zaterdag 26 januari 2013

Het compensatie-rokske.....


Toen ik dit stofje zag, wist ik meteen dat er een rokske van gemaakt zou worden
Een rokske voor ons jongste pleegtoertje.

 Op een koude oktoberdag stond ze bij ons op de stoep met alleen maar een versleten jongensjeansbroekske ( gat in de knie incluis), een souspulleke vol vlekken en afgedragen schoentjes aan.
Ze had een zakske bij met kleertjes die eigenlijk zo niet meer genoemd mogen worden......kleding, die zelfs niet meer geschikt was voor spullenhulp!
Ze was ontzettend klein voor haar leeftijd, de haren ultrakort geknipt....eigenlijk leek ze meer op een jongetje ........
Toen al wist ik, ik ga dit kind zo ontzettend veel kleertjes maken en kopen, rokskes, kleedjes, blousekes,........al was het maar als compensatie voor al die jaren dat het kind in vodden had rondgelopen!
Compensatiekleertjes....:)
Ziehier, compensatierokske nummer 50 denk ik....?

Het lieve kind is fijnmotorisch niet zo ver als haar leeftijdgenootjes, ritsen en knoopjes zijn voor haar dan ook een moeilijke ( bijna onoverkomelijke) uitdaging....dus maken we vooral rokjes met gewone 
elastiek, die ze zelf aan en uit kan doen zonder hulp.

Vorige week zag ik in de etalage van mijn favoriete kinderboetiek ( ik ben niet binnengegaan.....flink hè, ik probeer echt te consuminderen!) een jurkje. Het was leuk en duur, veel te duur....€140,00!!!!
Op zich was het jurkje heel simpel....wit bovenstukje en gebloemd rokje eraan vast. Maar wat het zo mooi maakte, was het fluo lintje in de taille......
Met dat idee in mijn achterhoofd begon ik aan dit rokske....
En ik vind het heel geslaagd!
En zij ook....:)








8 opmerkingen:

  1. Mooi! En waarschijnlijk even geslaagd als de duurdere inspiratiebron

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In ieder geval toch veel goedkoper en waarschijnlijk met meer liefde gemaakt........;)

      Verwijderen
  2. Jeetje, 140 euro, de jouwe is volgens mij minstens even mooi en iets met liefde gemaakt is zooooooooooooooo veel beter!
    Ik ga dat fluo lintje ook eens introduceren, lang leven felle kleuren, olé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooohhhh.... waaauw echt prachtig! Dat lintje maakt het helemaal af. Pfieuw...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi en lief, en ik heb heel veel, lees HEEL ERG VEEL respect en bewondering voor jouw gezinsopbouw!

    BeantwoordenVerwijderen