide bestellingen in winkelmandje gehad vanwege twijfel..maar als ik m nu eens op 'echte' foto zie, wel erg mooi, volgens mij..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat lief meisje is een topmodelleke. Ik heb dat naaiboek niet, maar die piama's zijn wel heel erg leuk zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai, die elastiek vind ik echt tof, dat moet ik onthouden (lees: pinnen)!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha een echt slaapmodel!! Enne...overgestapt van lieve knietjes naar schattige teentjes?!��

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weer eentje om op te eten! Ik blijf verliefd om die roze versie.
    Ook hier wordt er binnenkort onder de Wickey Pikes geslapen. Ik maakte net een donsovertrek van de groene versie voor onze Nand. Maar van't weekend is die toch nog even voor mij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt een mooie pyama. Door de kleine aanpassingen aan mouw en broekspijpen heb je er iets zeer schattig van gemaakt.
    Je maakt ook steeds mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh zo schattig! Maar hier moeten pyjama's wat rekken, zowel voor moeder als dochter. Maar i kzal wat bewonderend naar jouw exemplaar kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een snoes van een pyjama... en teentjes... oh zo lief!!

    Wat staat je dochtertje toch snoezig op de foto's met slaaphaartjes en knuf :D

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Weeral een schoontje..en wat een actrice! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, wat een schatje is ze toch! En de pyjama is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zooo schattig!! En die elastiek ga ik onthouden!! Ik wil binnenkort ook een pyjama maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. heel mooi! die elastiek is idd een super-tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hahaha slaaphaar! :-) Maar wel prachtig pyamaatje (en kindje ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel knap!
    De foto's zijn geweldig, haar slaaphaar, super gevonden. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen