donderdag 18 september 2014

Over VERLIEZEN en VONDSTEN



Sinds het begin van dit schooljaar ' verdwenen' er al twee 
van onze mooie kindervestjes op mysterieuze wijze...
.....op school welteverstaan!
Nu is het mijn ervaring dat als zo'n verloren vestje niet binnen de week terug opduikt,
het gecategoriseerd moet worden als ' voor altijd WEG'


Natuurlijk hebben mijn kinders massa's vestjes,
en eentje meer of minder zal het verschil heus niet maken...
...maar het doet wel pijn als je bedenkt dat één van de ' verlorenen' in kwestie
amper enkele dagen voorheen nog in een winkelrek hing met een behoorlijk prijskaartje eraan!

Dus....
....wat hebben we hieruit geleerd?
Geen dure vestjes meer kopen of ze toch zeker niet laten dragen naar school!
Waar ik ze dan nog wel mag kopen?
Kringloopwinkel, rommelmarkt, tweedehandsverkopen....nah
En dat deed ik dus ook!
:)

Een vestje komt natuurlijk maar het beste tot zijn recht bij een bijpassend kledingstuk/stofje
...en toevallig...
....legde ik afgelopen maandag de laatste hand aan ' nog maar eens' een kleedje
voor mijn jongste pleegtoertje!
Het was een werkje van lange adem moet ik zeggen,
letterlijk EN figuurlijk!
De afgelopen weken voelde ik me nl niet al te best ( nog steeds niet trouwens)
Door een vervelende aandoening heb ik vocht rond mijn hart...
....en dat geeft soms een beklemmend gevoel op de borst
waardoor ik niet DIEP kan inademen zonder pijn.

Maar we gaan daar niet over zeuren hoor,
gewoon alles een beetje rustiger aan doen en dat komt weer allemaal goed
:)

Het kleedje dus...
met een allerliefst retro stofje van Mondepot






Het perfecte vestje ( kleurtje) vond ik twee weken geleden op de rommelmarkt van Edegem
...net zoals nog meer schoons trouwens!
Kijk toch eens wat een vrolijke stapel VONDSTEN

:)






Voor het vestje betaalde ik het luttele bedrag van €3,00,
het zal dus minder pijn doen als het ook ooit op mysterieuze wijze verdwijnt!





Patroon bovenlijfje SVDHZ
2x80cm gerimpelde stof als rokdeel











Stofje....Mondepot ( niet meer voorradig helaas)
Stof beleg....kringloopwinkel
Vestje van CKS....rommelmarkt Edegem

36 opmerkingen:

  1. zo mooi!!
    maar ja, hoe kan het ook anders,
    alles wat jij maakt, al die kleedjes,
    wauw seg
    ik denk dat er toch serieus wat jaloezie is naar die kleerkasten daar :)

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja superschoon jong, ej verzorgd u goe en rustig aan doen ee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een beauty van een kleedje !En jij hebt een neus voor koopjes dan;-)
    Verzorg jezelf
    veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik begrijp dat niet, als u kind iets bij heeft dat niet van hen is geeft ge dat toch terug mee?! helaas denkt niet iedereen zo...
    In elk geval weer een prachtexemplaar ! enne ik heb ook goed gescoord in Edegem ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En nu zaterdag is't rommelmarkt in Mortsel....joehoe
      En het is dan ook tweedehandsverkoop van de Bond in Borsbeek...dubbel joehoe!!!
      :)

      Verwijderen
    2. ooh mortsel wist ik ni ! de zaterdag daarna van femma in Schelle ;)

      Verwijderen
    3. Schoon jurkje.
      Als het een duurder vestje is dan verdwijnt het ,een goedkoop nie...Straf is dat ,he.
      Ik sta nu zaterdag op de rommelmarkt in Mortsel...Als het weer meezit

      Verwijderen
  5. ja, de herfst, vertrekken met vestje en jas op de fiets (hier toch) en aan het einde van de dag niet meer nodig. Op school vandaag met drie vestjes van de oudste terug naar huis. verzameld in de verloren voorwerpen. En op school liggen er enorm veel verloren vestjes hier. Die waar een naam in staat komt snel terug bij het juiste kind. De andere... blijven vaak lang of zelfs een heel schooljaar liggen. Ouder en kinderen kunnen ten alle tijden bij de bak van de verloren spullen. Maar uit ondervinding komen veel ouders niet eens kijken. Jammer want sommige kosten wel wat hoor. In de winter is dat dan met mutsen en sjaals en zo word die stapel heel groot. Je vestjes van de rommelmarkt zien er heel fleurig en leuk uit. je kleedje past enorm goed bij het vestje. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb heel de school al uitgekamd bij mijn zoektocht naar de vestjes...maar helaas, ze zijn foetsie!

      Verwijderen
    2. op de school waar ik les geef is het ook zo, ongelooflijk wat er blijft liggen (zoveel jassen al na die paar weken school..)
      Bij mijn dochter plak ik er altijd haar naam in maar we hebben dan ook geen dure vestjes..
      leuk jurkje en veel beterschap!

      Verwijderen
  6. Alweer een plaatje! Het vestje past er ook weer helemaal bij. Rustig aan en beterschap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh wauw dat kleedje is prachtig, super schoon stofje! En spijtig van de vestjes die verdwijnen... Wel een mooie stapel zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooie vonst, zo'n vest dat bij zoveel van je prachtige kleedjes past. Wat hier wel hielp om kleren terug thuis te krijgen, was een naamlintje. Zeker bij uniform! Spoedig herstel ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat jammer van je vestjes. Waarom naai je er geen naamlintje in? Dan weet de 'nieuwe' mama van wie dat vestje is waarmee haar kind thuiskomt.
    onze kinderen hadden vanaf de kleuterklas uniform. De naamlintjes waren dan echt de oplossing.
    Overigens, hoewel ik geen kleine kinderen meer heb, kijk ik altijd uit naar je blogs: je maakt zo'n mooie kleertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vrees dat de vinder in kwestie eigenlijk wel weet dat de vestjes van een ander zijn. .er is ook geen verwarring mogelijk eigenlijk. De vestjes die verdwenen waren beide gepimpt met een grote bloem ....niet standaard uit de winkel dus...:(

      Verwijderen
  10. Bij ons gaat de naam steevast in alle vestjes en truien. Gelukkig zijn de juffen ook erg oplettend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toch zoooo leuk he, die kringloop- en rommelmarkt vondsten! Super mooi kleedje trouwens ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw wat een mooie combi heb je weer gemaakt en wel zuur dat er dan zomaar 2 vestjes 'verdwijnen' , wijze les dus alleen kringloopvestjes naar school ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat jammer van de vestjes, hier ook al voor gehad. Ik laat hen duurdere kledingstukken niet meer dragen om naar school te gaan.
    Wel mooie vondsten gedaan, ik heb nooit zo'n geluk op de rommelmarkten hier in de buurt.
    Veel beterschap, doe het maar een beetje rustig aan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jee doe jij wel even rustig aan! Klinkt toch niet heel fijn.
    Kleding die verdwijnt, ik ken het ja, zo niet grappig en het komt ook nooit terug, ligt ook niet in de gevonden voorwerpen-bak op school. Die vestjes kan een ander goed gebruiken denk ik zo. Beter naar de kringloop ja en de mooie vestjes houd je voor thuis

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik sluit soms een 'megakoopje' meer in mijn hart, dan eentje aan volle pot betaald. Deze week ging mijn hart even sneller kloppen, maar 't zou wel geweest zijn door mijn eigen grote stommiteit. Had mijn mooie jasje achter op mijn fietszitje en bij aankomst verdwenen. Met kloppend hart terug gefietst, bedenkend hoe jammer het zou zijn dat het perfect matchende jasje verdwenen zou zijn. Ik had geluk, het lag nog op het fietspad, met wat extra vlekken ...
    Geniet ook maar af en toe van het niets doen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh zo jammer, hopelijk duikt het vestje toch nog ergens op... Ik snap dat niet goed, je geeft iets wat niet van je kind is toch terug mee naar school?! Jammer dat niet iedereen zo denkt...
    Knap kleedje en je rommelmarktbuit ziet er ook veelbelovend uit.
    Oei, als je je niet goed voelt, is het maar beter om een beetje rustig aan te doen...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Erg dat sommige mensen het niet gewoon terug in school afgeven als het niet van hun is, maar heb ooit in een crèche gewerkt waar we op een dag van een mama die een winkel had een heel deel kleertjes van haar kinderen kregen, allemaal heel dure merken, direct gemerkt , maar veel zagen we daar niet van terug :-(
    Hier in leuven is het precies wel altijd wat zielig gesteld wat kringloop betreft, want ik val zelden op zo'n pareltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jawadde, hoeveel meter had je ingekocht van dat stofje? :-) Dat was toch echt een schoontje hé, gelukkig krijg ik Eloise nog gepropt in dat jurkje van het voorjaar, en ik denk dat ik nog net genoeg heb voor een rokje :-) Verdwijnende vestjes is zelfs hier al... Ik hou mijn hart al vast voor als ze naar de kleuterklas gaat...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het echt niet meer, maar ik weet wel dat ik NOG een stuk over heb!
      :)

      Verwijderen
  19. verliezen doet altijd een beetje pijn, ben ook al een vestje kwijt maar heb een super lieve juf die nog steeds ouders aanspreekt :-),
    en het verliezen van gezondheid is nog minder fijn, doe het maar rustig aan en laat u soigneren!!
    Wel weer een pracht stuk uit uw mouw geschud in een fijne combinatie met tweede hands, i like,
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oei... Dat klinkt niet erg goed. Hopelijk voel je je intussen al wat beter?
    Enne...hoop niet verliezen i.v.m. de vestjes. Vorig schooljaar na een dikke maand de jas van de dochter teruggevonden... Hij hing in het eerste 'halletje' van de kleuters, niet in het tweede bij de refter, waar ze hem had gehangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Veel beterschap! en goeie tip voor mijn nog niet naar school-gaande kleine man hier :) geen dure kleren aandoen ;)
    Prachtig kleedje weeral, je blijft top !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Allemaal fijne kleurrijke koopjes, op de een of andere manier heb ik meer deugd van kringloopschatten dan van gewoon uit de winkel halen. Mooi kleedje maakte je! En mja ... ook hier verdwijnt af en toe iets en dan is het zoeken in de BERG verloren voorwerpen op school, mannekes, wat daar allemaal ligt! Ze kunnen bijna een kringloopwinkel beginnen, ik vraag me vaak af of daar nooit in gekeken wordt ... Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik ken dat helaas... Vorig jaar zo een mooi vestje kwijtgeraakt, en dit jaar ook alweer eentje op de kleuterschool, een schoontje, in de 2e week al. Ik vrees ook dat het nooit meer terugkomt, ik heb de hele school al uitgekamd... Miss Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  24. schoon combinatie! En zeg das wel erg eh, die verdwijnende kleertjes! Hier, hout vasthouden, gelukkig nog niet het geval geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi!! Vorige week hebben we eindelijk de pulletjes terug gevonden op school die we al kwijt zijn sinds vorig jaar!? Dus ik hoop voor jou evenveel geluk.
    Verzorg je ondertussen maar goed, wij komen op tijd en stond eens kijken en blijven trouw aan je blog :)

    BeantwoordenVerwijderen