vrijdag 18 april 2014

Anti-verveling-vissen





MAMA...WIJ VERVELEN ONS!!!
Kasten VOL speelgoed en een hele horde speelkameraadjes.....
...en nog durven mijn toertjes en Pateekes zoiets zeggen!

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik deze keer stiekem wel blij was met deze woorden
...het gaf mij namelijk nog eens een excuus om achter mijn naaimachine te kruipen!
:)

De stofrestjesbak werd omgekieperd
en ik maakte visjes
( lang leve Pinterest!)







Elk visje kreeg een knopenoog
...en een lusje aan de bek....






En toen kon de pret beginnen!






Met z'n tweeën gaan vissen is dubbel zo gezellig,
....dus werd er nog een tweede vislijn gebricoleerd!







Een stok en een touwtje vinden was geen probleem...
....voor de haak moest ik wel een 'pas gekochte' snelbinder verknippen






Stofjes...restjes

:)


Ze werken wel, die anti-verveling-visjes....
.....ik heb mijn kroost bijna niet gehoord vandaag!
Wanneer je wilt dat de vissen bijten...
...dan moet je stil zijn he!
;)

48 opmerkingen:

  1. Zalig...
    Zowel de creatie als dat je in stilte moet vissen!!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik verveel me walvis! ;D
    haha, hoe zalig toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die vissen zijn echt geweldig! Leuk idee om een keer voor mijn neefjes te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar. En dan beginnen ze hier steevast elkaar te plagen met alle gevolgen vandien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, mooie oplossing! 2 vliegen...euh vissen, in 1 klap :)
    En dat snoetje van je manneke geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee!
    Moet ik onthouden. En is overal zo wel denk ik hoor :D. Maar jij hebt dat weer super opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel leuk! ik maakte het eens voor onze kindjes maar die konden met de haken de lusjes niet pakken. dan deed ik de haak recht aan het stokje en dan ging het wel. Mijn tweede reeks maakte ik met een magneetje en in de vissen een moertje. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Als je een visje wilt vrijlaten na het gevangen werd,hier is het zeker welkom! Mijn dochter zou er superblij mee zijn. Maar eerst zeker en vast nog veel visplezier!! Ine De Vis ( mijn echte naam hé)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk en zo vrolijk in die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee! En ideaal om de restjes op te gebruiken. Da's twee vliegen in één klap. (Of zijn wormen toepasselijker deze keer?)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. echt een leuk idee ! en hij heeft duidelijk pret!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo leuk, zeg! En dan dat heerlijke snoetje op de laatste foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof idee! De haak van een kapotte kapstok zou ook kunnen dienen als haak. Maar een snelbinder doet evengoed zijn werk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was het eerste idee...maar dat werd afgevoerd wegens ' te groot'
      :)

      Verwijderen
  14. ongelooflijk!! en wat een werk... amaai, veel bewondering voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is een super leuk idee!!Jammer dat mijn kinderen te groot zijn voor een spelletje vissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zal morgen mijn kroost ook eens vragen of ze stil willen gaan vissen....
    Geweldig idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig! Waar vind je toch de tijd om dat allemaal te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet toegeven dat ik deze vakantie toch wel erg hard heb moeten zoeken naar naai-tijd.....
      :)

      Verwijderen
  18. Mooi gemaakt en fijn voor wat stilte in huis (LOL) ahum ahum

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk!!! Al zo vaak naar zitten turen op mijn Pinterest-bord. Maar nog steeds niet toe gekomen.Toch wel doen...zie ik nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En de leut is dat jij er dan gelijk veeeel maakt, ik zou dan twee doen of zo, maar dit toont veel leuker!!! Ik blijf toch tikkeltje jaloers op al je creativiteit..

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super leuk. Kan ik nog eens maken voor in mijn klas��

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha, wat een pret !! Als ze me missen dan ben ik vissen !
    Prachtige restjesverwerking !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. leuk! ik pinde dit ook al eens ergens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heb je er veel gemaakt! Ze zijn superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Vond je het patroon ook op pinterest of heb je zelf even een visje getekend?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw ! Dit komt er bij ons ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat is een héle leuke berg speelgoed!

    Die ga ik onthouden!!! Héél leuk om ook als cadeautje te geven :D :D

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. oooooooooooo ik heb veeeeeeel te weinig tijd ... maar die vissen MOET ik maken ... voor de kindjes, maar ook voor mij :-) schoon om in een schaaltje te leggen en op de kast te zetten ...

    BeantwoordenVerwijderen